45v. ja edelleen huono itsetunto
Miten tästä itsetietoisuudesta pääsisi eroon? Yhä vaan kauppareissuilla tai muissa väkijoukoissa kuvittelen, että muut katsovat halveksuen kuinka huono ja nolo olen.
Kommentit (10)
En tiedä, oma itsetunto jopa huonompi nyt +40 ikäisenä kuin nuoruudessa oli.
No, sä et ole huono. Ihan samanlainen kuin kuka tahansa tollero täällä. Sun ajatukset valehtelee. Sä voit periaatteessa kehitellä itsestäsi millaiset ajatukset haluat. Vaikka että moni kadehtii sua, tai että sä oot niin parasta seuraa, sulla on arvot kohdillaan.
Koita synnytellä paremmalta tuntuvia ajatuksia niiden huonojen rinnalle. Se on sitten merkittävää, millaisia ajatuksia sä ruokit. Sinänsä mikään ajatus ei ole faktaa.
Muut taas tuskin ajattelee sua kovinkaan paljoa,heillä on ne omat itsekeskeiset -joko hyvät tai huonot- siellä päässään.
Tuo tuskin enää on itsetunto kysymys, kannattaa käydä lääkärissä, mä luulen että joku mielenterveys diagnoosi sulle sieltä tulee ja apua siitä voi olla...
Jos ei seuraa mitä muut katsovat. Keskity -tehtävään- jota olet menossa tekemään. Muuhun maisemaan. Vältä ruuhkia hieman, aina se ei onnistu. Kieltämättä itseäkin ahdistaa tilanteet joissa syntyy väärinkäsitys, vaikka kassajonot. Onko liian ahtaasti tehty tilat ja kaupunki.
Muita ei tosiasiallisesti kiinnosta kuka olet, mitä teet tai miltä näytät. Sen sekunnin kun kävelet jonkun ohi, hän ehkä katsoo sinua, mutta unohtaa sinut seuraavassa sekunnissa. Ihan tutkittu juttu. Ketään ei oikeasti kiinnosta.
Sinulla ehkä on suuruudenhulluja ajatuksia itsestäsi, kun luulet että sinua katsotaan. Ehkä joku mies seksin perään katsoo takapuolta tms, mutta sekään ei merkitse sille äijälle yhtään mitään. Kaupan kassa ei edes muista sinua, jos päivän jälkeen kysytään ketä kävi tänään. Myös luultavimmin sinun kaikki kaverit ovat unohtaneet sinut. Saisit tehdä aika paljon työtä, että sinua katsottaisiin, vaatetuksen, ulkonäön sun muun suhteen ja sekin huomio olisi vain sksuaalista, eli ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oma itsetunto jopa huonompi nyt +40 ikäisenä kuin nuoruudessa oli.
Mulla sama. Sitä mukaa kuin ulkonäkö rapistuu, huononee mun itsetunto.
N43
Täysin normaalia. Melkein kaikilla on huono itsetunto. Moni ei vain ole tajunnut sitä vielä itse.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaalia. Melkein kaikilla on huono itsetunto. Moni ei vain ole tajunnut sitä vielä itse.
Moni silti väittää, että ikääntyessä itsevarmuus vaan lisääntyy ja ulkonäköpaineet haihtuu taivaan tuuliin.
:(