Mies haluaa pitää toisen jalan ovenraossa mutta...
...Samalla hänen suurin pelkonsa on menettää minut? Selittäkää joku?
Mies siis viimeksi Jouluna sai kohtauksen jossa puristi mua rintaansa vasten ja itki miten ei ikinä, koskaan halua menettää mua ja pelkää ettei ole mulle tarpeeksi.
Mutta sitten sama mies ei halua ottaa mitään aikuisen suhteen (molemmat 35v, yhdessä 5v) normaaleja edistysaskeleita kuten esimerkiksi yhteenmuuttoa ja kihloista puhuessa käytännössä juoksi tilanteesta pakoon.
Hän hokee miten haluaa olla aina yhdessä, vanheta yhdessä jne ja haluaisi koko ajan että viettäisin aikaa hänen pienessä vuokra-asunnossaan ("asuin" siellä joulukuun alusta tapaninpäivään asti) ja haluaisi vuokrata asunnon yhdessä, mutta kun ehdotin että hän muuttaisi mun omistamaani (isompaan) asuntoon niin alkaa kiemurtelu ja että menee niin vaikeaksi ym. Vaikka mun kämpässä asuminen olisi hänelle paljon halvempaa, niin se silti on mahdoton ajatus koska ilmeisesti pelkää eroa ja eron aiheuttamia vaikeuksia. Mutta jostain syystä yhteiseen vuokra-asuntoon tämä sama pelko ei päde?
Sama tässä kun haluaisin kihlautua ja mennä jossain vaiheessa naimisiin, niin se on liian lopullista ja liian suuri sitoumus mutta samalla hän maalailee kuvia kuinka vanhetaan yhdessä ja ollaan sellainen herttaisen harmaa mummu ja pappa -pariskunta?!
Sitoutumiskammoinen se on. Jos mies todella haluaa, hän tekee sen myös selväksi ja toimii sen mukaan. Nyt hän ei halua, joten ei vahingossakaan anna signaalia että voisi (edes joskus). Puhua saa kyllä monenmoisia haaveita ja unelmia, mutta ei niitä ole pakko toteuttaa.
Lopulta mies "tyytyy" sinuun ja asioita tapahtuu, mutta se suurin intohimo puuttuu.