Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlia järjestäneet apua

Vierailija
28.12.2024 |

Jos ostan 50 hengen kahvipöytään voileipäkakkuja, niin onko ok, jos otan 4 kpl erilaisia 20 hengen kakkuja? Eli pahimmassa tapauksessa joku kakku jo loppuisi eikä kaikille riittäisi kaikkia kakkuja. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Olen siis ensimmäistä kertää elämässääni järjestämässä isoja juhlia ja huomaan, että todella monta asiaa pitäisi ottaa huomioon ja varmaan miljoona asiaa, jota en osaa ottaa huomioon.

Vierailija
2/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista varata diapedes potilaille oma kakku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ettei viinat lopu kesken.

Vierailija
4/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista varata diapedes potilaille oma kakku

Eli kluteeniton

Vierailija
5/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon vieraiden ruokarajoitukset. Voi olla että tarvitset gluteiinittoman, laktoosittoman ja ehkä vegaanikakunkin. Laske kuinka monella on ruokarajoitus ja mieti voiko ne yhdistää yhteen kakkuun. Silloin tuo 4 riittäisi ja varalle 1-2.

Vierailija
6/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä muuta on tarjolla. Jos voileipäkakku on ainoa suolainen, niin luultavasti ei riitä.

Vierailija
7/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla edes noin suunnilleen ruokavaliot tiedossa? Mitä nuo eri kakut olisivat? Monesti lihansyöjät vetävät sen lohikakun ja kinkkukakku jää puolitiehen. Itse suosin pelkkää lohikakkua ja siihen sitten lisukkeita ohelle (itse tehty perunasalaatti, leipiä, pasteijoita ym). 50 hengelle valitsisin 3 kpl 20 hengen lohikakkua. Siksi että kun edellinen loppuu, voi uuden lisätä eikä se yksi iso kuivu pöytään. Huolehdi siitä että kaikki on laktoositonta. Jos porukassa on kasvissyöjiä, erilaiset salaatit on hyvä lisä. Myös juustoja voi laittaa. Kun on paljon mistä valita, kaikki on tyytyväisiä. 

Tsemppiä juhlien järjestämiseen! Ei sitä työnmäärää ja kaikkea huomioitavaa ymmärrä ennen kun on itse sen kaiken tehnyt.

Vierailija
8/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok olla erilaisia. Osta mieluummin 3 samanlaista 20 hengen kakkua, niin kaikille riittää samanlaista. Meillä olisi kaksi kalakakkua ja kaksi lihakakkua, kun olisi muutakin tarjolla sen verran, että kumpikaan laatu ei pääsisi loppumaan kokonaan.

Mikään ei ole juhlissa keljumpaa kuin katsoa toisten lautasia "mistä sinä tuollaista löysit", kun juuri se on päässyt loppumaan, joka olisi ollut suurta herkkua.

Älä yritä liikaa. Jos tunnet vieraat, luultavasti tiedät ruokarajoitteet. Tavallisesti riittää, jos on tarjolla maidoton ja gluteeniton versio, jos kaikki on laktoosittomia. Yksi kasvisversio riittää ja se olisi tietenkin hyvä olla sellaista, joka käy kaikille.

Vierailija
9/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla edes noin suunnilleen ruokavaliot tiedossa? Mitä nuo eri kakut olisivat? Monesti lihansyöjät vetävät sen lohikakun ja kinkkukakku jää puolitiehen. Itse suosin pelkkää lohikakkua ja siihen sitten lisukkeita ohelle (itse tehty perunasalaatti, leipiä, pasteijoita ym). 50 hengelle valitsisin 3 kpl 20 hengen lohikakkua. Siksi että kun edellinen loppuu, voi uuden lisätä eikä se yksi iso kuivu pöytään. Huolehdi siitä että kaikki on laktoositonta. Jos porukassa on kasvissyöjiä, erilaiset salaatit on hyvä lisä. Myös juustoja voi laittaa. Kun on paljon mistä valita, kaikki on tyytyväisiä. 

Tsemppiä juhlien järjestämiseen! Ei sitä työnmäärää ja kaikkea huomioitavaa ymmärrä ennen kun on itse sen kaiken tehnyt.

Huom! Siis savulohivoileipäkakku, ei graavilohi joka ei uppoa niin hyvin.

Vierailija
10/10 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisissa kakuissa on se vika, että jotkut haluaa maistaa kaikkia. Parempi vaikka 2 samanlaista aina laatuaan. Ja missään nimessä ei pelkkää kalaa koska jotkut ei tykkää tai ovat allergisia. Mutta pitää tietää allergiat mitä tarjoilee, ja jos mukana muita ruokarajoitteisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi