Miksi ihmiset tuhlaa parhaan nuoruutensa olemalla töissä 65 vuotiaiksi asti?
Sitten on liian väsynyt ja vanha tekemään enää mitään kun vapaus koittaa.
Kommentit (9)
Olen koko ikäni säännöstellyt työn tekemistä. Nytkin olen lomalla 8.1.2024 saakka.
Suurin osa eläkkeelle pääsevistä on terveitä vielä vuosia. Minunkin äitini ehti matkustella ja harrastaa 15 vuotta, ennen kuin askel on alkanut painaa ja nyt viettää suurimman ajan päivästä kotonaan lukien ja telkkaria katsellen.
Parhaan nuoruutensa? Ei kai 65-vuotias enää elä parasta nuoruuttaan, olkoon vaikka kuinkakin nuorekas.
Pakko. Jonkun on tuottavaa työtä tehtävä. Ei ne veroista elävät valtion loiset muuten nauti etuuksiaan viroissaan. Niitä on paljon.
Sitä ihmettelen miksi nuoret on niin innokkaita tekemään töitä ostellakseen sitten vain merkkilaukkuja ja -vaatteita. Ymmärrän jos tienataan omaa kotia ja perhettä varten, mutta ainakin tietyllä ikäpolvella tärkeintä oli laukut ja vaatteet. Niitä rahoitettiin sitten istumalla kaupan kassalla kaiket päivät.
Pakko oli olla töissä eläkeikään. Se oli jo 10 v sitten 65 v.
Että miksikö? No minäpä kerron: siksi, kun on ainakin näin Suomen oloissa hyvinkin mukavaa, että on katto pään päällä, lämpimät vaatteet ja ruokaa pöydässä.
Ja kun tekee töitä 67-vuotiaaksi (niin kuin itse tein), on katto pään päällä ja riittävästi ruokaa pöydässä näin eläkkeelläkin.
Harva saa haluamaansa elintasoa käymättä töissä. Jostain syystä suurimmasta ostasta down-shiftaajista tulee vanhana tukien pienuudesta valittavia eläkeläisiä.