Mikä Thaimaassa viehättää?
Thaimaata kehutaan aina kovasti ja niinpä meidänkin perhe toteutti tänä vuonna pitkän säästön jälkeen lomamatkan Thaimaaseen. Joo, maisemat on upeat, mutta niin ne on monessa muussakin paikassa. Päällimmäiseksi jäi kyllä mieleen jokapaikassa laumoina kulkevat ja rähjäävät venäläiset, jotka eivät jättäneet edes lapsia rauhaan töniessään heidät pois edestä jonossa. Minun käsitystä rentouttavasta lomasta ei vastaa se, että joutuu elämään lomansa jokaisen hetken, jossa on läsnä muita ihmisiä, väistellen omasta mielestään parempaa venäläistä väkeä, joka on vallannut saman hotellin. Jos suomalaisilla on ulkomailla maine kännääjinä ja rähjääjinä, niin emme ole kyllä yhtään mitään verrattuna itänaapurin porsaisiin. Harmittaa ihan vietävästi, että tuli kulutettua lomarahat tähän reissuun. Toista kertaa ei tule.
Kommentit (195)
Mikä pakko sinne Phuketiin on mennä, jos Thaimaahan menee? Niin paljon muutakin löytyy, jos vaan vaivautuu ottamaan asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset turistit käyttäytyy täällä Suomessakin kuin maailman omistajat. Ihan hirveän noloa heille. Mistä tuollainen ylemmyydentunne kumpuaa ei voi tietää.
Venäläiset olivat ainoita matkailijoita, jotka suhtautuivat myyjiin kuin halpaan makkaraan. Tosiasiassa moni näistä "myyjistä" omisti sen matkamuistoja myyvän kaupan, missä nämä itseään "myyjiä" parempana pitävät venäläiset asioivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
En itsekään ymmärrä. Mitä mä Thaimaassa tekisin? Espanja on paljon lähempänä ja sielläkin on lämmintä.
Espanjan +15-22 astetta talvella ei ole lämmintä.
Kanariansaarilla noin 20-25 päivisin, vastaa Suomen kesää. Voi olla ylikin 25 astetta. Manner Espanjassa on noin + 15 talvisin, etelärannikolla
Jos tykkää uida lämpimissä vesissä, niin kannattaa unohtaa.
Lämpimät vedet on paskaisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin vaihtoehto kaiketi, jos tropiikkiin haluaa. Muualla saattaa olla liian vaarallista, kehittymätöntä tai sinne on liian kallista lähteä. Ymmärrän halun etenkin talvella lähteä Thaimaan kaltaiseen paikkaan.
Kanaria on turvallisempi ja lyhyempi lento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
En itsekään ymmärrä. Mitä mä Thaimaassa tekisin? Espanja on paljon lähempänä ja sielläkin on lämmintä.
Kanariansaarilla noin 20-25 päivisin, vastaa Suomen kesää. Voi olla ylikin 25 astetta. Manner Espanjassa on noin + 15 talvisin, etelärannikolla
Minulle riittää noin + 20, mikä Kanariansaarten merenlämpötila on talvisin.
Minulle ei riitä. Altaissa vesi on vielä tuotakin kylmempää. Harvoissa paikoissa lämmitetyt altaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Ai eikö siellä uidakaan virkistäytyäkseen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Lämpimät vedet on paskaisimpia.
Itämeri on kylmä ja täynnä paskaa. Sielläkin voi ihan hyvin uida.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelleni, että voin ostaa hänelle menolipun Thaimaahan, mutta en paluuta. Inhottaa nuo seksiä myyvät naiset, hyi hitto.
Ja miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Ai eikö siellä uidakaan virkistäytyäkseen ?
Jos päivälämpötila on 20 astetta, niin miksi pitäisi vielä "virkistäytyä" kylmässä vedessä?
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa ei ole sama kuin se joskus oli. Ei sinne nykyään kannata lähteä pettymään.
Tämä saattaa olla totta, en ole käynyt sitten vuoden 2008. Silloin jo Phuket oli paisunut aivan mahdottomasti ja turistien määrä tuhatkertaistunut vuoteen 95 verrattuna, jolloin olin siellä edellisen kerran. Uskon, että venäläiset ovat siellä nyt pilaamassa kaiken, heillä on sellainen kumma taito, että mihin tahansa ikinä menevät yhtään isommalla porukalla, niin vievät sen paskakulttuurinsa ja sikailunsa mukanaan eikä kukaan muu enää viihdy. Olen hyvin onnellinen, että he ovat pääosin kadonneet eurooppalaisista lomakohteista. Toivottavasti pysyvät pysyvästi pois, ja lomailevat siellä jossai. pohjoiskoreassa ja kiinassa jatkossa.
Mutta siis silloin aikanaan kauniit maisemat, lämpö, erittäin edulliset hinnat, hyvä ruoka ja kauniiden naisten jatkuva huomio - mitäpä sitä tavallinen mies muuta voisi toivoa.
Intia on erittäin hyvä vaihtoehto Thaimaan sijasta. Halvempi, turvallinen, lyhyempi lentomatka. Ruoka on terveellistä. Sama lämpötilataso kuin Thaimaassa. Olen siis ollut siellä.
Vierailija kirjoitti:
Intia on erittäin hyvä vaihtoehto Thaimaan sijasta. Halvempi, turvallinen, lyhyempi lentomatka. Ruoka on terveellistä. Sama lämpötilataso kuin Thaimaassa. Olen siis ollut siellä.
Intiassa on jatkuva savusumun katku, niin ettei omia jalkojaan näe. Ei hiukkaakaan yskityisyyttää, vaan kaikkialla parveilee satoja uteliaita ympärillä ja voi sitä roskien määrää ja ihmiset kakkivatkin aivan julkisesti tien vierelle. Eivätkä törkyä ja puoliksi palaneita vainajia täynnä olevat vesistötkään oikein innosta uimaan.
"Halpa" hinta, joka vetoaa suurempaan osaan tuulipuvuista. Sama ilmiö kuin siinä että lähdetään Qashqailla 30km päähän hypermarkettiin säästämään, koska siellä on kahvipaketti -10% tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Eli kylmä. Thaimaassa on lämmin yötä päivää ja merivesi jotain 33 astetta. Kanarialla saattaa tuurilla lämpö nousta keskipäivällä 25 asteeseen ja merivesi kylmää. Teneriffalla oltu helmikuussa myös villapaidat päällä. Et sellaisesta en viitsi enää maksaa. Enkä käy edes rannalla makoilemassa, mutta jos lähden lämpöiseen kohteeseen, niin mulle se ei ole Suomen kesän kaltainen mitä sattuu enemmän ja vähemmän kylmä ilmasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin vaihtoehto kaiketi, jos tropiikkiin haluaa. Muualla saattaa olla liian vaarallista, kehittymätöntä tai sinne on liian kallista lähteä. Ymmärrän halun etenkin talvella lähteä Thaimaan kaltaiseen paikkaan.
Kanaria on turvallisempi ja lyhyempi lento.
Joo ja ihan yhtä tylsä paikka kuin et menis vaikka Säkylään.
Vierailija kirjoitti:
Rantalomat, booring.
Joo niin on, mutta muutakin voi tehdä kuin maata rannalla. Lämpimässä liikkuminen on ihanaa. Kylmää pashaa saa Suomessa ihan riittämiin.
Thaikuissa on raakasti liian kuuma meikäläiselle.
En nauti tuskaisesta nihkeydestä mitenkään erikoisemmin.
Minulle riittää noin + 20, mikä Kanariansaarten merenlämpötila on talvisin.