Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään olette saaneet huonekuusen pysymään elossa?

Vierailija
26.12.2024 |

Mulla kasvanut upeasti jo 6 vuotta, mutta nyt kellastuu ja vissiin kuolee. Ostin uusia...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen loppui aika kesken. Mutta tosiaan, niistä joulun alla kaupoissa myytävistä huonekuusista kyse. Ostin sellaisen 6 v sitten ja se on kulkenut mukana monet muutot ja kasvanut kivasti. Nyt yhtäkkiä alkoi kellastuttaa alaoksia ja ne putosivat pois, sitten seuraavat oksat. Nyt jo puolet kuusesta on ilman oksia ja loppujakin kellastunut. En tiedä mitä on tapahtunut, harmittaa kovasti.

Alesta ostin nyt kaksi uutta siltä varalta että tuo kuolee kokonaan :(

Vierailija
2/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on kestänyt 5 vuotta, alaoksat aina välillä kellastuvat, mutta uusia tulee koko ajan. Olen aika surkea kasvien hoitaja, muistan kastella aika satunnaisesti ja epäilen, että syynä on välillä se, että vettä on liikaa.

Vierailija
4/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys ja liikakastelu ovat pahinta talvella, noin yleisesti kaikille kasveille.  Vaikea sanoa tietenkään tarkemmin.

Vierailija
5/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lisännyt tai vaihtanut multaa? Lannoittanut miten? Millaisessa ruukussa? Yms. Tahtoisin hankkia ekan huonekuusen.

Vierailija
6/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo kuusi on (tähän saakka) viihtynyt altakasteluruukussa. Annan kevyesti kuivahtaa kastelun välillä, enkä täytä säiliötä täyteen koskaan. Harvoin kaipaavat uutta ruukkua istutuksen jälkeen, ehkä 3 kertaa olen vaihtanut isompaan. Multaa olen muulloin saattanut lisätä kevyesti. Kuusi on ikkunan lähellä muttei paahteessa. Marraskuusta kevääseen saakka kasvivalot päivittäin.

Samalla hoidolla ollut koko ajan ja nyt on vaan alkanut kellastua. Toivottavasti nyt ei kokonaan kuole. Ap

Vierailija
7/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli huonemänty, ei pysynyt hengissä kuin kevään ja kesän kun oli ulkona.

Vierailija
8/9 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko istuttaa niihin säiliöruukkuihin, itse kasteleviin?

Vierailija
9/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko istuttaa niihin säiliöruukkuihin, itse kasteleviin?

Näihin juuri olen itse istuttanut. Ap