Miksi et muista omia aikuisia lapsiasi edes jouluna?
Tai muulloinkaan. Mutta jouluna tuntuu vielä pahemmalta seurata vierestä kuinka isä ignooraa 22 ja 20 - vuotiaat nuoret aikuiset pois elämästään.
Millainen ihminen ei halua pitää yhteyttä omiin lapsiinsa? Lapsiin jotka aikoinaan halusi.
vastuu yhteydenpidosta on vanhemmalla. Miksi et välitä lapsistasi?
Ei tarvitse vastata että pidän yhteyttä ja välitän, tämä aloitus ei koske teitä vaan niitä epäonnistuneita luusereita, jotka eivät ole tuntevinaan edes omia lapsiaan. Hävetkää.
Kommentit (20)
Lapsi katkaissut yhteyden. Kunnioitan hänen rajojaan, vaikka tekee kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ei halunnut.
Raukka ei varmaan tajunnut mutta pillua piti saada.
Pahinta on jos vanhempi haluaa muistaa yhtä, mutta ei toista. Eli kohtelee joululahjoissakin lapsiaan epäoikeudenmukaisesti.
Meillä mummo toimii näin, sekä aikuisia lapsiaan että pieniä lastenlapsiaan kohtaan. Toisille ei mitään, toisille sitten kahmalokaupalla. Turha mummon sitten tulevaisuudessa ihmetellä ettei tulla vanhainkotiin kyläilemään.
Huvittavinta kuviossa on, ettei ne eniten lahjotut suosikit tule ainakaan.
Ehkä mummo yrittää lahjomalla saada jotakin velvollisuudentuntoa näissä omissa suosikeissaan aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei katkaise yhteyksiä elleivä suoraan niin sano. Vanhempi joka kyttää yhteydenottojen määrää ja vastavuoroisuutta on säälittävä.
Erosin, kun lapset olivat pieniä. Äiti vieraannutti heidät minusta. Yritin 7 vuotta pitää kaikin tavoin yhteyttä, mutta äiti esti yhteydenpidon kaikin tavoin. Kun sitten tulivat täysi-ikäisiksi, niin olivat manipuloitu täysin minua vastaan. Olin kuulemma hylännyt koko perheen ja päihteitä käyttävä vaarallinen rikollinen, jota tulee pelätä ja vältellä. Kertoivat, että jos yritän millään tavoin lähestyä, hakevat minulle lähestymiskiellon, joten yhteydenotto jäi silloin yhteen kertaan.
Niin surullista ja vailla mitään totuuspohjaa, enkä oikein tiedä, miten voisin heille totuuden pystyä kertomaan.
Aikuiset lapset ovat tarpeeksi vanhoja ottaamaan itse yhteyttä halutessaan. Ei tietenkään ole syy, miksi vanhempi ei pitäisi yhteyttä, mutta myös aikuinen lapsi on osaltaan vastuussa yhteydenpidosta
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset lapset ovat tarpeeksi vanhoja ottaamaan itse yhteyttä halutessaan. Ei tietenkään ole syy, miksi vanhempi ei pitäisi yhteyttä, mutta myös aikuinen lapsi on osaltaan vastuussa yhteydenpidosta
jos isä ei välitä ottaa yhteyttä lapsiinsa, lapsen hiljaisuus on pientä sen rinnalla. Nämä eivät ole samanarvoisia asioita. On pahempaa jos isä hylkää, kuin jos nuori ei soita isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuningas alkoholi vie kaiken.
Tuhkatkin pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Erosin, kun lapset olivat pieniä. Äiti vieraannutti heidät minusta. Yritin 7 vuotta pitää kaikin tavoin yhteyttä, mutta äiti esti yhteydenpidon kaikin tavoin. Kun sitten tulivat täysi-ikäisiksi, niin olivat manipuloitu täysin minua vastaan. Olin kuulemma hylännyt koko perheen ja päihteitä käyttävä vaarallinen rikollinen, jota tulee pelätä ja vältellä. Kertoivat, että jos yritän millään tavoin lähestyä, hakevat minulle lähestymiskiellon, joten yhteydenotto jäi silloin yhteen kertaan.
Niin surullista ja vailla mitään totuuspohjaa, enkä oikein tiedä, miten voisin heille totuuden pystyä kertomaan.
Voi miten surullista 💔
Tuntuu, että sydän särkyy tätä lukiessa.
Voimia kovasti, sinulla on hyvä kirjallinen ilmaisu.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni tapahtuneelle! Olet hyvä isä.
Ehkä kirjoitat lapsillesi kirjeet, joissa korostat, että rikosrekisteriä ei ole ja muutakin on kerrottu totuudenvastaisesti. Tilaa rikosrekisteriote lapsiasi varten.
Kerro, miten vuosikaudet yritit pitää yhteyttä, mutta sinulta vietiin mahdollisuus olla osa lasten elämää. Ja että et tästä mitenkään syytä lapsiasi. Äläkä kovasti moiti heidän äitiäkään.
Sitten kirjeen loppuun, että toivoisit teidän tutustuvan, kun lapset ovat valmiita siihen. Älä unohda yhteystietojasi.
Jokaiselle lapselle oma kirje. Ehkä joku heistä lukee sen. Paljon enempää et pysty tekemään, ellei uusi kirje vuoden tai parin päästä.
Ehkä lapsenlapset ovat jossain vaiheessa kiinnostuneita tutustumaan. Pidä itsesi hyvässä kunnossa, ellei ole jo.
Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on jos vanhempi haluaa muistaa yhtä, mutta ei toista. Eli kohtelee joululahjoissakin lapsiaan epäoikeudenmukaisesti.
Meillä mummo toimii näin, sekä aikuisia lapsiaan että pieniä lastenlapsiaan kohtaan. Toisille ei mitään, toisille sitten kahmalokaupalla. Turha mummon sitten tulevaisuudessa ihmetellä ettei tulla vanhainkotiin kyläilemään.
Huvittavinta kuviossa on, ettei ne eniten lahjotut suosikit tule ainakaan.
Ehkä mummo yrittää lahjomalla saada jotakin velvollisuudentuntoa näissä omissa suosikeissaan aikaiseksi?
Sinulta pitäisi tavaralla ostaa jotta kävisit vanhusta katsomassa? Tokko kävisit sittenkään. Miten puolisosi suhtautuu mummoon, mietipä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningas alkoholi vie kaiken.
Tuhkatkin pesästä.
Niin surullista.
Jospa se isä on yrittänyt välillä ottaa yhteyttä, mutta ei ole lapset "ehtineet" jutella, odottaa sitten että ottavat itse yhteyttä. 20-22 vuotiaat on jo aikuisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei katkaise yhteyksiä elleivä suoraan niin sano. Vanhempi joka kyttää yhteydenottojen määrää ja vastavuoroisuutta on säälittävä.
Minun lapseni ei ota yhteyttä eikä vastaa puhelimeen/viesteihin. Ei ole suoraan sanonut katkaisevansa yhteyttä, mutta mielestäni en voi jatkuvasti yrittää ottaa yhteyttä, jos lasta nämä yhteydenotot eivät kiinnosta.
Ostin kaikille useita lahjoja, lapset muistivat minuakin ylenpalttisesti.
Uusi perhe, uudet elarit you know.