Iso auto ostetaan siksi että ollaan niin lihavia ettei mahduta pienempään
Kommentit (20)
Ja oli mulla kerran niin pitkä poikaystävä, ettei se mahtunut mun pikkuautoon istumaan kuin polvet suussa. Huomasin sillon, että se ei oikeesti ois pystynyt varmaan ajamaan edes mun autolla, kun ois polvet ottanut rattiin kiinni.
Onpa huonosti kasvatettuja lapsia jos eivät osaa sovussa istua autossa. Alkavatko esim. koulussakin kiukutella jos joutuvat istumaan jonkun toisen vieressä? Ja 9, nykyään autot suurenevat koko ajan, tavallinen pieni perheautokin on nykyään valtavan kokoinen ja ihme on jos ei 3 lasta mahdu takapenkille vai mitä connoreita lapsesi on (Connor joka painaa 8-vuotiaana 89 kg)
Johan turvavälineet aiheuttavat sen että 3 lapselle se takapenkki ei riitä.
Vierailija:
Johan turvavälineet aiheuttavat sen että 3 lapselle se takapenkki ei riitä.
Perheet reissasivat tavallisilla pienillä japsi- ja ranskisautoilla ja ylimääräinen tavara laitettiin kattotelineelle. No, toisaalta siihen aikaan ei kyllä ollut mitään tilaa vieviä turvaistuimia. Ihme, että kaikki tuntemani sen ajan lapset ovat vielä hengissä :)
Nyt sitten ymmärrän, miksi mies on hankkimassa isompaa autoa... :( Oon tosin raskaana 35. viikolla, mutta kait se ajattelee, etten edes synnytyksen jälkeen mahdu meidän nykyiseen. Potkaisenkin sitä munille heti kun tulee töistä kotiin!!
Hoikka isä, hoikahko äiti (168/56) ja kaksi hoikkaa lasta istuimineen mahtuisivat kyllä tavalliseen hlöautoonkin.
Mutta onhan se kivaa saada pikku-Fiat Unolla ajavat kihisemään kateudesta.
Mitään tekemistä ei ole sillä, että meillä on 5 lasta (joilla 3:lla käytössä kunnon turvaistuimet/turvakaukalo), ja autoon pitää vielä mahtua hyvin lastenvaunut yms.
AP!!!
Mihin pikkuautoon saat mahdutettua takapenkille 2 kpl Gracon Cosmicin XTP selät menosuuntaan???
Halusimme lapsillemme mahd. turvalliset istuimet, joten ne vievät enemmän tilaa kuin moinet muut.
(Meillä oli Peugeot 406 sedan vm. -04, ja siihen EI mahtunut takapenkille kahta kyseistä istuinta, eikä vaunut ilman, että piti pöyrät irrottaa, eikä muulle tavaralle enää jäänyt tilaa. Vaikka itse auto oli iso...)
Entä mahdollinen kolaritilanne. Eikö farmari ole tällaisissa turvallisempi kuin tavallinen sedan (taikka sitten ihan pikkuauto), tilastollisesti ajateltuna?
Ja mitä tulee vielä auton merkkiin, niin Volvossa tuo runko vain sattuu olemaan kestävimmästä päästä, eli edelleen turvallisuuskysymys.
Ja kyllä iso nauton plussa on se, että vaunut/rattaat saa vain nostettua kyytiin, purkamatta niitä ensin osiin. Ja tämän lisäksi kyytiin mahtuu vielä paljon muutakin, ilman että matkustaminen muuttuu turvattomaksi (onhan näitä nähty, kun pikkuautot pakataan täyteen tavaraa niin, ettei ulos nähdä ja onnettomuuustilanteessa tavarat kyllä lentelee vaarallisesti aiheuttaen jo itsessään tuhoa.
Että ap:n väittämään sanon vastapainoksi;
juuri eilen ajelimme mökiltä kotiin, ja motarilla kauhistelimme kuinka jotkut uskalsivat ajaa sitä reilua 120km / h sellaisilla 80 -luvun lopun pikkuautoilla, vieläpä lapset kyydissä... ihan sydämestä otti, kun meidät ohitti sellainen ruskea ikivanha Nissan Micra, jossa äiti poltti etupenkillä tupakkaa ja tapa" penkillä" seisoi alle 5v. poika... Huh, huh sanon minä!?! :O
Mutta kukin tyylillään. Harmi vain että jopa lapsensa hengen uhalla. :(
Ainiin, ja me emme oli ylipainoisia. ;)
Jos on rahaa ja halua, niin miksei saa matkustaa tilavasti vaikka olisi vain yksi lapsi? Onko tämä jokin suomalainen outo näkemys vai ainoastaan sinun outo näkemys ap?
Vierailija:
Jos on rahaa ja halua, niin miksei saa matkustaa tilavasti vaikka olisi vain yksi lapsi? Onko tämä jokin suomalainen outo näkemys vai ainoastaan sinun outo näkemys ap?
No en kyllä tiedä kuinka pitkä se sinun miehesi sitten on, muttei meillä ainakaan 196cm pitkällä ole minkäänlaisia vaikeuksia. Kakrut 3 kpl vielä takapenkille, ruokakassit, matkalaukut ym. takakonttiin ja menoksi.
Isot autot joutuvat useammin onnettomuuteen jne. Uusilla " turvallisilla" autoilla ajaessa moni tuudittautuu siihen tunteeseen että ei meille mitään satu ja jos sattuukiin niin auto pelastaa. 1982-1992 Nissan Microja on muuten vieläkin liikenteessä kolmannes vaikka valmistus lopetettu jo 15 vuotta sitten, on hyvin luotettava auto toisin kuin nämä uudet 2000-luvun autot jotka koko ajan korjaamolla ties minkä sähkövikojen takia.
Vierailija:
AP!!!
Mihin pikkuautoon saat mahdutettua takapenkille 2 kpl Gracon Cosmicin XTP selät menosuuntaan???
Halusimme lapsillemme mahd. turvalliset istuimet, joten ne vievät enemmän tilaa kuin moinet muut.
(Meillä oli Peugeot 406 sedan vm. -04, ja siihen EI mahtunut takapenkille kahta kyseistä istuinta, eikä vaunut ilman, että piti pöyrät irrottaa, eikä muulle tavaralle enää jäänyt tilaa. Vaikka itse auto oli iso...)Entä mahdollinen kolaritilanne. Eikö farmari ole tällaisissa turvallisempi kuin tavallinen sedan (taikka sitten ihan pikkuauto), tilastollisesti ajateltuna?
Ja mitä tulee vielä auton merkkiin, niin Volvossa tuo runko vain sattuu olemaan kestävimmästä päästä, eli edelleen turvallisuuskysymys.
Ja kyllä iso nauton plussa on se, että vaunut/rattaat saa vain nostettua kyytiin, purkamatta niitä ensin osiin. Ja tämän lisäksi kyytiin mahtuu vielä paljon muutakin, ilman että matkustaminen muuttuu turvattomaksi (onhan näitä nähty, kun pikkuautot pakataan täyteen tavaraa niin, ettei ulos nähdä ja onnettomuuustilanteessa tavarat kyllä lentelee vaarallisesti aiheuttaen jo itsessään tuhoa.
Että ap:n väittämään sanon vastapainoksi;
juuri eilen ajelimme mökiltä kotiin, ja motarilla kauhistelimme kuinka jotkut uskalsivat ajaa sitä reilua 120km / h sellaisilla 80 -luvun lopun pikkuautoilla, vieläpä lapset kyydissä... ihan sydämestä otti, kun meidät ohitti sellainen ruskea ikivanha Nissan Micra, jossa äiti poltti etupenkillä tupakkaa ja tapa" penkillä" seisoi alle 5v. poika... Huh, huh sanon minä!?! :OMutta kukin tyylillään. Harmi vain että jopa lapsensa hengen uhalla. :(
Ainiin, ja me emme oli ylipainoisia. ;)
Kun 192-senttinen kuski säätää penkin oikeaan ajoasentoon, niin pienessä autossa ei hänen taakseen mahdu kukaan, ei edes lapsen turvakaukalo.
t: 5 henkeä