Eikö tämä hulluus lopu ikinä? (Joulusta)
Olen menossa enimmäistä kertaa 15 vuoteen jouluaatoksi vanhemmilleni käymään. Tämäkin vain siksi, että kun äitini kuuli, että olen eronnut miesystävästäni, niin hän pakotti minut tulemaan. Pilaan kuulemma heidänkin joulunsa, jos en tule. Minua ei kiinnosta joulu sinänsä ja olisin mielummin yksin. Nyt hän soitti tänään ja sanoi, että muistanhan olla syömättä siihen asti kunnes tulen heille syömään. Eli tässä pitäisi paastota 24.12 ja 17.30-18.00 asti. No en todellakaan paastoa. Aijon vielä tänäänkin käydä kaupassa ruokaostoksilla. Mutta muistui katkera muisto mieleen lapsuudesta. Nimittäin näin meillä tehtiin, että viikko ennen joulua syötiin pieni maksalaatikko jaettuna 4 hengen kesken ja siihen yksi peruna/päivä. Pari päivää ennen joulua sai juoda vain vettä. Olisi tuolloin tajunnut, niin olisin ilmoittanut jollekkin viranomaiselle. Tuosta jäi sellaiset traumat henkisesti ja fyysisesti, että olen kamppaillut syömisen hyväksymisen kanssa koko elämäni.
N.54
Kommentit (13)
Todennäköisesti viimeistään 10 vuoden kuluttua loppuu. Sitten on sulla hyvä mieli ja vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti viimeistään 10 vuoden kuluttua loppuu. Sitten on sulla hyvä mieli ja vapaus.
Ihailtavaa uhrimieltä. 😊
Sipsejä ja siideriä ja irttiksiä, oma setti. Niinkuin kaikkina muinakin päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti viimeistään 10 vuoden kuluttua loppuu. Sitten on sulla hyvä mieli ja vapau
Eikö kaikki ihmiset eläkkään 100 vuotiaiksi terveinä, kuten täälä yleensä toitotetaan.
Eikö 54-vuotias ole jo ihan riittävän aikuinen päättämään ihan itse mitä haluaa jouluna tehdä ja mitä ei?
Äitisi ei elä enää kauaa, mene ja ilahduta häntä.
Olen kuullut, että ennen hautajais/häätarjoiluja jotkut nuukat olivat syömättä päivätolkulla mutta tämä on uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti viimeistään 10 vuoden kuluttua loppuu. Sitten on sulla hyvä mieli ja vapau
Eikö kaikki ihmiset eläkkään 100 vuotiaiksi terveinä, kuten täälä yleensä toitotetaan.
Eiköhän ne 54-vuotiaan vanhemmat ala kohta olla 100-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne varmaan olla mutta ei ihan.
54v velloo lapsuuden traumoissa eikä ole päässyt yli. Ei ihme että se parisuhde on ohi.
Se loppuu juuri siihen kun opettelet sanomaan ei ja pitämään kiinni päätöksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, viiskyt vuotta sitten 25 vuotias synnyttäjä oli vanha. Voi hyvinkin olla seitsemänkymppisiä.
Mikä sinut pakottaa? Sano, että olet sairastunut tai lähde vaikka laivalle tai etelään.