Uusissa omakotitaloissa on usein suuret ikkunat ihan lattiasta kattoon saakka ja ei verhoja niin
miten niissä voi olla kun kulkijat näkee sisälle?
Kommentit (549)
Kuuluukohan tuollaisissa lasipalatseissa paljon rahaa lämmitykseen, kun jotkut seinistä pelkkää lasia?
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa on isot ikkunat, mutta ne ovat niityn/metsän suuntaan eli sisälle tiirailijoita ei ole. En itse ymmärrä sitä, miksi joku rakentaisi talon siten, että isot ikkunat ovat kadulle tai naapurin talon suuntaan.
Me rakennettiin talo niin, että isot ikkunat olivat metsään päin. No eikös sitten kaupunki kaavoittanut metsän pientalotonteiksi, ja grynderi rakensi talon, jonka olkkarin jätti-ikkunat ovat meihin päin. Arvaa vain korpeaako. Nyt sitten odotellaan naapurin kanssa innolla tuija-aitojen kasvua, siihen saakka voidaan vilkutella toisillemme omista olohuoneista.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon heitä, jotka tirkistelevät toisten ikkunoista sisään ja kokevat sen kuitenkin ongelmalliseksi. He taas, joilla on nämä isot ikkunat eivät tunnu näkevän niissä mitään ongelmaa.
On todella paljon tirkistelijöitä tässä ketjussa.
Ei uudessa talossa ole lämmityskuluja nimeksikään vaikka olis miten isot ikkunat.
Sen sijaan kesällä on ongelma saada se auringon lämpö ajettua ulos.
Pitkä ketju taas ei jaksa lukea, mutta meillä mökillä ihan normi pikkuikkunat. Muistan miten isä aina oli laittamassa verhoja eteen, etteivät linnut lennä päin ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Olohuoneessa ne vielä jollain lailla ymmärtää, vaikka tekeekin helposti akvaario-vaikutelman, mutta sitten kun ne jätti-ikkunat on makuuhuoneissakin. Ja esim kodinhoitohuoneessa mistä käynti suihkuun. Paras mitä olen nähnyt oli sellainen kapea korkea ikkuna vessassa. Ja kadulle päin tietenkin. Että siis miksi ihmeessä?
Varmaan siksi, ettei tarvitse erikseen Big Brotheriin hakeutua..
Vierailija kirjoitti:
ketä niitä ikkunoita jaksaa pestä
"Ketä".....
Sellaset ikkunatb että näkee ulos muttei sisälle.
Vierailija kirjoitti:
No entä jos meikämandolino vetää hyvin avoimesti lapaseen tällaisessa ikkunapalatsissa jynkkendaalieta katsoen ja joku palstamamma lapsineen kulkee siitä ohi niin joudunko syytteeseen?
Et koska kotonaan saa tehdä mitä haluaa. Mamma lapsineen voi joutua syytteeseen salakatselusta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähellä on paljon tuollaisia taloja. Alue ns. parempaa keskiluokkaa. Näyttää esim. naapurin mies viihtyvän sisällä suorissa housuissa ja nappaskengissä. Rouva istuu yleensä villaneule päällä sohvalla teekuppi kädessä ja tuijottaa seinällä olevaa suurta taulua. Kun nuo muuttivat naapuriin, mieheni sanoi, että tuo mies näyttää just sellaisesta, joka tilaa heti huollon paikalle, kun tulee ensimmäinen ongelma talon kanssa.
Se on hyvä, kun työllistää yrittäjää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon heitä, jotka tirkistelevät toisten ikkunoista sisään ja kokevat sen kuitenkin ongelmalliseksi. He taas, joilla on nämä isot ikkunat eivät tunnu näkevän niissä mitään ongelmaa.
Lenkillä pimeässä katse hakeutuu luonnostaan valoa kohti. Ei olisi oma juttuni hakeutua asumaan akvaarioon, mutta ilmeisesti monia ei tosiaan haittaa.
Joo ei siinä tarvitse sen kummemmin tirkistellä, vaikka kyllä itse ihastelen maisemia ja esim. jouluvaloja, erilaisia pihoja, vanhojen talojen ikkunoita koristeineen jne. Isojen ikkunoiden kanssa täytyy olla aina vaatteet päällä, ei onnistu sellainen mitä itse harrastan eli kotona alasti ja menee esim. aamulla keittiöön laittamaan teeveden kiehumaan ilman vaatteita.
Vanhoissa taloissa ja huviloissa on se, ettei ikkunoista näe sisälle oikein mitään, korke
Heh, meillä on se kirjahylly niiden korkeiden ikkunoiden välissä olevassa seinänpätkässä joten et voi sitä mitenkään nähdä vaikka seisoisit ikkunan edessä. Flyygeliä ei kylläkään ole mutta piano on. Sen voit nähdä korkeasta ikkunasta jos kiipeät aidan yli meidän takapihalle ja tuut kurkkimaan 😅
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paikalla kateellisia kauhistelijoita. Asun tällaisessa akvaariotalossa ja mikään täällä lauottu stereotypia ei päde minuun. No okei, ihan hyvät palkat on perheen molemmilla aikuisilla, mutta noin muuten keksitte juttuja ihan omasta päästänne.
No ainakin tuo ylimiellisyys muita kohtaan tuntuu pitävän paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa on isot ikkunat, mutta ne ovat niityn/metsän suuntaan eli sisälle tiirailijoita ei ole. En itse ymmärrä sitä, miksi joku rakentaisi talon siten, että isot ikkunat ovat kadulle tai naapurin talon suuntaan.
Ja metsässä menee lenkki polku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paikalla kateellisia kauhistelijoita. Asun tällaisessa akvaariotalossa ja mikään täällä lauottu stereotypia ei päde minuun. No okei, ihan hyvät palkat on perheen molemmilla aikuisilla, mutta noin muuten keksitte juttuja ihan omasta päästänne.
No ainakin tuo ylimiellisyys muita kohtaan tuntuu pitävän paikkansa.
Päin vastoin, kauhistelijathan tässä tuntuvat pitävän itseään niiiin paljon parempina kuin lasitaloissa asuvia sivistymättömiä, rahoillaan leveileviä ekshibitionisteja. Pitäisikö minun pyydellä anteeksi sitä, millaiseen perheeseen olen syntynyt ja millaisen koulutuksen hankkinut, ettei kenellekään ohikulkijalle vain tule paha mieli talostani? Vai voitaisiinko vain todeta, että yhden hyvä ei ole toiselta pois ja jokainen asukoon miten voi ja haluaa?
Tämä on nykyajan arkkitehtuuria. Eiks vasta ollut hesarissakin juttu, että kaikki Westendin rikkaat haluaa myös tuollaiset ikkunapalatsit. Kuulemma saman arkkitehdin käsialaa vielä suurin osa.
Ostimme muutama vuosi sitten talon, jonka tupakeittiön seinä on lähes pelkkää ikkunaa. Maisemana kuusimetsää, joiden takana pilkottaa pieni järvi. Rakastan kotiamme, tuntuu tosiaan siltä että asumme keskellä metsää. Ja niin siis asummekin, lähimpään naapurin on n. 0.5km. Mutta ajatus siitä, että metsän tilalla olisi ruuhkaisa tie ja kaikki näkisi mitä kodissamme teemme, ei kiitos.
Lapsiperheessä isot ikkunat eivät aina ole ne kaikista käytännöllisimmät, mutta ei sekään haittaa. Mieluummin sormenjälkiä täynnä olevat isot ikkunat kuin seinää.
Onhan niitä ikkunoita joista näkee vain yhteen suuntaan.
Eipä tuollaisessa talossa käveleskellä boksereissa tai pikkuhousuissa, tai pyyhe päällä. Mitään seksiä sohvalla tai keittiön pöydälläkään ei voi harrastaa, ellei halua, että kaikki ohikulkijat näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ihminen, jota ne isot ikkunat häiritsevät, ei muuta taloon, jossa sellaisia on.
Minä en voisi asua niin, kuljeskelen kotona t-paidassa ja pikkuhousuissa, jos siltä tuntuu.