Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikkojen laskeminen

26.02.2007 |

Noniin, eli tällainen vähän höperö kysymys teille:

Raskausviikothan lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, jos nyt en ihan väärin ole käsittänyt. Eli näin ollen, jos viimeiset kuukautiset alkoivat 21. tammikuuta, on viikkoja kertynyt viisi, ja päälle vielä kaksi päivää.

Onko silloin " rv 5+2 " ? Oma logiikkani sanoo, että sen on pakko olla noin...

Kun joillain sivuilla puhutaan " kuudennesta raskausviikosta" . Tällöinhän järki sanoo, että täysiä viikkoja on oltava viisi. Vai?

Ja monilla sivuilla on merkitty vain " viikko 6" tai " viikko 5" . Onko silloin kyseessä täydet viikot vai kuluva viikko?

Autakkee ny minnuu!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi surkea noiden kuukautisten alkamispäivästä laskemisten kanssa.. Mutta sen verran voin ainakin selventää että rv 5+2 todellakin olisi " kuudes raskausviikko" . :)

Onnea plussasta ja ihanaa odotusaikaa!

Mammis + Tiitiäinen 34+3

Vierailija
2/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä vastaus kysymykseesi:

Jos lukee 6. viikko, niin silloin tarkoitetaan kuluvaa viikkoa. Eli raskausviikko 5+0-6 päivää.

DreamOne rv 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanalku77: Kiitos :)

DreamOne: Kiitos sullekin, näin epäilinkin.

Sitten vielä tuo " viikko n" . Eli puhutaanko silloin täysistä viikoista vai kuluvasta viikosta? Siis: " viikko 6" = rv 5+0-6 vai rv 6+0-6. Hmmh, toivottavasti tajusitte.

Iloista uutta viikkoa!

Vierailija
4/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään, kyllä täällä kysyä saa :) Ja ensikertalaisena on aina yhtä pihalla, niin minäkin olen ollut kun ekaa myöskin odotan :)

Viikko 6 on todellakin 5+0-6. Eli nyt kun itselläni on raskausviikot 18+5, niin olen yhdeksännellätoista viikolla. Eli menossa on 19. viikko. Raskauksissa eletään aina seuraavaa viikkoa, vaikka se ei olisikaan vielä täysi. Toivottavasti ymmärsin mitä tarkoitit!

D.O.

Vierailija
5/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laava87: vastasit näemmä minun mietiskelyihini. Olen aivan samassa pisteessä ja ihmetellyt laskurien poikkeavuutta. itse sain tuon saman lopputuloksen kun sinä.

Vierailija
6/6 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot kiitokset :)

Kaikki on tosiaan hirveän uutta ja jännää... onneksi raskaus kestää sen yhdeksisen kuukautta, jos kaikki menee ok. Ehtii vähän tottua ja valmistautua siihen vauvan tuloon.