Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitää aina hoitaa muiden asiat

Vierailija
20.12.2024 |

Pikku hiljaa on alkanut vuosien aikana ärsyttää tämä, että joudun aina hoitaa muitten asioita, mutta kukaan perheessä ei voi auttaa minua, vaan itse pitää hoitaa omat asiansa.. niinku joo tottakai jos minun pitää vaikka hakea jostain liikkeestä jotain tai hoitaa muita omia juttuja niin tottakai teen sen itse, mutta kun jollain muulla on jotain asioita hoidettavana (vaikka itse eivät ole kiireisiä) niin minun pitää hoitaa heidän asiansa vaikka minulla olisi kiire, ja sitten kun kyseenalaistan tätä niin saan huudot päälleni siitä kuinka itsekäs ihminen olen.. 

Kukaan ystävistäni tai muusta lähipiiristä ei ole koskaan sanonut että olisin itsekäs.. Ystäväni kuvailevat minua empaattiseksi ja ystävälliseksi ihmiseksi joka on aina valmis kuuntelemaan.. Niin se todella sattuu kun saa kuulla tuollaisia olet todella itsekäs ja et ajattele muuta kuin itseäsi kommentteja vanhemmilta.. Mikä neuvoksi?

t. 20v nuori nainen

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun sinä suostut. Ei sinun pidä.

Vierailija
2/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri joutuu tekemään asioita muiden puolesta. Ratkaisu: älä ole marttyyri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano "ei". 

Vierailija
4/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todella sattuu.. Koita kestää, elämässä tulee paskaa niskaan, eikä maailma ole reilu paikka. Opettele vetämään rajoja siihen miten sinua saa kohdella. Jos et tätä opi, niin opit uusia merkityksia tolle, se todella sattuu fraasille.

Vierailija
5/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. 

Vierailija
6/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ns. People pleaser.

Olet vielä kovin nuori, opit vielä olemaan olematta..

T. Entinen people pleaser

Vierailija
7/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. 

Etenkin kommuuninarsistille ominaista

Vierailija
8/8 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti sanot ei. En nyt ehdi omilta kiireiltä / töiltä ja opiskeluilta. On omiakin asioita kasapäin nyt hoidettavana . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi