Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka sanotte että kouluttautukaa uudelleen niin saatte töitä

Vierailija
18.12.2024 |

Tajuatteko te, että opintotuella ei maksa edes vuokraa? Olisi kuitenkin pakko saada niitä töitä opiskelun ohellekin. Aikamoista kituuttamista sekin olisi, jaksamisesta puhumattakaan. Ja päivärahalla ollessa ei voi opiskella päätoimisesti. Joku oppisopimuskoulutus on asia erikseen. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpopurra tekee uudelleen kouluttautumisen mahdottomaksi. Vaikka sitä tarvitaan tulevaisuudessa koko ajan enemmän. 

Vierailija
2/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne kymmenet tuhannet opiskelijat sitten asuvat, jos opintotuella ei voi maksaa edes vuokraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne kymmenet tuhannet opiskelijat sitten asuvat, jos opintotuella ei voi maksaa edes vuokraa?

Osa asuu soluasunnoissa, osaa auttaa vanhemmat/muut ihmiset rahallisesti, osa nostaa opintolainaa, osa käy töissä opiskelun ohella. 

Olen nostanut aikoinaan opintolainaa, kun ei yksinkertaisesti rahat muuten riittäneet. Myöhemmin pääsin siivousfirmaan opiskelun ohelle, ja opintolainaa ei enää tarvinnut nostaa kuin vähän, loppuajan elin ilman lainaa. Maksoin sen nyt takaisin, enkä edes ole työllistynyt tutkintoani vastaaviin hommiin. En enää ikinä ottaisi lainaa elämiseen. Opiskelu ja työnteko samanaikaisesti on sekin raskasta, tuskin enää jaksaisin. 

Vierailija
4/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat korviaan myöten veloissa

Vierailija
5/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kouluttaudun työn ohessa, ei ole vaikeaa jos tahtotila on vain oikea.

Vierailija
6/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sinähän olet jo töissä. Sinulla on tulolähde opiskeluille. 

Vierailija
7/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikä alle 50 sekä terveys ok. Ja se työpaikka on tärkeä että pysyy hengissä.

Vierailija
8/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa luki että kouluttautukaa uudelleen, teen niin. Myös luki että oppisopimus, no miksi ei mene sitten niin saa rahaa? Voi myös ottaa minkä tahansa duunin, vaikka mäkkäriin mennä ja ohessa on opiskella.

Vierailija
9/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yli 50v opiskelee työn ohessa, ja terveys ei enää tuossa iässä ole ihan priima. Tahtotila tehdä omalla elämällään jotain muuta merkitsee aika paljon jotta pystyy ja pärjää.

Vierailija
10/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella voi opiskella jos ei saa lainaa

Vierailija
11/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta telttaan

Vierailija
12/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta telttaan

Juu, mulla on teltta aamuisin pystyssä. Tänne vaan.

TM52

Vierailija
13/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä sanojat on niitä, joilla on 100.000€ tilillä ja puoliso maksaa elämisen. Helppohan siinä on kouluttautua vaikka 5v välein uuteen ammattiin. Vaihtaa sitten, kun kyllästyy.

Vierailija
14/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työllä ansaitut rahat, olen myös aina tehnyt töitä, en ole ikinä ollut työtön, ja kyllä, haluan kehittyä siksi kouluttaudun, ei tulisi mieleenkään. Miten ihmeessä joillain ei mene päähän se, että jotkut ihan oikeasti tekee töitä, mitä tahansa, muuttaakseen elämäänsä? Sitten vingutaan että puolison rahat ja muuta paskaa, kyllä itse pärjää jos oikeasti haluaa pärjätä ja edetä ja opiskella. 

Vierailija
15/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen aina opiskellut oman työn ohella, raskasta juu, mutta sen väärti, että on sitten varaa tehdä muutakin kuin valittaa.

Vierailija
16/16 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työllä ansaitut rahat, olen myös aina tehnyt töitä, en ole ikinä ollut työtön, ja kyllä, haluan kehittyä siksi kouluttaudun, ei tulisi mieleenkään. Miten ihmeessä joillain ei mene päähän se, että jotkut ihan oikeasti tekee töitä, mitä tahansa, muuttaakseen elämäänsä? Sitten vingutaan että puolison rahat ja muuta paskaa, kyllä itse pärjää jos oikeasti haluaa pärjätä ja edetä ja opiskella. 

Niin, eli töihin taas vaan mennään, ja sitten alkaa opiskella siinä työn ohessa :D Opiskelupaikkakin pitää muuten saada, sekään ei onnistu ihan vaan menemällä ja sanomalla että alan nyt opiskella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi