Mitä rengaspainetta käytätte autossa?
Huoltokirja suosittelee 2.1-2.2 barin paineita, mutta minulla on leveämmät renkaat alla kuin mitä huoltokirjassa on mainittu. Vannekoko on 18, leveys 245 ja profiili 45. Aika tyhjiltä tuntuvat 2.2 barin paineilla.
Kommentit (51)
2,8 bar siinä nollan ulkolämpötilas
Pumppaan rengaspaineet aina maksimiin, koska muija painaa kuin teurasjäte niin.
Noniin, kiitos vaan nyt alkoi taas tehdä mieli viinaa. Pakko lähteä baariin.
-Arska
Aika korkeita paineita, minkä kokoisia kumeja teillä on alla?
2,2. 2,6 ja 3,5. Ei renkaat niinkään ratkaise vaan auton paino.
Suositus itsellä edessä 2.4 ja takana 2.6. Niillä mennään. Tuollainen n. 2 bar on aivan liian vähän autoon kuin autoon etenkin talvella.
Minulla on vähintään 3,5 rengaspaineet. Huonot soratiet, karkeaa kiveä.
Vierailija kirjoitti:
Pumppaan rengaspaineet aina maksimiin, koska muija painaa kuin teurasjäte niin.
Paljonko teurasjäte painaa?
Riippuu vähän autosta mutta 2.6-3 voi aina laittaa jos ei muusta tiedä. Mielummin liikaa kuin liian vähän.
Aina 3 baria henkilöautoon oli renkaat mitkä tahansa.
Kolmea minäkin suosin. On paljon parempi ajaa talvella.
Sehän on kaikissa sama. Huoltsikalla vaikea saada yli 10. Eli aina tappiin, paremmin kulkee.
Rengasliikkeen "asiantuntija" (kloppi kymmenen minuutin koulutuksella) laittaa aina 3.0, kyllä se tietää.
Riippuu siitä paljonko lastia on autossa. Mitä enemmän kuormaa/ihmisiä sitä enemmän painetta. Auton huoltokirjasta löytyy usein hyvät viitearvot, joita voi sitten itse soveltaa tarpeen mukaan. Rengaiden potkimisesta ei ole hyötyä, koska paine ero voi olla vaikka -1 bar ja renkaat tuntuu silti potkiessa täysiltä. Kaikista kätevin on tuollainen https://yleiskone.com/paras-renkaantayttolaite/ renkaantäyttölaitte jossa on akku ja jonka saa takakonttiin mukaan niin voi tarvittaessa täydentää ja tarkistaa paineita.
2.8