Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka mielipidekysymykseen tulisi vastata?

Vierailija
14.12.2024 |

Arvon palstalaiset, olen tässä pohtinut kuinka täytyisi vastata kysymykseen, jossa puoliso/kaveri/sukulainen kysyy mielipidettä? Kysymys voisi olla esimerkiksi "Mitä mieltä oot naapurin violetista valaistuksesta?"

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi:

Mielestäni se sopii hyvin.

Tai esimerkiksi:

Sopii sinne hyvin, itselleni en voisi kuvitellakaan vastaavanlaista omaan kotiini.

Vastaisin mahdollisimman aidosti ja rennosti mutta kohteliaasti kuitenkin.

Vierailija
2/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti ja ystävällisesti. Joko kehut naapurin tyylikästä valaistusta tai sitten vain toteat neutraalisti, ettei valaistus ole sinun makuusi. Mikä tässä oli vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamisessa kysymykseen ei ollut mitään vaikeaa, vaan lähinnä senjälkeisessä tilanteessa. Kysyjä vain veti herneen syvälle nenäänsä vastauksestani ja alkoi moittia minun valaisuratkaisuja omassa kotonani ja tilanne eskaloitui pahemmaksi riidaksi, koska sanoin kuulleeni samat moitteet jo aiemminkin.

Vastasin siis: "Itse en tykkää, koska kaikki asiat näyttää oudolta värillisissä valoissa", enkä millään koe moittineeni häntä tai vastanneeni epäasiallisesti, jolloin voisinkin ansaita haukut vastauksestani.

Vierailija
4/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomaattisesti, naapurin valaistus ei mitenkään minulle kuulu. Naapuri saa toimia omassa kodissaan haluamallaan tavalla. 

Vierailija
5/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverillasi jokin erityinen suhde sinun naapuriisi vai miksi hän on niin kiinnostunut naapurisi valoista?

Vierailija
6/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselleni en laittaisi, mutta sopii teille."

Vierailija
7/7 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaverillasi jokin erityinen suhde sinun naapuriisi vai miksi hän on niin kiinnostunut naapurisi valoista?

Tuskin on mitään erityis suhdetta. Valot loistivat ulos asti violetteina poiketen muiden tavallisista valoista ja hän päätti kysyä mielipidettäni, josta ei tykännytkään ja alkoi moittia :D