Ihmettelen painoani
Olen yrittänyt keventää syksyn ajan ja vyötäröstä on lähtenyt kolme senttiä, mutta painoa on tullut kaksi kiloa lisää(!).
Vy: 87
Ly: 124
Olen 175 pitkä. Voitteko noilla mitoilla uskoa, että painan tällä hetkellä 101 kg? Minusta se kuulostaa todella paljolta.
Tiedän, että vyötärön pitäisi olla alle 80. Eikö minun pitäisi olla noilla mitoilla ainakin kymmenen kiloa kevyempi. Mittaanko vyötärön ja lantioni jotenkin väärin ja olenkin vielä pyöreämpi kuin olen luullut?
Kommentit (41)
Tavanomainen tiimalasi. Mä oon tiimalasi 174/77 ja aivan sopusuhtainen ja normaalipainoisen näköinen.
Kyse on vartalon muodosta. Ollaan ystävän kanssa saman pituisia (169). Hän näyttää hieman isommalta kuin minä. Hän on omena, minä tiimalasi. Käytiin huviksemme vaa'alla. Hän painaa 78, minä 84.
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen tiimalasi. Mä oon tiimalasi 174/77 ja aivan sopusuhtainen ja normaalipainoisen näköinen.
Et sinä voi mitenkään tietää ap:n vartalotyyppiä, kun hän ei kerro rinnanympärystä ollenkaan.
175 cm pituisen naisen ei kuulu painaa kuin max 70kg.
Ap:n vartalotyypille sopiva paino voisi hyvinkin olla 75-85 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan ap sanoi laihduttavansa.
Se kyllä sanoi lihoneensa 2 kg
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo mitat lantion ympärys ja reiden ympärys?
Ihan suomalaisen naisen keskiarvomittojahan nuo.
Laihduttaminen on hankalaa. Vielä hankalampaa on pitää kilot poissa.
Hyvinkin voit olla. Minä olen 176 cm ja vy 91 ja ly 126 ja 106 kg.
Et ole lihonut tai laihtunut. Ei mittoja ja painoa voi noin tarkasti seurata. Menee virhemarginaaliin. Sitten, kun olet pudottanut kymmenen kiloa, niin huomaat sen kyllä.
Onhan tuo ihan mahdollista, kaikilla ei paino vastaa ulkoista olemusta, Itse olen 50v mies, 178cm ja 98kg. Leuanvetoja menee 20 ja penkkipunnerruksessa nousee 150kg. Silti normi miehen olemus, toki pömppävatsa puuttuu.
Aloituksen ongelmaa on hiukan vaikeaa tavoittaa. On kai selvää, että painoa on liikaa. Jos haluat, laihduta. Jos laihdut, ympärysmitat pienenevät. Vai mitä minä en ymmärtänyt?
Ilmeisesti ongelma oli se, että ympärysmitta pienenee, mutta paino suurenee.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan joko tiimalasi tai päärynä. Mä olen mallia tasapaksu, ja kun mulla oli vyötärö 87 cm, oli lantio jotain 96 cm ja rinnanympärys n. 98 cm. Tämä ihan vaan siis vertailuna vartalotyypeistä.
Mulla on varmaan kaikki noista noin 87 cm. Painan alle 60 kiloa. Mutta se hyvä puoli aplla on, että lantiolle kertyvä rasva ei yleensä ole sitä vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomalaisen naisen keskiarvomittojahan nuo.
Tuohan on vielä hoikka suomalaiseen naiseen verrattuna.
Mun pitää ottaa tää käyttöön että en ole lihava mulla vaan on päärynä, omena ja tiimalasivartalo!
Kyllä, mutta pitää oikeasti tehdä niin, eikä vain sanoa.