Miten on mahdollista, että jotkut lapset eivät saa yhtäkään joululahjaa?
Mikäli kyseessä ei ole vanhempien välinpitämättömyys.
Vilpittömästi ihmettelen tätä, kun joka vuosi puhutaan lapsista, joille vanhemmilla ei ole varaa ostaa yhtäkään joululahjaa.
Nykyään on paljon avustusjärjestöjä, joiden kautta lapselle voi toivoa lahjaa. Facebookin roskalavaryhmistä ja Torin annetaan-palstalta saa todella hyvää tavaraa jopa ilmaiseksi.
Kirpparilta voi ostaa leluja muutamalla eurolla jne.
Olen itsekin hyvin pienituloinen, mutta en voi uskoa, että Suomessa kukaan lapsi jäisi ilman yhtä ainutta lahjaa, mikäli vanhemmilla on halu lapsille antaa.
Valaiskaa minua, jos asia ei ole näin.
Kommentit (6)
Jouluna ei tarvita lahjoja, se on kapitalistisen yhteiskunnan hyvesignalointia kun ollaan huolissaan siitä miten paljon tai vähän rahaa ihmiset laittavat joulunviettoon. Herätkää jo ihmiset, nämä hyväntekeväisyysjärjestötkin rinkirun kkaavat joulun ajan ja muun vuotta on hiljaista.
Priorisoinnin puutetta o nykyään joka asias.
Ei osata käyttää rahaa, ei aikaa
Istuu hetkeksi ja miettii vähä etukäteen
Mun lapsi ei saanut viime vuonna. Olin vakavasti masentunut, ei vaan ollut voimia kierrellä mitään kirpputoreja. Nyt onneksi kaikki on toisin, itkettää ajatella noita aikoja. Lapsi oli tosin vasta 2v joten ei sillä lailla ymmärtänyt. Tänä vuonna saa vaikka mitä, odottaa innoissaan pukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei saanut viime vuonna. Olin vakavasti masentunut, ei vaan ollut voimia kierrellä mitään kirpputoreja. Nyt onneksi kaikki on toisin, itkettää ajatella noita aikoja. Lapsi oli tosin vasta 2v joten ei sillä lailla ymmärtänyt. Tänä vuonna saa vaikka mitä, odottaa innoissaan pukkia.
Tässäkin välinpitämättömyydelle oli syy.
Hieno juttu, että sinulla ja teillä menee jo paremmin! Toivon onnea ja parempaa vointia sinulle myös jatkossa. 😊
Mutta että joku ei saa hommattua lapselle lahjaa, vaikka haluaisi ja yrittäisi. Sen ei pitäisi Suomessa olla mahdollista.
Minä olen ihmetellyt samaa jouluruokakeskustelussa.
Suomalainen jouluruoka on tarvittaessa todella halpaa.
Eri asia, jos tavalliseenkaan ruokaan ei kertakaikkiaan ole varaa.