Miten löydätte lukemisen arvoisia kirjoja?
Kommentit (30)
Lehdissä on kirja-arvosteluja, varsinkin Kodin kuvalehdessä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla.
Olen itse kirjantekijä ja joudun lukemaan niin paljon työkseni etten pidä lukemista harrastuksena.
Etkö syyllisty silloin plagiointiin ihan samalla tavalla kuin tekoälyä käyttämällä syyllistyisit?
Miten lukeminen on luvatonta kopiointia?
Vaarana on se, että plagioit huomaamatta omaan kirjaasi. Ainoa varma tapa on olla lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla.
Olen itse kirjantekijä ja joudun lukemaan niin paljon työkseni etten pidä lukemista harrastuksena.
Etkö syyllisty silloin plagiointiin ihan samalla tavalla kuin tekoälyä käyttämällä syyllistyisit?
Miten lukeminen on luvatonta kopiointia?
Vaarana on se, että plagioit huomaamatta omaan kirjaasi. Ainoa varma tapa on olla lukematta.
Joo, siksi myöskään muusikkojen ei pidä kuunnella muiden musiikkia eikä maalareiden tai valokuvaajien tai muidenkaan taiteilijoiden pidä katsoa toisten taidetta. Aukotonta päättelyä!
The New York Timesin bestseller-listalta ja Amazonin top-listoilta.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin julkisesta Kirjallisuuden ystävät -ryhmästä. Aiemmin oli dekkarinetti, harmi ettei mitään vastaavaa enää ole. Hesarin arvosteluista ja muistakin lehtijutuista, joistakin blogeista. Kirjastossa katon aina uutuus- ja palautushyllyt. Jotain löytyy välillä ihan kirjastossa muutoinkin katselemalla.
Mulla on nyt jo aivan valtavasti kirjailijoita, joilta luen uudet kirjat heti kun ne ilmestyy. Tätä varten katon aina uutuuskirjojen listat ja teen varaukset. Ja uutuuskirjoista varauksia tulee helposti 40 kpl kahdesti vuodessa, kun listat tulee syksyllä ja keväällä.
Kirjastot.fi suosittelee Dekkarinetin tilalle Kirjasampoa. Siellä on oma sivustonsa tuollekin genrelle.
Luen lehdistä kirjaesittelyitä. Esim Voima lehdessä on aina runsaasti mielenkiintoisia kirjoja.
Katoin noita Kirjasammon listauksia ja tuli mieleen, mikä kirjoissa vastaisi draamaelokuvia? Kun ihan pelkkiä rakkausromaaneja en jaksa, historiallisia tulee luettua aika paljon ja jännityskirjallisuutta myös. Mut entä vielä sellasia missä olisi jotain ideaa muutoin, kuitenkin kiinnostavasti ja mieluusti aika napakasti kirjotettua. Ja joo, näitä on paljon Keltaisessa kirjastossa, sieltä tietty löytää.
Keltainen kirjasto, nobel-voittajat ja ehdokkaat. Kaikkki kotimaiset palkintoehdokkaat. Luen HeSarin ja kulttuurilehtien/sivujen arvostelut. Mulla on klassikkolista, mihin voi aina palata. Kirjastot täynnä lukemattomia kirjoja. Kaikki menee - pitkä proosa, lyriikka, tieto, novellit, esseet. Draamakin yleissivistystä, kuten kanslliseepokset ja runoelmat.
Missä on hienoin kansikuva, se kannattaa lukea jos osaa.
Jännitys, kauhu ,huumori,tiede ,sotakirjallisuus ym. on ok ,oikein vanhaa en jaksa lukea. heh taas se russakan kirjoittama....sota ja rauha ei helvetti miljoona sivua pitkäveteistä paskaa.