Linkkarista kopsattua - kun oma sädekehä vaatii kiillotusta ja kovasti
Linkkarin pitäisi kai olla työelämän verkostoitumisessa käytettävä alusta. Vaan kun nykyään siitä on tullut Facebook 2.0, jossa mehustellaan kaikki asiat raskauksista rahankerjuuseen. Ja sitten on nämä oman elämänsä Gandhit, jotka liikuttuvat syvästi omasta hyvyydestään. Kas näin se menee, yhtäkään sanaa ei tuosta alla olevasta ole muutettu: uskomatonta miten yhteen postaukseen on saatu sekä omahyväisyyttä että hurskastelua.
Jos autat, kiva, mutta älä nyt tukehdu omaan hyvyyteesi. Ja toisakseen esim. itselle 30 euroa on niin iso raha, että ei siitä toiselle rahattomalle riitä.
--------------------
Kävin just äsken tuossa SALE:ssa vieressä. Mun edessä kulki nuori opiskelijatyttö/nuori nainen katsellen punalaputettuja leipätuotteita, kun ne on heti siinä ensin. Laittelin omia ostoksia koriin siinä samalla.
No seuraavaksi hän oli edessäni eineshyllyllä, katsellen punalaputettuja valmisruokia ja samalla lompakkoaan jossa oli pari seteliä, hänen korinsa oli tyhjä. Ohitin hänet ja keräilin kaikenlaista kamaa koriini. Lopulta hän oli edessäni pakastekaappien edessä, jossa hän etsi tarjouspitsoja ja katseli lompakkoaan, hänen korinsa oli tyhjä.
Menin sitten siihen viereen, ja sanoin, että " on kuun loppu, onko rahatkin loppu?" Hän vastasi vienosti että on.
Tein sitten niin, että sovittiin että maksan hänen ostoksensa. Ei meinannut uskoa, siinä sitten oli molemmilla kosteat silmänurkat. Minulle se maksoi muutamia kymppejä, toiselle se merkitsi enemmän.
Opetus minulle: Omassa kuplassa ei aina ajattele, että naapurustossa elää ihmisiä, joilla on todella tiukkaa.
Kommentit (3)
Hyvä että auttoi. Se on tärkeintä mitä väliä onko se hurskastelua? Miten kateellinen voi toiselle olla pelkästä auttamisesta?
No mua kuvottaa tuollaiset omassa itsekehussaan marinoituvat hurskastelijat. Myötähäpeäkin tulee. Ei se teko siitä parane, että sillä mehustellaan somessa. Varsinkaan linkkarissa, jonka pitäisi olla puhtaasti työelämää käsittelevä alusta.
Yks tuttu harrastaa tätä FB:ssa 🙈 kertoo kenen ostoksia on maksanut kaupassa.