Miksi vaatteissa kaksoiskoot XS/S tai M/L ??
Tai XL/XXL. Minulta jää ostamatta, varsinkin nettikaupoista, kun vaatetta ei edes pääse sovittamaan. Olen kokoa S, eikä minulle käy vaatteet koossa XS. Miksi siis ostaisin XS/S kokoisen vaatteen? Luulen, että monelle muullekaan nämä tuplakoot eivät ole sopivia. Jos vaatevalmistajat ajattelevat säästävänsä tällä kun ei tarvitse tehdä eri kokoja, niin myynti sitten puolestaan laskee.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Naisten sukat on jostain syystä nykyään usein luokiteltu 35-38. Ainakin sellaiset nipussa myytävät. Oma kengän kokoni on 39 ja jos ostan miesten puolelta sukat koossa 39-42, ne ovat aivan liian suuret tai sitten käytännössä kantapäätä ei ole, koska jos sen jättää kohdalleen, jalkaterä lepattaa makkaralla. Mulle ei kyllä todellakaan mahdu koko 35, harva aikuinen noin pientä käyttää.
Oma kengänkoko on 37 (tai lenkkareissa 37 1/3 ja 37,5) ja nuo 35-38 koon sukat on usein just kuvailemasi kaltaisia. Joskus tosin sellaisiakin, että kantapää ei pysy paikallaan kun se terän pituus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten sukat on jostain syystä nykyään usein luokiteltu 35-38. Ainakin sellaiset nipussa myytävät. Oma kengän kokoni on 39 ja jos ostan miesten puolelta sukat koossa 39-42, ne ovat aivan liian suuret tai sitten käytännössä kantapäätä ei ole, koska jos sen jättää kohdalleen, jalkaterä lepattaa makkaralla. Mulle ei kyllä todellakaan mahdu koko 35, harva aikuinen noin pientä käyttää.
Höpöhöpö. Naisten sukissa on paljon kokoja 39-41. En ole ikinä ostanut kokoa 35-38, ja olen aikuinen nainen, jonka kengänkoko on ollut 39 jo 35 vuoden ajan.
Höpöhöpö itelles. Just ostin viime viikolla Lidlistä ylipolven sukkia ja olivat kaikki luokiteltu joko 35-38 tai 39-42. Ja naisille oletettavasti olivat suunnattu, ei taida miehet käyttää tuollaisia. Aikuinen nainen voisi ymmärtää, että oma kokemus ei kumoa jonkun toisen kokemusta.
Tuplakokoinen vaate on sen isomman koon mukainen.
XS/S = S
M/L = L
XL/XXL = XXL
So simple.