Kysymys kotiäideille
Saattaa ehkä kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta olen tässä pohtinut, että minkä te pistätte virallisiin papereihin statukseksi? Ammatin, opiskelija vai kotiäiti? Itse olen opiskelija mutta nyt äitiyslomalla ja olen monasti miettinyt teenkö oikein kun olen pistänyt statukseksi kotiäidin. Samaa mietin 4 vuotta sitten esikoisen kanssa :)
Kommentit (7)
... " lähihoitaja, äitiyslomalla" , ensi viikon jälkeen täytyypi laittaa " lähihoitaja, hoitovapaalla" . Tämähän on koko totuus...
Laitan opiskelija. Mutta tosiaan perään voisi liittää sen äitiyslomalla/hoitovapaalla.
ammatin jos ihan tyhjä kohta eikä siis valita mistään vaihtoehdoista. Mutta jos siinä on valittavana se kotiäiti niin sitten sen laittanut oon koska miellän se kuitenkin tällä hetkellä olevani. Ei toki ole loppuelämän " ammatti" mutta en vähään aikaan sitä meinaa vaihtaakaan eikä ole työpaikkaa odottamassa niin en siksi miellä itseäni varsinaisen ammattini edustajaksi tällä hetkellä
Itse asiassa aikas hyvä kysymys.
Laitan papereihin myyjä, joka on tällä hetkellä kotihoidon tuella. Eipä ole tarvinnut mihinkään sellaista tietoa ilmoittaa mutta jos eteen tulisi...
Mammukka84:
Saattaa ehkä kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta olen tässä pohtinut, että minkä te pistätte virallisiin papereihin statukseksi? Ammatin, opiskelija vai kotiäiti? Itse olen opiskelija mutta nyt äitiyslomalla ja olen monasti miettinyt teenkö oikein kun olen pistänyt statukseksi kotiäidin. Samaa mietin 4 vuotta sitten esikoisen kanssa :)
vastaan aina kotiäiti...vaikka KELAn arvoisa virkailija vuonna 2000 väitti minulle " se ei kyllä ole mikään ammatti" jolloin totesin että muista töistä sentään maksetaan palkkaa, mutta kotiäidin " palkka" on rahassa niin pieni että kukaan ei koskaan opi sitä arvostamaan jos se ei kelpaa ja kirjoitin siis kotiäiti :) tulee se kuitenkin johonkin tilastoihin, siksihän sitä kysytään ja siten ehkä joskus se alkaa näkyä että tätäkin työtä joku hullu tekee.
Mä laitan yleensä ammatin, koska tarkoitus on mennä takaisin töihin vanhempainvapaan ja jonkin aikaa hoitovapaata vietettyäni. Tää aika on mulle siis vapaata työstä, ei lomaa.