Miksi herkkä vatsaiset ärsyttää??
Minulla on todettu endometrioosi ja sen takia kai herkkä vatsa. Vatsa alkaa herkästi pömpöttää ja tulee vatsanväänteitä. Reagoin myös kaikkeen vatsallani, jos jännitän niin vatsa tulee kipeäksi. Jos nukun huonosti, tunnen sen vatsassani. Vatsani on minulle herkkä alue. Onko muita ja miten elätte päivästä toiseen tämän kanssa? Äsken menin syömään juuri spagettia ja sain taas vatsanväänteitä. Näköjään se ei sopinut minulle.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ärsyttäisi jos ei koko ajan ole kertomassa niistä. En todellakaan ymmärrä miten joillain on pakko raportoida tuollaista aina pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Olen joillekin sanonutkin että hei ei niin kiinnostaisi tuollaiset puheet voi pitää omanaan enimmäkseen. Voi kuulostaa tylyltä mutta tylyä on myös mielestäni puhua noin,varsinkin jos henkilö on sanonut olevansa sellainen,joka ei tykkää tuollaisista jutuista.
Pakko kertoa jos joku kysyy miksi olen poissaoleva kun vatsaa alkoi vääntää kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ärsyttäisi jos ei koko ajan ole kertomassa niistä. En todellakaan ymmärrä miten joillain on pakko raportoida tuollaista aina pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Olen joillekin sanonutkin että hei ei niin kiinnostaisi tuollaiset puheet voi pitää omanaan enimmäkseen. Voi kuulostaa tylyltä mutta tylyä on myös mielestäni puhua noin,varsinkin jos henkilö on sanonut olevansa sellainen,joka ei tykkää tuollaisista jutuista.
Mutta kun sitten ollaan kyselemässä miksi et syö tuota ja tuota, tai miksi olet niin hiljainen tai miksi et lähde muun porukan mukana lounaalle. Eikö se vaikuta vähän oudolta jos sanoo että ei tässä mitään, en nyt vaan syö teidän tuomia pullia, en nyt vain ole juttutuulella, en nyt vain halua lähteä syömään? Eikö se nyt ole kohteliaampaa kertoa että tulen tai olen kipeä, enkä muuten vain mökötä?
Olen herkkävatsainen ja ibs vaivoja. Jännitän ja stressaan vatsalla. Muiden en sanottavammin oo huomannut ärsyyntyvän, en selittele kaikille ja saatan vain todeta että on mahanpuruja.