Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on nälkäisiä lapsia ja eliitti se vaan napostelee riekkoa linnassa

Vierailija
07.12.2024 |

Tämä maa on menossa lopullisesti rikki. 

Kommentit (626)

Vierailija
261/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain kuukausi sitten potkut.eikä mulla ole aikomustakaan etsiä töitä vaan nostan ansiosidonnaista ja olen mökillä ja juon olutta.

Koko työryhmä lakkautettiin. Aloitin uuden työnhaun jo ollessani vielä töissä. Ensin tuli 6 kk määräaikaisuus, josta siirryin toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Ikää oli tuossa vaiheessa 54 v.

Alkoholisoituminen ansiosidonnaisella on ääliötouhua. 

Keväällä tulee potkulaki eli kenet tahansa saa irtisanoa helposti milloin tahansa. 

Ei ole enää kellään vakituista työpaikkaa Suomessa. 

Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä. 

Vierailija
262/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain kuukausi sitten potkut.eikä mulla ole aikomustakaan etsiä töitä vaan nostan ansiosidonnaista ja olen mökillä ja juon olutta.

Koko työryhmä lakkautettiin. Aloitin uuden työnhaun jo ollessani vielä töissä. Ensin tuli 6 kk määräaikaisuus, josta siirryin toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Ikää oli tuossa vaiheessa 54 v.

Keväällä tulee potkulaki eli kenet tahansa saa irtisanoa helposti milloin tahansa. 

Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä. 

Alle 50 hengen työpaikoilla ei tarvitse järjestää enää edes 6 viikon yt-neuvotteluita eikä ole enää takaisinottovelvoitetta, kun tuo potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Työttömiä uskalletaan myös palkata helpommin, kun ne saa irtisanoa vaikka viikon päästä samoin kuin kenet tahansa työpaikalla kenellä on ennen ollut vakituinen työpaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin! Linnassa on juhlittu jo 107 vuotta ja juhlitaan myös edelleen. 

Mikä ihme siinä on kun oma menestys pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla?

Nim.merk. 34,5 vuotta työelämässä, ei päivääkään työttömänä, ei koskaan sossun- tai kelan luukulla. Kyllästynyt rahoittamaan siivelläni eläjiä. 

Entä jos ei osaa mitään eikä kukaan palkkaa?

Sitten lähtee opiskelemaan, että osaa. 

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Työkkärissä on työryhmä, joka pitää kokouksen ja miettii saatko luvan opiskeluun eli ed

Useimmat ihmiset ovat opiskelleet peruskoulun ja/tai lukion jälkeen ihan omalla kustannuksella itselleen ammatin. 

Vierailija
264/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiva laittaa vuokra  jonkun tilille joka kuukausi???

Vierailija
265/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on käynyt kuussa ja silti sukkani haisevat pahalle. Miksi?

Vierailija
266/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin! Linnassa on juhlittu jo 107 vuotta ja juhlitaan myös edelleen. 

Mikä ihme siinä on kun oma menestys pitäisi olla yhteiskunnan vastuulla?

Nim.merk. 34,5 vuotta työelämässä, ei päivääkään työttömänä, ei koskaan sossun- tai kelan luukulla. Kyllästynyt rahoittamaan siivelläni eläjiä. 

Entä jos ei osaa mitään eikä kukaan palkkaa?

Sitten lähtee opiskelemaan, että osaa. 

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Työkkärissä on työryhmä, joka pitää

Niin, monella työttömällä on myös tutkinto, mutta jos ei työllisty niin osa haluaisi opiskella lisää. 

Vierailija
267/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti jankuti

Vierailija
268/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan keväällä ja asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa. 

Vierailija
269/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan keväällä ja asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa. 

Jos saisi niin kukaan ei asuisi vuokralla. 

Vierailija
270/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen siis pitäisi asumisesi maksaa? Sinun itsesi? Äitisi? Isäsi? 

Vierailija
271/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut päästetty laitoksesta välillä kotia niin jankutat.noh kohta taas äiti ja isi vie laitokseen niin loppuu.

Vierailija
272/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu, jos on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 kuukauden lopussa.

Ensinnäkin ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle. 

Potkulaki tulee keväällä voimaan. 

Ja ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Vierailija
273/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään firma ei heitä pihalle huvikseen hyvää työntekijää.. Piste. 

Vaikka kommarit täällä muuta huutaa!!

Niin, miksi mikään firma haluaisi eroon hyvistä työntekijöistä? Huonot on sitten asia erikseen

No, kohta tulee paikallinen sopiminen ja uusia saa ottaa alle tes-palkan töihin eli enemmän voittoa. 

Olen pk yrittäjä, työnantaja.

Oletetaan että hän on hyvä ja tunnollinen työntekijä: uuden työntekijän kouluttaminen kestää n. 6kk ja hän on nuori, todennäköisesti hän vaihtaa työpaikkaa huvin vuoksi / lähtee opiskelemaan lähivuosina. Mikä on ihan ok, jopa suotavaa, ymmärrän kyllä. Alani ei ole kutsumusammatti.

Oletetaan että hänkin on hyvä ja tunnollinen: vanha jo vuosikymmenen työskennellyt kaveri todennäköisesti ei halua lähteä, hän on sitoutunut ja osaa työnsä vasemmallakin kädellä mallikkaasti, mitä sitten vaikka kuuntelisi peltoreissansa äänikirjaa tai hevimetallia koko päivän työn aikana.

2 vuoden ajanjaksolla saan todennäköisesti jälkimmäiseltä enemmän irti tuotetta työpäivän aikana kuin ensimmäiseltä, itse stressaan vähemmän, ei mene omaa/muiden aikaa kun ei tarvitse katsoa perään puolta vuotta. Maksan mielelläni hänelle enemmän, enkä halua että hän lähtee.

Vierailija
274/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon menee asuntoja ulosottovirastolle, kun tulee potkulaki. 

Vierailija
275/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu, jos on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 kuukauden lopussa.

Ensinnäkin ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle. 

Potkulaki tulee keväällä voimaan. 

Ja ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

varmaa kiva maksaa vuokra jonkun varakkaan tilille joka kuukausi ja maksaa siis hänen lainojaan pois.

Vierailija
276/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään firma ei heitä pihalle huvikseen hyvää työntekijää.. Piste. 

Vaikka kommarit täällä muuta huutaa!!

Niin, miksi mikään firma haluaisi eroon hyvistä työntekijöistä? Huonot on sitten asia erikseen

No, kohta tulee paikallinen sopiminen ja uusia saa ottaa alle tes-palkan töihin eli enemmän voittoa. 

Olen pk yrittäjä, työnantaja.

Oletetaan että hän on hyvä ja tunnollinen työntekijä: uuden työntekijän kouluttaminen kestää n. 6kk ja hän on nuori, todennäköisesti hän vaihtaa työpaikkaa huvin vuoksi / lähtee opiskelemaan lähivuosina. Mikä on ihan ok, jopa suotavaa, ymmärrän kyllä. Alani ei ole kutsumusammatti.

Oletetaan

Niin, ja kun 50-vuotiaana tulee terveysvaivaa niin työntekijän saa irtisanoa, jos se saikuttaa.

Voi olla reumaa ja migreeniä. 

Vierailija
277/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan saa irtisanoa, kun sillä on jaloissa ja käsissä kulumia. 

Uutta tilalle vaan. Ei tarvitse maksaa saikkuja. 

Vierailija
278/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nälkäisiä aikuisiakin. Mutta eivät ole nälkäisiä sen vuoksi etteikö rahat riittäisi ruokkimiseen. Rahat menevät johonkin muuhun. Aina on vanhempia, jotka osaavat tehdä lapsia, mutta eivät osaa priorisoida menojaan.

Koska kaikkia yli viittä miljoonaa ei voida kutsua linnan juhliin, niin juhlikoon sinne kutsutut iloisin mielin! 

Ei Suomi täydellinen ole. Hemmetin hyvä kuitenkin!

Vierailija
279/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotanolliset ja taloudelliset syyt ovat aina mahdollistaneet irtisanomisen. En nyt ihan ymmärrä mikä itkettää. Myöhästelet jatkuvasti? Teet virheitä jatkuvasti? 

Vierailija
280/626 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä