Voiko laktoosi-intoleranssi ilmetä ripulina seuraavana päivänä
Voiko laktoosi-intoleranssin ainoa oire olla se, että maitotuotteiden syömisen jälkeen seuraavana aamuna ja päivänä on maha löysällä siis ripulia? Muita oireita tai kipuja ei ole. Lääkärin mukaan oireiden pitäisi tulla jo parin tunnin sisällä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta lievästä laktoosi-intoleranssista?
Kommentit (7)
korjaa elintavat eka,mieti sitten lisää
Voi. Eikö toi ole helposti testattavissa. Ensin syöt viikon kaksi maidotonta/laktoositonta ruokaa. Sitten yhtenä päivänä laktoosia. Katso milloin oireet tulevat.
Voi. Minulla alkoi noin. Aluksi ripuli tuli seuraavana päivänä, sitten tilanne paheni (kun suolinukka tuhoutui) ja alkoi tulla aika nopeasti maitotuotteiden syömisen jälkeen. Ihan tuossa alkuvaiheessa kukaan ei epäillyt laktoosi-intoleranssia. Puhuttiin vaan toiminnallisesta vatsavaivasta.
Mulla on usein noin. Jos syön paljon laktoosia, paskat lähtee heti. Jos vain vähän, paskat lähtee illalla tai seuraavana aamuna.
🇺🇦🇮🇱
Entäs ne karseen hajuiset pierut ennen sitä ripulia?
Kaffebulla kirjoitti:
Mulla on usein noin. Jos syön paljon laktoosia, paskat lähtee heti. Jos vain vähän, paskat lähtee illalla tai seuraavana aamuna.
Jos en syö ollenkaan, paskat ei lähe mihinkään ennen kuin syön jotain.
Tietääkö kukaan?