Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentteja nimiehdotuksiin

23.02.2007 |

Heips,

Vasta puolessa välissä mennään, mutta mielessä pyöriviin nimiehdotuksiin kaipailisin kommentteja ;-). Toista lasta siis odottelemme syntyväksi. Kriteereinä meillä on ollut, että nimen pitää olla sen verran kansainvälinen, ettei tuota suurempia vaikeuksia ulkomailla. Lisäksi haluamme korkeintaan 2 nimeä, kuten esikoisellakin. Pojalle toiseksi nimeksi tulee Tapio. Sukunimi on suht harvinainen ja alkaa M-kirjaimella.

Tässä mahdollisia nimivaihtoehtoja:

Malva Lisa

Magda Miriam

Klaudia ....

Ia Evita

Kosmo

Matiah

Matteus

Mateus

Amos

Lukas

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malva Lisa - MALVA on aivan IHANA! Njam! Jos ette jostain syystä Malvaa otakaan, sen muunnos Malviina olisi ihana jonkun toisen nimen kanssa myös. Lisa nyt on hiukan arkinen Malvan rinnalla, mutta ei ollenkaan paha. Malva Lisetta?

Magda Miriam -Tämäkin todella kaunis! Ihan 10-nimi, mutta Malva hiukan helpomi lausua

Klaudia - Tämäkin kaunis, jotenkin toiseksi nimeksi tuli mieleen alkusointuinen Kleopatra. Myös Klea/Clea kaunis ekanimivaihtoehto

....

Ia Evita - no tämä ei minun makuun ole yhtään. Ia liian lyhyt, enkä vaan pidä Evitasta. Täysin makuasioita

¤¤¤

Kosmo - TODELLA upea, ehdottomasti kansainvälinen, tuore ja trendikäs nimi

Matiah - En pidä, Suomen oloihin liian hankala

Matteus- ei ihan iske, mutta ehdottomasti parempi kuin Matias

Mateus - tässä enemmän särmää, parempi kuin Matteus, helppo lausua, silti eksoottinen

Amos - Oikein hyvä, Suomessa melko harvinainen, ulkomailla lienee yleisempi

Lukas - Lukas/Luukas/Lucas/Luka jne on kaikissa muodoissaan kyllä kaunis ja soinnukas nimi, mutta tällä hetkellä mielestäni liian käytetty, joten sen puolesta ihan eri linjoilla kuin esim tyttöjen upeat Malva ja Magda

Nämä siis minun mieltymykset, eli listojen ekat parhaat!

Vierailija
2/2 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista ja mielipiteistä! Ehkä se Matiah on tosiaan liian outo suomalaiseen suuhun. Itsellä vähän vaihtelee, mistä nimestä milloinkin pidän eniten, kun olen noihin kaikkiin niin ihastunut. Ehtiihän näitä vielä pyörittelemään.. ;-)

Ehkä se sitten ratkaisee, näyttääkö tyttö Malvalta, Magdalta vai Klaudialta. Joku niistä todennäköisesti tulee, mikäli meille syntyy tyttö. Pojalle vahvimmilla on tällä hetkellä Kosmo, pidämme siitä todella paljon. Toisaalta M:llä alkava nimi sointuisi hyvin sukunimen kanssa. Pidän itse paljon myös Mateus nimestä, mutta olen miettinyt että mahtavatko sukulaiset siihen tottua. Miehelläkin on vielä makusteluvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla