Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kykenenköhän ADHD:n kanssa mihinkään työhön

Vierailija
05.12.2024 |

En ole ylivilkas mutta minulla on pahoja keskittymisen ongelmia. Olen matemaattisesti lahjakas ja perheeni halusi minut lääkikseen, kauppikseen jne. Mutta en koe pystyväni mihinkään missä pitää ottaa vastuuta asioiden onnistumisesta. Aiheutan itselleni vähän väliä kuolemanvaaran holtittomuudella, en pysy aikataulussa. Yritän muistaa kaiken ja kun luulen että kaikki on hallinnassa, niin ei olekaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kukaan ADHD:sta kärsivä ei ole varmasti ikinä kyennyt minkäänlaiseen työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on nykyään täynnä ihmisiä joilla on itseaiheutettu "ADHD", saat ihan hyvin tasoitusta. 

Vierailija
4/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on nykyään täynnä ihmisiä joilla on itseaiheutettu "ADHD", saat ihan hyvin tasoitusta. 

Ei itseaiheutetty ole mikään ADHD vaan joku muu ongelma. Minut taas diagnosoitiin jo 6-vuotiaana koska tämä on aiheuttanut minulle aina isoja ongelmia

ap

Vierailija
5/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti ovat työelämässä. Tietenkin jos heti ottaa sen asenteen, ettei mihinkään pysty, niin ei sitten varmaan mihinkään pysty ilman diagnoosiakaan 

Vierailija
6/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut yliopistotutkinnon ja ollut pitkään työelämässä. Raskasta on kuitenkin ollut ja työura on ollut rikkonainen uupumis- ja masennusjaksojen takia (sain diagnoosin myöhään). Lääkitys auttaa minua vähän, mutta ei tunnu estävän uupumistaipumista. Myös lääkkeettömät selviytymiskeinot ovat tärkeitä. Käsittääkseni ADHD-ihmiset tekevät usein osa-aikatyötä.

T. ADHD & Asperger

Vierailija
7/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pystyt. Pysythän sä vapaa-ajallakin hengissä, joten kuolemanvaara lienee nyt vähän liioittelua.. 

Miettikää mitä siitä tulis, jos jokainen adhd jättäytyis pois työelämästä 😂 

t. Asperger jolla adhd-tyttö ja asperger-poika

Vierailija
8/8 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkitys? 

Mulla autismia, sitä aspergertyyppiä, ja keskittymishaasteita ja varsin harvassa on työt missä en ole ihan surkea. Viimeksi opiskelin putkiasentajaksi, siinä pärjään hyvin ja viihdyn, kun saa rauhassa omaan tahtiin tehdä tarpeeksi virikkeellisiä ja fyysisiä töitä. Aiemmin olen tehnyt kaikenmoisia toimistotöitä, siivousta nuorena, hoitotyötä nuorena ja kassallakin kävin kokeilee ja olin kaikessa ihan surkea. Olisi vaatinut lääkityksen, että olisi pystynyt noira tekemään.