Suosittele yhdistelmävaunuja! Max. 400€.
Ainakin yhdet mitkä löysin Jovi Air (Ora), jotka menisivät tuohon budjettiin. Minkäköhänlaiset nuo ovat?
Haluaisin siis yhdistelmät, jotka on KEVYET työntää, tukevat, kestävät, jne. Hyvä " tasapaino" ja mieluiten tietty mahdollisimman laadukkaat =)
Vai tuleeko keväämmällä / kesällä tarjouksia enemmän kuin mitä nyt on?
Kiitos vinkeistä =)
Kommentit (19)
Tietysti takuu yms. asiat helpompi hoitaa suomalaisen jälleenmyyjän kanssa. Mutta itse sain kyllä tuolta hyvät rattaat eli valittamisen aihetta ei ole ollut.
esim teutonia timmyjä suomesta saa alle 400¿
tai sitten esim emmaljungaa tai teutoniaa tai brioa käytettynä, saa varmasti 400¿ ja halvemmallakin hyvät vaunut!! vauva kirpparilla ja huutonetissä paljon tarjolla
osamaksulla hobbyhallista, nyt ei näy olevan mutta siellä usein brio kombeja ollut, ne siis tosin kalliimmat kuin 400¿ mut osarilla jos ei kerralla oo varaa maksaa yli 400¿ voihan niistäkin maksaa kerralla 400¿ ja loput sitten joka kuu jotain
nyt siellä näkyy olevan carenan ja abc yhdistelmiä
Moi! Meillä ollut reilun 1,5 vuotta käytössä Oran Jovi Airit ja hyvät ovat olleet. Näissä on mielestäni hinta laatu suhde kohdallaan. Meidän vaunut mallia -05 ja uudemmissa on paremmat kankaat ja helpompi käyttöinen selkänojan säätö.
Onko rattaat mielestäsi kevyet työntää? Kääntyykö kepeästi? Entäs mahtuuko hyvin isompi lapsi nukkumaan? Kiitos, jos viitsit vastailla =)
on ainakin minun käsityksen mukaan laadukas ja kestävä merkki, mutta kevyet työntää ne ei ole.
Noilla ehdoilla (kevyet, laadukkaat, alhainen hinta) suosittelisin melkein kääntymään huuto.netin puoleen. Harvemmin olen nähnyt keveitä laatumenopelejä tuolla hinnalla, uutena siis.
-jonskuli-:
Ainakin yhdet mitkä löysin Jovi Air (Ora), jotka menisivät tuohon budjettiin. Minkäköhänlaiset nuo ovat?Haluaisin siis yhdistelmät, jotka on KEVYET työntää, tukevat, kestävät, jne. Hyvä " tasapaino" ja mieluiten tietty mahdollisimman laadukkaat =)
Uskaltaneeko edes vastata, kun toisessa ketjussa sain pahemman kerran ryöpytystä ; )
No joo, kokeillaan. Jos painolla on sinulle merkitystä, tarkista noiden Oran vaunujen paino ja käännettävyys ennen ostopäätöstä. Kerran äiti-lapsi-tapaamisessa oli yhdellä parvekkeella Oran jotkut vaunut enkä ole eläessäni niin raskaita vaunuja joutunut siirtelemään jotta sain oman lapsen rattaat mahtumaan. Niissä on käsittääkseni teräsrunko, kun useimmissa muissa on tätä nykyä alumiinia. Vaikuttaa painoon aika tavalla.
Ja jälleen kerran: jätä Carenan, Emman ja ABC Designin vaunut kauppaan. Ennemmin kannattaa ostaa kalliimmat vaikka käytettyinä.
Itse olen tätä nykyä kallistumassa yhdistelmien sijaan kuomurattaiden ja pehmeän kantokopan hankintaan.
Haberkorn Comfort yhdistelmät ovat suht. kevyet 16 kg pyörineen ja kantokoppineen. Kuitenkin oikeat ilmakumipyörät metallivanteilla, heittoaisa, kantokopasta saa lämpöpussin, iso syvempi tavarakori kuin Jovissa. Itse kahdet käyttäneenä uskallan suositella. Hinta alle 300,- ¿ ja kahden vuoden takuu, Jovissa vain vuosi, jos oikein muistan lukeneeni. Eikös Jovin paino ollut kaks+ esittelyssä jotain 21-23 kg, joten aika raskaat ja kömpelöt. Ai niin ja Haberkornin kasausmekanismi on mailman helpoin käyttää ja kaikki menee kasaan mitään irrottamatta.
...ja vaikuttivat itse asiassa ihan kelpo peleiltä. Voipi olla, että on ihan helmi kyseessä tuohon hintaan. Ainakin niitä pääsee katsomaan ja kokeilemaan AT Lastenturvassa ennen ostopäätöksen tekemistä.
Sekoitin merkin Hauckiin, onko niistä kokemusta? Lähinnä tuplista, Roadster taitaa olla malli. Kaverini niitä mietiskelee.
Muutaman kuukauden huuto.nettiä selanneena päätyisin varmaan hankkimaan sieltä Briot tai Emmaljungat käytettynä jos olisi nyt tarve. Itse etsin kaksosten vaunuja tuloksetta.
Meillä on esikolla ollut reilut kaksi vuotta käytössä uutena ostetut Brio Kombit ja ovat todella tukevat ja hyvät (ja pysyneet hyvin kuosissa ja kasassa). Autoon niitä on kyllä vaikea saada mahtumaan, mutta jos vaikkapa kauppareissuilla käy kärryjen kanssa, on iso tavarakori ehdoton plussa.
Toisina vaunuina on Gessleinit, jotka tuntuu Briojen rinnalla aivan rimpulan vempuloilta työntää. Heiluvat ja huojuvat tolkuttomasti ja tavarakori on olematon. Toisaalta menevät pieneen tilaan esim. autoon pakatessa.
Ne menevät vaikka umpihangessa ja nimenomaan kevyt ja hyvät työntää maastossa kuin maastossa, mikä on meille tärkeää, koska kävelemme paljon ja asumme täällä pohjoisessa. Näissä on myös hyvät renkaat ja tilava tavarakori. Plussaa on myös säädettävä työntöaisa.
Se minunkin on silti sanottava, että näissä on tuo selkänojan säädin hieman epäkäytännöllinen, mutta siis uudemmissa vuosimalleissa se on ilmeisesti erilainen.
On nämä kuitenkin leveämmät kuin jotkut muut yhdistelmät, mutta mahtuivat siltikin vanhanmallisen ratikan ovesta. Heh :D. Mutta siitä huolimatta olemme tykänneet lukuunottamatta tuota selkänojan sääntöä.
Meillä on lisäksi matkarattaat, mutta niitä emme näin talvella paljon käytä. Vain reissussa tms. Varman sitten keväällä ja kesällä käytämme ainakin kaupungilla ja shoppailemassa matkiksia ja pitemmillä kävelyillä ja vaikeassa maastossa noita yhdistelmiä.
Itse olen nyt viimeaikoina ihaillut mainoksissa onkohan ne nyt Brion vaunut. Siis ne mitkä menee pieneen tilaan kokoon ja on kaikkia ihania eri värejä kuten oranssi, vihreä jne....Jos nyt ostaisin vaunut, niin voipi olla että harkitsisin niitä...
Minä kun en tunne näitä merkkejä, kun Emmaljunga =) Tuollaiset yhdistelmät näytti olevan edulliset lastentarvikeliikkeessä. Onko tuo Bora laadukas merkki vai meneekö samaan kastiin kuin ABC tms.?
mene pari päivää taaksepäin näissä vaatteet ja tarvikkeet-sivuilla, siellä on tekstiä (minun ja parin muun tyypin kirjoittamana). Kunhan olet lukenut ne tekstit, niin et taatusti sekaannu Bora-merkkiin.
-jonskuli-:
Minä kun en tunne näitä merkkejä, kun Emmaljunga =) Tuollaiset yhdistelmät näytti olevan edulliset lastentarvikeliikkeessä. Onko tuo Bora laadukas merkki vai meneekö samaan kastiin kuin ABC tms.?
Eli painoa on vain 13 kg ja istuinosa on käännettävissä kumpaan suuntaan vain. Nämä on varmastikin kapeimpia ja kevyimpiä rattaita markkinoilla, jotka on vielä kuitenkin ns. järeät hyvät rattaat.
Lisäksi näissä on pitkä makuutila lapselle.
Jos epäröit noita kääntyviä etupyöriä (joita ilman minä en voisi kaupungilla enää rattaita työnnellä), niin Teutonia Mistral taikka Timmy ovat vähän samantyyppiset perinteisillä pyörillä.
Kannattaa tosiaan valita Emmaljunga (nämä kuitenkin melko painavia), Teutonia tms. laatumerkki. Emmaljungaa itse pidän kaikista laadukkaimpana, mutta ne on kyllä melkoiset hyökkäysvaunut painonsa puolesta ja melko raskaat työnnellä. Niissä meillä kuitenkin nukutaan parhaat päiväunet. Ja mieluummin vaikka Emmaljungat käytettyinä kuin ABC:t tai joku muu halvempi malli uutena.
meillä ainakin toiminut hyvin emmaljungan smart duo,ostettiin käytettyinä hinta -laatusuhde ok
Jotkut emmaljungan malleista myos hyvia. Keveyteen, ketteryyteen ja vaunujen leveyteen kiinnittaisin erityista huomiota, koska nuo tulevat jokapaivaisessa kaytossa eniten esiin. Esim. yhdella tutulla happy baby-yhdistelmat ja ovat ihan mielettoman leveat ja raskaat. Tosi hankalat kayttaa. Ja kuten moni muukin sanonut, osta mieluummin laatumerkki kaytettyna kuin ns. edulliset uudet.
ja muutaman kerran niitä olen työntänyt ja ne on kamalan hempulin oloiset! Tuntuu ettei jarru pidä kunnolla ja tuntuu enempi lasten leikkivaunuilta..
Palasin taas kurkkaamaan tätä mollauspalstaa. Ja taas yksi kirjoittaja, jolla ei ole omaa kokemusta, mutta vahva mielipide.
Ensinnäkin jos Haberkornin vaunujen jarru ei pidä, sitä ei ole laitettu päälle. Siinä on samanlainen jarru kuin useimmissa muissakin nykyaikaisissa merkeissä. Se vaikuttaa pyörien keskiöön jokaiseen pyörään erikseen ja se ei voi luistaa tai olla pitämättä jos sen on päälle laittanut. Se taas yhden kirjoittajan näkemyksistä ja " tiedoista" . En tiedä mitkä vaunut edellisellä kirjoittajalla on tai mihin hän on verrannut tai onko hänellä yleensäkään omia vaunuja.
Aika isot ja korkeat ne myös ovat lasten nukenvaunuiksi ja hempuloiksi vai mikä se oli en niitä osaa moittia, päinvastoin runko on älyttömän tukeva ja kaikki mekanismit toimivat luistavasti.
Jotenkin alkaa äklöttämään näiden mollajien kirjoitukset, jotka eivät edes tiedä mitä kirjoittavat. Ottaisivat edes selvää ja kävisivät katsomassa niitä vaunuja, mistä arvostelujaan heittävät, etteivät ihan päättömiä väittäisi, kuten noista jarruista.
http://www.babyonlineshop.de/shopart/1003030034-1-173.htm
Auswahl dessins näet eri värivaihtoehdot. Näihin sitten vielä kantokoppa.
Tilausaika on pari kuukautta, joten siihen kannattaa varautua.
On kevyet, mukavat kaupoissa, helppo nostaa kyytiin, kantokopan kanssa käy jo vauvalle. Lisäksi Teutonia on hyvää laatua ja jälleenmyyntiarvokin on hyvä.