Heko heko ja hellurei - ostatko enää Keskisarjan kirjoja?
Minä en, enkä myöskään lainaa kirjastosta. Suomessa ei ole niin paljon kirjoja lukevaa äärioikeistoa, että tämän kaverin kirjabisnes enää sujuisi entiseen tapaan.
Kommentit (103)
En usko, että se enää tavoittelekaan erityistä uraa historian popularisoijana. En tiedä mitä aikoo tehdä ellei sitten pysy kansanedustajana, mutta ihan taatusti tiesi miten häneen historioitsijana suhtaudutaan jatkossa ja että kirjamyynnille saa sanoa bye bye. Itse omistan yhden hänen kirjoistaan, kolme yhteensä olen lukenut. Tuskin häneltä enää uusia kirjoja tulee ja jos tulee niin luultavasti en lue. Ei kaikki hänen tähänkään asti kirjoittamansa ole kiinnostanut, nyt vielä vähemmän.
45. Oliko muitakin norjalaisia black metal bändejä kuin se yksi, jonka jäsen murhasi ja poltti kirkkoja? Mä kuuntelen vain Wardronaa ja olen aika monesti sen nähnytkin monissa maissa. Ap
Juuri pistin tilaukseen muutaman kirjan. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyviä ,historiaa käsitteleviä ovat ja vielä totuudenmukaisia Teemun kirjat.Seko valhewoke lukee vaan seksioppaita, tutkii miten isolla kurpitsakin mahtuu persreik....tämäkö yliopistonsivistystaso?
Hieman huvittavaa lukea tällaisia purkauksia, kun Keskisarjan väikkärin aihe on ihan yleistä tietoa. Sivistystä vaan sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Keskisarja vois tarjota mulle yhden kuivan kuoharin tämän ketjun johdosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vasurisekopäiden äärioikeistolaiseksi leimaamista. Painukaa sinne vasurikuplaanne muiden hörhöjen kanssa muhimaan, tutisemaan ja näkemään kaikkialla nitä uussnasseja, joita ei ole juuri olemassakaan. Pöö.
Tämä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sinäkin hänen kirjoja ja alat iltaisin lukea ennen nukkumaan menoa.
Miksen ostaisi? Voisin jopa mennä kuuntelemaan sen puhetta. Vaikuttaa fiksulle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että se enää tavoittelekaan erityistä uraa historian popularisoijana. En tiedä mitä aikoo tehdä ellei sitten pysy kansanedustajana, mutta ihan taatusti tiesi miten häneen historioitsijana suhtaudutaan jatkossa ja että kirjamyynnille saa sanoa bye bye. Itse omistan yhden hänen kirjoistaan, kolme yhteensä olen lukenut. Tuskin häneltä enää uusia kirjoja tulee ja jos tulee niin luultavasti en lue. Ei kaikki hänen tähänkään asti kirjoittamansa ole kiinnostanut, nyt vielä vähemmän.
En minäkään ole kaikkia lukenut. Kyllikki Saaren murha menee jo ihan ohi meikäläisen segmentistä, mutta pidän kyllä mahdollisena, että hän kuvittelee kaiken jatkuvan entisellään tai sitten ei vain ole ajatellut loppuun asti. Hän tuntuu tekevän mitä kulloinkin mieleen juolahtaa. Ei ole ihan sellainen tyyppi, joka suunnittelisi uran seuraavaa siirtoa taskulaskimen kanssa, vaan menee sinne minne laineet johdattavat. Usein tuollaiset ihmiset hukkuvat nopeasti historian hämärään. Turhaksi julkkikseksi ja pelleksi pääsee helposti, mutta tie takaisin on kivikkoisempi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sinäkin hänen kirjoja ja alat iltaisin lukea ennen nukkumaan menoa.
On mulla niitä useampi ja lukenut olen valtaosan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyviä ,historiaa käsitteleviä ovat ja vielä totuudenmukaisia Teemun kirjat.Seko valhewoke lukee vaan seksioppaita, tutkii miten isolla kurpitsakin mahtuu persreik....tämäkö yliopistonsivistystaso?
Hieman huvittavaa lukea tällaisia purkauksia, kun Keskisarjan väikkärin aihe on ihan yleistä tietoa. Sivistystä vaan sinnekin.
Sama pisti minullakin silmään. Jotenkin huvittavaa, miten pahesignaloijat nyt ylistävät näitä kirjoja hyviksi ja suomalaisista oikean kuvan antaviksi.
Teemu Keskisarjan "Raaka tie Raatteeseen" on syvä ja realistinen kuvaus Raatteen tien taistelusta talvisodassa, jossa pieni suomalaisjoukko onnistui voittamaan paljon suuremman neuvostodivisioonan. Keskisarja keskittyy yksilöiden tarinoihin, sotilaiden kokemuksiin ja olosuhteisiin, jotka määrittelivät taistelun kulun. Hän avaa elävästi, millaista oli taistella -40 asteen pakkasessa, nälän ja uupumuksen keskellä, ja korostaa sodan raakuutta sen glorifioimisen sijaan.
Keskeiset teemat
Yksilöiden kokemukset: Kirja nostaa esiin tavalliset sotilaat ja heidän tuntemuksensa. Keskisarja kuvaa, kuinka maanviljelijät, työläiset ja koulupojat joutuivat kohtaamaan pelkoa, kylmää ja kuolemaa.
Neuvostojoukkojen tragedia: Keskisarja tuo esiin myös neuvostoliittolaisten näkökulman, joissa nälkä, pelko ja kaoottinen johto toivat tuhon suurille joukoille.
Sotahistorian yksityiskohdat: Teos pureutuu suomalaisten käyttämään sissitaktiikkaan, joka hyödynsi maaston, pakkasen ja liikkeen tuomia etuja. Se kuvaa, miten pieni ja nopea joukko pystyi hajottamaan ylivoimaisen vihollisen.
Sodan raadollisuus
Keskisarja ei kaihda tuoda esiin sodan hirvittäviä puolia: jäätyneitä ruumiita, veristä taistelua ja ihmisten äärirajoja. Tämä tekee kirjasta intensiivisen ja inhimillisen lukukokemuksen. Hän korostaa, ettei sota ollut kenellekään sankaritarina vaan selviytymistaistelua, joka jätti syvät arvet selviytyjiin.
Jälkivaikutukset
Raatteen tien taistelut nostettiin Suomessa kansallisen identiteetin symboleiksi, mutta Keskisarja muistuttaa myös tappion ja selviytymisen todellisuudesta. Hän pohtii, mitä sota merkitsi yksilöille ja miten se muokkasi Suomen kansallista tietoisuutta.
Keskisarjan kirjoitustyyli yhdistää akateemisen tarkkuuden ja elävän, jopa humoristisen kerronnan. Teos ei vain kuvaa sotaa vaan antaa äänen niille, jotka sen kokivat, tehden siitä vaikuttavan ja ajatuksia herättävän.
En yhtään tykkää Persuista puolueena, mutta Keskisarjan kirjat ovat ihan jees.
Katson myös Histamiini-joulukalenteria, vaikka Matti Ranin oli kokoomuslainen ja keitti rapuja.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ensimmäistäkään ostanut/lukenut ja en ollut lukemassa. Ihan täys 1d1ootti koko äijä, niin kuin lähes kaikki persut. Tai no fiksua persua en vielä ole kuullutkaan.
Niin että et ole koskaan yhtäkään kirjaa ostanut/lukenut, sen kyllä huomaa. Pääseehän sen peruskoulunkin kai läpi näennäislueskelemalla. Sentään kirjoittaminen jotenkin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Keskari vois kirjoittaa vaikka venäjän historian. putinin sanelun mukaan. putin sanelee juonen, mutta keskri saa omasta päästään satuilla ne välikohdat.
Keskisarja, ja Perussuomalaiset yleensäkin eivät ole r_ssän mielistelijoitä, vaikka se onkin teema jota puna-viher-w0ke-mädättäjät jatkuvasti toistavatkin, noudattaen totalitarismin oppi isien Adof H ja Joseph G toimintamallia, että kun valhetta toistetaan tarpeeksi, se muuttuu kuulijoiden mielissä faktaksi.
Nykyään vain tiedonvällitys on onneksi kattavampaa kuin 1930-luvulla, ja vedätys ei ole mahdollista.
Ehdota sen sijaan Dosentti B:lle tuota itänaapurin historian kirjoittamista. Voisi Putinin polvella istuen sanelun mukaan kirjoittaa hienon kronikan kiitollisuuden osoituksena kun sai sen kansalaisuudenkin juuri.
Minä olen lukenut neljä hänen kirjaansa. En arvosta häntä kansanedustajana, mutta voisin kyllä kuvitella lukevani hänen seuraavan kirjansa, jos se käsittelisi mielenkiintoista aihetta. En oikein ymmärrä, miksi pitäisi ottaa tai jättää koko paketti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lukenut neljä hänen kirjaansa. En arvosta häntä kansanedustajana, mutta voisin kyllä kuvitella lukevani hänen seuraavan kirjansa, jos se käsittelisi mielenkiintoista aihetta. En oikein ymmärrä, miksi pitäisi ottaa tai jättää koko paketti.
Jossain kai sinun rajasi kulkee milloin koko paketti tulee väkisinkin mukana eli ei voi kuunnella, lukea tai muuten olla tekemisissä muistamatta henkilön tekemisiä joita ei hyväksy?
Toisilla se on kauempana eli jos joku vaikka hyväksikäyttää lapsia, niin ei ehkä tee mieli hänen kirjojaankaan ostaa tai kuunnella musiikkia ja toisilla ei kulje vielä siinäkään, vaan henkilön pitää tehdä pahaa omalle läheiselle tai tuttavalle, että koko paketti tulee mukana.
Omalla kohdalla tämä itsenäisyyspäivän lapsellinen lässähdys oli sellainen, että arvostus meni lopullisesti. Ap
Mä olen woke. Tykkäsin kovasti Aleksis Kiven elämäkerrasta ja Kyllikki Saari -kirjasta. Mutta monet Teemun kirjoista sisältävät turhan paljon seksiä ja rikoksia minun makuuni.