Lääkäri määräisi lääkkeet jotka on tosi kalliitta, voinko pyytää reseptiä halvempaan lääkkeeseen?
Kommentit (10)
Mitä lääkettä määräsi? Onko rinnakkaisvalmistetta?
Onko siinä sitten vaihtokielto? Lääkkeet on voinut vaihtaa halpistuotteeseen jo jotain miljoona vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Apteekki tarjoaa mahdollisuutta halvempaan rinnakkaistuotteeseen.
Jos sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä sitten vaihtokielto? Lääkkeet on voinut vaihtaa halpistuotteeseen jo jotain miljoona vuotta.
Voi vaihtaa, jos rinnakkaislääke on. Ja rinnakkaislääke tulee vasta, kun kymmenen vuoden patentti päättyy, siihen asti lääkkeen kehittäjä pystyy pitämään hinnan korkeana.
Olen minä kysynytkin joskus onko halvempaa vastaavaa tuotetta saatavilla. Kerran tai pari on lääkärikin tarjonnut vaihtoehtoista edullisempaa tuotetta.
lääkäri saa etelän matkan tai laskettelu loman kun kieltää vaihtamisen. samoin kuin turhien kolestroli ja kalkki taplettien resepteistä.
Vierailija kirjoitti:
lääkäri saa etelän matkan tai laskettelu loman kun kieltää vaihtamisen. samoin kuin turhien kolestroli ja kalkki taplettien resepteistä.
Yks torvelo taas.
Voit. Myös apteekista voi kysyä vastaavaa halvempaa lääkettä. Itse olen niin monesti tehnyt ja joskus ei ole edes tarvinnut kysyä kun apteekissa on itse sitä minulle ehdotettu että "meillä olisi halvempanakin ihan vastaavaa"
Apteekki tarjoaa mahdollisuutta halvempaan rinnakkaistuotteeseen.