Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" @" MARRASMURUJEN PE-SU HÖPINÄT " @"

23.02.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä edelleen kipeenä ja jälleen taas vielä pitää mennä hengitteleen tuonne sairaalaan Joelilla mutta nyt ei sentään ihan hirveetä toi hengitys ole ollut niinkuin alussa oli.

Mutta tosiaan hengittely hoitoo tarvii vielä ainakin tänään...

Toivottavasti tosiaan kohta menee toi hengen ahdistaminen ohi,koska kuitenkin kotonakin on muutama lääke joiden pitäisi siihen vaikuttaa.

Yötä vasten annoin ventolinea ja se auttoi kun poika nukkui ja oli rauhallinen mutta heti päivällä ja aamulla jos innostuu tai suuttuu niin hengitys menee huonommaksi.

Yskä on edelleen tosi kova ja se on myös osa syy siihen hengitykseen...

Toivon vaan ettei tulis keuhkoputken tulehdus päälle keran se on alkavana nyt ollut.

Tulehdus arvot olleet kuitenkin niin heikosti kohollaan ettei lääkäri määränny mitään antibiootteja tai muita semmoisia.

Yskänlääke ja ventoline siis ne jotka käytössä nyt.

Muilla lapsilla ei ollut muuten sitä korvatulehdustakaan mitä se venäläinen lääkäri oli sanonut tuosta toiseksi nuorimmasta,että olis ollu tulehtuneet ja määräsi lääkettä,no puhtaat korvat oli neidillä.

Onneksi tarkastutettiin eilen kun Joelillakaan ei tulehdusta ollu vaikka sama lääkäri väitti että Joelinkin molemmat korvat olis ollu tulehtuneet.

Toivottavasti siellä on nyt eri lääkäri kun tänään mennään...

Mutta ei mitään muuta uutta hiihtoloman reissu suunnitelmat meni nyt karille mutta pitää miettiä sitten lasten parantumisen jälkeen jos menis joku viikonloppu sit reissuun.

Galluppina: onko hiihto/talviloma suunnitelmia?

Mutta nyt Joelin kanssa.

toivoovauvaa ja muutama kipee...

Vierailija
2/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylmää sellasta...meillä oli aamulla -28 astetta,eipä paljon tee mieli mennä pihalle...!

Hiihtolomasta: Täälläpäin oli hiihtolomat jo tällä viikolla, meitin elämään tosin ei vaikuttanut muuten kun ruuhkasina kauppa-reissuina kun toi ainoo jälkikasvu nukkuu tuolla pinnasängyssä=)!

Toivoovauvaa: Toivottavasti pikkumies tervehtyis pian, on tosi kurjaa kun pieni on kipee:( ! Ja eritoten tiedän kokemuksesta kuinka turhauttavaakin se toisaalta on kun ite ei oikein voi tehdä asian hyväx mitään...! Täälläpäin on kans noita venäläisiä lääkäreitä ja niitten kans menee hermot jo ennen kun niitä edes näkee...! Mutta jaksuja sinne kamalasti=)!

Mulle oli tullut tänään äippäraha ja lapsilisät ja sitte oli tullu jotain ihmemaksuja 3kpl:tta Kelasta...Ei pankin sivuilla lukenut niistä mitään tarkempaa,täytyy varmaan oottaa niitä paperikappaleita. Mulla on kyllä matkakorvaushakemukset vetämässä noista pojan sairaalakeikoista,mutta summat ei täsmää...kun pitäis tulla yli 400¿ ja nyt ei kumminkaan tullut ku " vaan" noin 200¿...kovin kummallista...!

Kaikella mäkin päätäni vaivaan...kyllähän sen sitte näkee...mutta ku häirittee niin kovasti=)!

Tosin nekin rahat meni jo kun maksoin laskut ja lainan lyhennyksen...eivät ainakaan takasin niitä saa,heh heh...=)!

Mutta hauskat viikonloput kaikille Muruille,tää lähtee nyt keitteleen kahveet=)!

Tiitiäinen78 ja Jani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvan Joelille paranemisia! Kamalaa ku pienet on sairaana, toivottavasti helpottais pian.

Mä oon tosi huono tänne kirjoittelemaan, päivittäin kyllä luen teidän jutut. Unohdan aina mitä on juteltu ja sit kirjoitan vain omaa napaa..

G: Hiihtoloma suunnitelmia ei ole. Mies on töissä laskettelukeskuksessa joten hänellä riittää töitä hiihtoloman aikana. Ite olen sofian ja isoveikan kanssa kotona. Tarkoitus ois ulkoilla mahdollisimman paljon.

Meillä on koliikista kärsitty, välillä on helpottanutkin .. nyt sitten epäillään että neitillä olis allergiaa. Olen nyt maidottomalla dieetillä. Neuvolassa sanoivat ettei alle puolenvuoden ikäisellä tehdä tutkimuksia allergioista.

Meillä on koirakin ja huolestuttaa joudutaanko luopumaan koirasta.. :( Pakkohan se on jos sofia on allerginen, mutta ilman tutkimuksia ei voida kyllä luopua koirasta. Tämä on varsinaista salapoliisi työtä ja arvuuttelua mikä meidän tyttöä milloinkin vaivaa. Iholla on kuivia (kutisevia varmasti) läikkiä, mahavaivoja on paljon ja ripulia. Kertoo selkeästi allergiasta.

Tänään on vyöhyketerapia josta toivottavasti tuils vähän apua neidin oloon. Olkaa onnellisia te joilla terve, hyvin nukkuva ja helppohoitoinen vauva! :) Meillä tuntuu olevan tosi takkuista tämä elämä.. Viimeiseksi lapseski jää ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä.

Appivanhemmat kävi auttamassa pari päivää, sain minäkin vähä huokaista. Tää on nyt taas vähä valittelua tää mun kirjoitus, mut eipä tästä kovin riemuakaan revitä. Mies sanoo että tää on meidän perhe-helvetti, heh. Hyvin Sofia onneksi kasvaa ja syö. Niin että huonomminkin vois mennä. Pitää yrittää pysyä positiivisena.

Jaksuja kaikille tasapuolisesti!

t.V ja Sofia

Vierailija
4/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika raskas hiihtolomaviikko pian takana,on ollut haastetta keksiä tekemistä kun on ollut niin kylmä.Vauva on ainoa joka ei ole palellut ulkona vaan on tyytyväisenä nukkunut 4-5 tunnin päiväunet ulkona joka päivä.Ihme unenlahjat tuolla neidillä :)

Itsellä on vaivoja kaikkien edestä.Wilman syntymästä saakka kestäneet rytmihäriöt saivat minut viimein lääkärille ja aloitettiin lääkitys.Verenpaine oli korkea ja pulssi myös joten nyt popsin verenpainelääkkeitä.Saa nähdä korjaantuuko nopeasti.Olin todella peloissani että sydän pettää,mutta onneksi sydänfilmi oli ok..

Onko muilla jännetuppitulehdusta ranteessa,minulla on myös se :)

Hyvää viikonloppua kaikille!! t. Jas ja Wilma (tasan 3kk jo)

Vierailija
5/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit pyörii koneessa, vauva nukkuu ulkona ja esikoinen tuossa vaatimalla vaati saada katsoa Postimies Patea, joten mulla on vähän aikaa olla koneella...

Hiihtolomasuunnitelmista, meillä miehellä ei ole sen kummemmin talvilomaa, kun ei ole vielä päässyt täysistä lomista nauttimaan! Viime kesänä hänelle oli siis kertynyt vasta 8 lomapäivää... Niistä ei sitten ihan riittänyt talvilomaksi asti ;) Ensi viikko on täällä se lomaviikko ja sattumalta lähdetään sunnuntaina lasten kanssa mummolaan pariksi päivää. Että sellaiset suunnitelmaty meillä.

Vaavaalle jaksamista! Kyllä täällä saa valittaa, hyvähän se on jos jonnekin saa purkaa pahaa mieltään. Ei se vauva-aika ole kaikille sitä ihanaa ja onnen täyteistä aikaa, vaikka omaa lastaan yli kaiken rakastaisikin. On ihan luonnollista olla väsynyt ja turhautunutkin. Toivottavasti vyöhyketerapiasta on apua.

Mutta jospa laittais kahvit tippumaan...

Marrastoive

Vierailija
6/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavaalle jaksuja allergia-epäilyn kanssa=)!

Mä kans sain yhen mun vanhan kamun itkemään kun se valitti jotain lapsensa kiukuttelua ja mä tokasin hirmu vihasena sille,että olisit per...e onnellinen että sulla on TERVE lapsi!!! Olin kyllä niin vihanen sille sillon mutta nyt ollaan taas hyvissä väleissä=)!

Jas: Mulla on luultavasti vasemmassa ranteessa kans jännetuppitulehdus...(ihan hassua kun oon oikee-kätinen) ihan ite oon kyllä päätelly. Lisäx reväytin vasemman hauiksen eilen puitten kannossa...no kaipa se tästä=)!

Mitäs vkonloppu suunnitelmia? Meillä mies viettää koko vkonlopun kursseilla ja mä luultavasti oon ihan kotosalla pojan kanssa,plääh...!

Sitte Galluppia tupakoinnista...Moniko tupakoi? Ennen vauvaa entä synnytyksen jälkeen??

Mä olin koko raskausajan hienosti ilman tupakkaa ja nyt oon sitte heikko luonteisena hiukan lipsunut...tosin en imetä ja poltan vaan pari päivässä...mutta kuitenkin senkin olis loputtava! On vaan ollu niin kauheesti kaikkee stressiä ja sitä polttamista yrittää jotenkin sillä puolustella...minä hirvee ja heikko ihminen...=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
7/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunörtti se täällä äitin kanssa kirjottelee! :)

Eilen touhus isin läppärin kimpussa.. Taitaa tulla semmonen tekniikasta kiinnostunu poika. Tulis siinäkin isäänsä.

Täällä on kans sen verran kylmä, etten taida ulos lähteä. Vaikka ei siellä ole ku joku -15, mut kun ei oo kerta pakko, niin en ota paniikkia.. Niklas on nyt kuitenkin alkanu nukkuun sisälläkin ihan ok.

No nyt on joku huonosti... tämä jäi siis lyhyeksi!

Vierailija
8/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanpa nyt vielä vähäsen, kun jätkä otti ja nukahti. Tai siis rupesi tosiaan tossa rutisemaan ja arvelinkin et on varmaan väsynyt ja rupesin heijaamaan ja vähän aikaa siinä " örisi" kunnes nukahti. :)

Siitä sainkin mieleeni kysymyksen, et miten teijän vauvat ilmasee väsymystään? Meillä kun tosiaan melkein aina ruvetaan huutamaan vaan. Tosi harvoin nukahtaa itellään yhtään mihinkään muualle, kun autossa turvaistuimeen... Tässä onkin vähän selkälihakset jumissa mulla, kun joutuu tota reilu 7kilosta jässikkää heijaileen käsivarsilla...

Hiihtolomasta piti vielä sen verran, et tässä perheessä ei semmosia ole, kun toi isäntä tosiaan opiskelee työvoimapoliittisessa koulutuksessa, niin se vedetään putkeen ilman mitään lomia. Tai no tietenkin jos on jotain pyhiä, niin ne on vapaata. Esim. vuodenvaihteessa kun oli pyhiä, niin ne oli vapaata ja sit ne välipäivät kans. Mut eihän toi koulutuskaan kestä kun n. 1,5 vuotta. Ja sehän loppuu siis mun miehellä jo tuolla syyskuun alussa muistaakseni.

Mutta pitäs varmaan alkaa ruokaa laittaan, kun olis tarkotus lähtee käymään naapurikaupungissa ostoksilla, kun mies tulee työharjottelusta.

joelaa ja Niklas päikkäreillä

Vierailija
9/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa heti tohon Tiitiäisen galluppiin, oli sen verran hyvä...

Vaikka mun vastaus onkin aika tylsä :), eli en oo koskaan tupakoinu. Maistanu toki olen, mut onneks tuli vaan huomattua, et ei oo mun juttu.

Passiivisesta tupakoinnista kyllä ehdin kärsiä työpaikalla, ennenkö se sit muuttu savuttomaks, just sillon kun huomasin olevani raskaana! :) Ja miehen äiti, isä ja siskot polttaa kanssa... Eli passiivista tupakointia tulee jossain määrin.

Vierailija
10/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiihtoloma tällä viikolla. Olimme puolet lomasta Himoksella, josta olimme vuokranneet mökin yhdessä tuttavaperheen kanssa. Oli kyllä kamalan kylmä, -29 mittarissa aamuisin, päivällä -15. Maksimissaan 3 h kerrallaan jaksoivat pojat ja mies olla mäessä, minä olin enimmäkseen mökissä Sofian kanssa. Periaatteessa olen intohimoinen laskettelija mutta tiesin kyllä kun tähän pikkukolmosprojektiiin ryhdyin että muutama vuosi tulee vähän taukoa lasketteluun.

Tupakoinnista oli puhetta, en tupakoi, joskus lukioiässä juhlissa poltinkin mutta siitä on 20 vuotta.... onneksi ei siitä vähästä polttelusta tullut riippuvaiseksi! Silloin oli mielestään " cool" kun poltti, nyt mielestäni polttava nainen on kaikkea muuta kuin viehättävä... Säälin niitä ketkä ovat koukussa ja haluaisivat lopettaa, se on varmaan tosi vaikeaa.. äitini joka on polttanut 40 v miettii lopettamista kun nyt on sydänvaivoja. Oli muuten tosi ärsyttävää kun ajoimme kotiin KeskiSuomesta ja pysähdyimme huoltoasemaravintolaan lounaalle niin ravintolassa oli tupakoitsijat aivan samassa tilassa kun muutkin, vain pieni aita välissä ja muutama hassu tuuletin katossa. Koko ravintola haisi!

Vaavaalle allergiamietteistä: Mitään testejä (ihopisto- tai verikoe) ei yleensä tosiaan aivan pienille tehdä, ja vaikka tehtäisiinkin (esim yli 6 kk iässä) niin ne ovat korkeintaan suuntaa antavia. Ainoa tapa saada selville mitkä ruuat tekevat oireita on välttäminen-altistus. Eläinallergiat tutkitaan testeillä mutta ei yleensä näy noin pienenä.

Vierailija
11/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikkumies alkanut nukahtamaan omaan sänkyynsä iltaisin ilman mitään huutoja =) Ja muutamana iltana on ottanut melkein tunnin unet sohvalla, mitä ei ole tapahtunut 2 kuukauteen!!

Meillä on vaippaongelma, kun pienemmät vaipat liian pieniä ja isommat liika isoja.. missä välikoko?? Nyt ollaan sitten kokeiltu eri merkkejä, jos olis joku sopiva, ettei joka aamu tarttis olla lakanat kakassa.

Me varattii syksyksi etelän loma =) Poika on sitten 10kk ja toivottavasti osais kävellä ees vähän, kun ois niin ihana näky taaperoimassa biitsillä =) joo, musta on tosi kiva kun on jotain ihanaa tiedossa mitä odottaa. Jaksaa paremmin arjen.

G:Minä lopetin röökin polton saman tien kun plussasin (poltin yli 10 vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti). Enkä ole sen koommin yhtään polttanut, paitsi maistoin tossa pari viikkoo sitten, ja totesin ettei se ole hyvää enää, yök.

Mulla on kai kans jännetuppitulehdus, molemmissa ranteissa, ollut jo puol vuotta, eikä kai parane ennen ku saa ranteet levätä (tarkoittaa kun poika oppii kävelee..)

Vierailija
12/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :)

Ensin: Vaavaalle jaksuja!

Nyt on aika tyhmä kysymys, mutta kun esikoinen on kyseessä niin pakko kysyä...

Minkä ikäisenä suunilleen vauva alkaa ainakin jossain määrin istumaan, että voi pitää vähän istuvassa asennossa rattaissa ja esim. syöttötuolissa? Ymmärrän, että yksilöllistähän se aina on, mutta siis jotain suuntaa haluisin tietää, miten muilla on ollut.

Tuli vaan mieleen kun kattelin netistä rattaita ja ainakin Emmaljungan Scootereiden ja joidenkin muidenkin vastaavien rattaiden kohdalla luki että 6kk:sta eteenpäin. Eli että ilmeisesti sen ikäinen yleensä jo ainakin vähäsen sitten istuu (tai ainakin siinä puoli-istuvassa asennossa?).

Piparminttu

Vierailija
13/35 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tissittelee tässä sylissäni, joten minulla on aikaa kirjoitella.

G: Olen joskus 20v ja risat sitten polttanut viimeksi. Lopetin kun isäni kuoli keuhkosyöpään ollessani 17v. Sitä ennen seurasin sitä kärsimysnäytelmää ja hänen kuolinkamppailuaan vierestä puolen vuoden ajan. Jokin aika sitten totesin, että tänä vuonna tulee kuluneeksi yhtä kauan isättömänä, eli ne samat 17v. Isä oli minulle tärkeä ja on sääli, ettei hän koskaan nähnyt omia lastenlapsiaan.

G: huomaan, että vauvaa väsyttää kun hän alkaa hieroskella silmiään ja haukottelemaan, tai tuijottaa silmät harillaan kaukaisuuteen. Kun vien hänet sänkyyn, hän nukahtaa sinne itsekseen hetken aikaa silmiteltyään. Mikäli väsy pääsee ihan yltiöpäisen kovaksi, hän itkee tai oikeastaan karjuu silmänympärykset punaisina ja tällöin auttaa imetys tai hyssyttely unen saamiseen. Ihanan helppo muksu.

Jaahas, nyt pitää lopetella ja viedä neiti nukkumaan. Hyvää viikonloppua kaikille, meillä alkoikin nyt kauan odotettu hiihtoloma :-)

Kanelisokeri

Vierailija
14/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tupakoitnti:

Joskus poltin alaikäisenä n 2 vuotta ja lopetin kun plussasin ekasta ja sitten jonkin aikaa synnytyksen jälkeen aloitin uudelleen kun en enään imettänyt,sitten toisen odotus aikana ei vaan saanut lopetettua kokonaan vaan poltin sitten viikonloppuisin jos mies joi vaikka sauna kaljan niin mä poltin pari tupakkia.

Kolmannen odotus aikana en enään polttanut vaan nyt sen jälkeen joskus jos olin jotain alkoholia juonut jossain niin olen saattanut polttaa myös tupakin.

Mutta nytkin viimeisestä tupakista on aikaa jo reilu vuosi.

Enkä kyllä enään aijo alkaa polttamaan.

Sitten nukkuminen...

No Joel nukahtaa omaan sänkyynsä tissittelyn jälkeen yli väsyneenä rauhoittuu vaan tissille ja sitten nukkumaan.

Joel haroo hiuksiaan ja korviaan kun on väsynyt,on tehnyt sitä jo laitokselta asti.

Yleensä rauhoittuu nukkumaan ilman huutoa,kun huomaan väsymyksen tosiaan ajoissa.

Nyt tähän muuhun sitten...

Joel kävi eilen taas lääkärissä ja nyt ollaan onneksi paranemaan päin,enään ei kuulunut keuhkoista vinkunaa ja päästiin pelkällä höyry hengittelyllä eilen lääkäristä.

Kotona ventolinen ja yskänlääkkeen anto saa jatkua niin kauan että yskä on täysin poissa.

Jos tulee uusia oireita niin sitten tietysti takas.

Ohjeeksi lääkäri antoi myös saunomisen sillä tavalla siis että sauna kuumaksi ja sitten pesuhuoneen puolelta heitellään kunnolla kokoajan löylyä että huone ilma on ihan vesihöyryä ja siellä sitten pitäisi olla 10min-20min hengittelemässä vauvan kanssa.

Joten pian varmaan ollaan tääläkin vihdoin terveenä...

Kiitoksen tsempityksistä ja huolehtimisesta kaikille ja jaksamisia myös teille!

toivoovauvaa ja likat sekä Joel päivä unilla...

Isot miehet jo appiukolla kattelemassa digin kautta urheilua...

Vierailija
15/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut nukkuvat vielä ja minä suihkunraikkaana istuksin hetken tässä :)

Aamu alkoi lupaavasti, likakaivon putsaamisella. Miten se olikin ehtinyt noin tukkeutumaan ;) Pitää hieman tsempata sen siistimistä, vaikka inhoan kyseistä hommaa erittäin paljon. Voiko olla mitään ällöttävämpää kotityötä kuin likakaivon putsaaminen. Onko ne hyviä ne sellaset " sihdit" likakaivoon? Kannattaisiko hankkia sellainen?

G: Mitä kotityötä et mielellään tekisi? Mitä kotityötä inhoat yli kaiken...

Tänään onkin sitten vähän niin kuin tyttöjen päivä ku perheen miehet lähtee hurvittelemaan kahdestaan :D Miten helppo päivä mulla onkaan tiedossa, vain pieni vauva hoidettavana.

Sisko on tänään tulossa kylään kuukauden vanhan tyttönsä kanssa :) No, kaksi päivää vajaa kuukausi. Ajatella, jo kuukausi mennyt siitäkin.

Nyt iskee pää tyhjää...

Ensi kerralla vastaan muihin gallupeihin siten että otan lappusen viereen ja kirjoitan siihen ranskalaisin viivoin ne aiheet joista pitää muistaa kirjoittaakin jotain :D

Swehina

Vierailija
16/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

vihdoin pakkanen vähän hellitti, tänään pääsee ulkoilemaankin. Ei olla käyty muutamaan päivään, oon pysytelly noissa neuvolatädin antamissa pakkasrajoissa. Vaikka kai se on vähän turhaakin varovaisuutta, en tiedä.

Meilläkin tuli 3 kk täyteen, ensi viikolla neuvola ja rokotukset, myös rota. Toivottavasti ei aiheuta ihan hirmuisia vatsavaivoja, kun on juuri päästy niistä!

Gallupia tupakoinnista: poltin itse epäsäännöllisesti noin 17 (!!!) vuotta. Koskaan polttaminen ei ollut ihan jokapäiväistä, mutta kuitenkin. Kun plussasin, polttaminen loppui siihen päivään - ja miehellä myös, joka poltti sitä ennen askin verran päivässä. Ja hyvin on päätös pitänyt. Erityisen ylpeä olen miehestä, itsellä irtautuminen oli helpompaa kun oli alkuraskauden pahoinvoinnit ym., ja raskaus oli niin paljon konkreettisempi kokemus alussa kuin miehellä.

Mitäs muuta, laho pääni unohti jo... Anoppi ja appiukko on tulossa tänään yökylään, mies on itse työreissulla. Tullaan kyllä niin hyvin toimeen, että on tosi mukavaa, että tulevat kylään. Tehdään kimpassa ruokaa, vaari käy ulkoilemassa vauvan kanssa, enkä varmaan saa itse taas edes vaippoja vaihtaa kun on niin innokkaina isovanhemmat hoitamassa :-) Meillä on molempien, sekä miehen että minun, perheet lähentyneet tosi paljon entisestään vauvan tulon myötä. Ei taida babylla olla hajuakaan, miten paljon lisää hyviä asioita se on kaikkien elämään tuonut :-))

Tulipas tekstiä... Nyt tarttee mennä touhuamaan ennen kuin poika herää aamupäiväunilta.

Aurinkoista viikonloppua,

Anyara & Joel

Vierailija
17/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olettaa että menkat tulee säännöllisesti joka kuukausi, jos ei enää imetä? Tulin tässä miettineeksi että viimeksi menkat ovat olleet tammikuussa joskus ja nyt helmikuu vetelee loppuaan eikä vielä mitään.

Pieni pelko persiissä muuten :D Ollaan oltu vähän varomattomia viime aikoina. Ei sillä jos raskaana olisin niin vauva kyllä pidettäisiin.

No, tuskin nyt raskaana olen. Onpa sekavaa...

Pitäisi kai hakea se ehkäisy piakkoin, ettei vaan käy ohrasesti. En mä mitenkään laiska ole ollut :D Tässäpä tämä kysymys. Miten on...

Jos testin tekisi nyt niin voiko raskaushormonia olla edelleen jossakin marraskuun tapahtumien johdosta? Eli voiko tulla väärä positiivinen?

Ihan turhaan varmaan mietin tätä mutta...

Saihan tyttökin siitä yhdest kerrasta alkunsa.

Tuskin edes tulisin raskaaksi vielä ku tuo kohtu ei ole leikkauksesta vielä ihan ok. Nyt lopetan...

Tuosta ajatuksesta menee melkein paniikkiin :D

Ollaan oltu varovaisia mutta mikään ei koskaan ole täysin varmaa...

Swehina

Vierailija
18/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax gallupeihin,etten unoha...

Kotityöt: Mä inhoon imurointia yli kaiken, sen takia meillä mies yleensä imuroi=)! Inhoon myös silittämistä ja leipomista,sen takia meillä vaatteet on sellasia ettei pahemmin tartte silitellä ja kaupasta saa ihan hyviä paistettavia...=)! Sellanen sihti lattiakaivoon on muuten ihan ehdoton, varsinkin jos jollain on pitkät hiukset, suosittelen lämpimästi=)!

Nukkumisesta: Meillä poika alkaa kitistä, joskus jopa alkaa itkeen ihan hervottomasti. Myöskin hieroskelee silmiään ja nenäänsä josta tietää että parasta alkaa nukutus puuhiin=)! Illalla nukahtaa itekseen sänkyyn,mutta päikkärit on yleensä hiukan kiukuttelun takana...

Tosi ihanaa kun pakkaset laski, poitsu simahti ulos vaunuihin parin minuutin lykkimisen jälkeen=)! Meillä tosi tylsä vkonloppu,mies on tänään ja huomenna koulutuksessa 8-16,plääh... tylsää mutta pakollista töitten takia. Äsken tein pannari-taikinan valmiix, saa turvota hetken ennen paistamista elikä aikas rauhallista tänne kuuluu=)!

Eipä mulla muuta tänään=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
19/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös rauhallinen lauantai menossa. Eilen oltiin viihteellä ja miehen vanhemmilla yötä. Oli ihan kiva nukkua, mutta nukuttiin kuitenkin vaan 02:30-07:30. Kotiin tultiin puoli yksitoista. Remi on jo nukkunut yhdet unet ja kohta on toisten vuoro. Parvekkeelle pääsee ja äiti sohvalle = ). Mies on veljeään auttamassa muuttopuuhissa ja isot muksut vielä mummolassa.

Meillä hiihtoloma ensi viikolla, muttei vaikuta arkeen juuri mitenkään. Kerhoa ja harrastuksia ei tosin ole. Esikoisen yritän ylipuhua luistelukouluun ensi viikoksi... Ihanaa, kun katsoin viiden vuorokauden sääennustuksen ja ainakin Lahdessa on noin 5 astetta koko ensi viikon, keskiviikkona jopa nollassa. Ihanaa! Piristää kummasti mieltä, kun pääsee liikenteeseen.

Galluppeihin: En ole ikinä polttanut, maistanut kyllä. Mies polttaa kyllä. Nukuttamisen huomaan kätinästä ja helposti nukahtaa tissille. Joskus yliväsyneenä vaatii hieman hytkyttelyä. Mitäs muita olikaan...?

Mutta nyt pieni mies vaatetukseen ja tissi suuhun!

Pirre ja poppoo

TIITIÄINEN: Joko leikkauspäivä on selvinnyt?

Vierailija
20/35 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIPARMINTTU: Jeps, aika yksilöllistä se istuminen, kuten kaikki muukin vauvoilla (ja meillä isommilla). Asioiden " oppimisilla" on melkoista skaalaa. Periaatteessa se 6kk on ikä, jolloin vauva voi hiukan istua. Jotkut saattavat tuettuna istua jo aikaisemminkin ja tuettuna sitä muutenkin aloitellaan. Lähinnä selkäranka ja lihakset vaativat tiettyä valmiutta, jotta homma toimii. Kyllä sen vauvastaan huomaa. Lattialla istuminen ilman mitään tukia, voi viedä aikaa, kun nuo vauvelit tapaavat muksahdella vielä pitkään, vaikka olisivat jo teoriassa oppineet istumisen. Sylissähän moni jo nyt " istuu" . Se ysikympin vinkkeli " oikeassa istumisessa" ei ole suotavaa ihan pikkuisille, kun se ranka on vielä kaarella luonnostaan =) Mutta tosiaan rattaissa voisin pitää puoli-istuvassa asennossa jo piakkoin, jos vauva sitä haluaa ja hänet saa sinne hyvin topattua, jottei valu kadoksiin ;-) Mutta edellen kaikki tavallaan.

SWEHINA: Ymmärtääkseni kuukautiset voivat alkuunsa tulla hyvinkin epäsäännöllisesti. Tosin yhtä lailla sitä voi siitä kerrasta raskautuakin... ;-P Omasta kokemuksesta en voi sanoa kuin, että ekan jälkeen tuli kahdet menkat yllättävän pienellä kiertoerolla, tokan jälkeen tuli yhdet. Tästä ei ole vielä tietty alkaneetkaan. Mies tosin joku päivä sitten katseli taikinamahaani ja tokaisi, " Ootko varma, ettei siellä ole joku!" No, en ole, mutten usko ;-P Meillä ei tosiaan ole ehkäisyä, vaikka mies meinaakin, ettei olisi varaa enempiin. Silti se ei häneltä seksihaluja vienyt... Jotta me naisetko muka emme puhu suoraan!?! Välillä sitä kuvittelee hulluja; muka raskausoirita, mutta enpä usko...

NUKKUMISESTA: Tämä neiti myös ilmaisee väsymystä hieromalla silmiään, toisinaan pienellä kitinällä... kaikkea sellaista pientä hienovaraista ja jotenkin *äidinvaisto* kertoo, milloin väsyttää. Vien sänkyyn ja neiti nukahtaa helposti. Välillä herää hetkeksi ja juttelee/touhuaa hetken ja nukahtaa takaisin. Vaunuihin nukahtaa myös helposti. Toisinaan toki itketään hiukan masupuruja, unia, tuttia, mutta ei mitään suurta. Aika helppo tapaus täälläkin, jos kakkoseen vertaa =:-O

KOTITÖISTÄ: En erityisemmin rakasta tai inhoa mitään... Kivahan se olisi, jos joku muu ne tekisi ;-P Pölyjen pyyhkiminen on kyllä aika tappavaa, kun pitää siirrellä kaikkia tilpehöörejä :-( ...Jassoo, pitää palata, nyt tuli kutsu pepunpyyhintään!

TalviSalama