Meillä on pörssisähkö ja ei kyllä taas huomenna perunoita keitetä
Kommentit (1086)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä vuosi kiinteällä 5.6 c. Ei kaikilla ole kallista kiinteää kuten täällä hehkutetaan ja ilkutaan. Vuoteen 2026 saakka sopimus👍olin pörssissä, mut ei kiitos enää ikinä. Jokainen valitsee itselleen sopivan sopimuksen.
Sama täällä. Me otettiin kiinteä 4.9c Black friday tarjouksesta 3 vuotta eteenpäin. En todellakaan ota pörssiä tai kallista määräaikaista. Valittiin hyvä sopimus vaan.
Aikamoisia hyväntekeväisyyslaitoksia olette löytäneet jos tarjoavat sähköä ilman katetta itselleen!
Mielellään otetaan halvempia 🙂 Mulla ollut tuota edullisempi, mutta määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä vuosi kiinteällä 5.6 c. Ei kaikilla ole kallista kiinteää kuten täällä hehkutetaan ja ilkutaan. Vuoteen 2026 saakka sopimus👍olin pörssissä, mut ei kiitos enää ikinä. Jokainen valitsee itselleen sopivan sopimuksen.
Sama täällä. Me otettiin kiinteä 4.9c Black friday tarjouksesta 3 vuotta eteenpäin. En todellakaan ota pörssiä tai kallista määräaikaista. Valittiin hyvä sopimus vaan.
Aikamoisia hyväntekeväisyyslaitoksia olette löytäneet jos tarjoavat sähköä ilman katetta itselleen!
Mielellään otetaan halvempia 🙂 Mulla ollut tuota edullisempi, mutta määräaikainen.
Me otettiin eilen 4.2c/kWh ilman kk maksua kun fortumilta soitteli special tarjousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkönkäyttökin mennyt ihan rakettitieteeksi. Joko maksat hulluna ylihintaa (niinkuin minä peloteltuna 2022 tein määräaikaisen sopparin) tai sitten vahtaat sekuntikellon kanssa milloin vaippapyykin voit pestä. Ihan tajutonta! Kuka vttu tällaisen systeemin keksi?
Miksi pitäisi vahdata? Ei pyykinpesu vie paljoa sähkö.
Lämmityksen automatisointi ja varaus on se asia mikä saa pörssin todella säästämään reilusti.
Meillä noin 4.5-5c vuositasolla ja koneet pörrää normaalisti.
Ihmisellä jolla sähköt ei mene lämmityspannuihin sähkö kuluu juuri niihin pesukoneisiin, uuneihin ja muuhun ja niissä pitää yrittää säästää koska onhan se nyt typerää maksaa määriksessä ylimääräistä.
Mutta noihin muihi
Nimenomaan muutama euro. Ei satoja euroja. Suhteellisuudentajua.
Naapurin mummo kaatui kotonaan, kun säästeli sähköä (oli illat pimeässä).
Kompastui ja mursi lonkkansa. Kallis oli leikkaus yhteiskunnalle, mutta säästipä sen 2euroa/kk kun ei pitänyt valoja päällä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mummo kaatui kotonaan, kun säästeli sähköä (oli illat pimeässä).
Kompastui ja mursi lonkkansa. Kallis oli leikkaus yhteiskunnalle, mutta säästipä sen 2euroa/kk kun ei pitänyt valoja päällä.
Sen mummon olisi jo aika mennä taivaaseen tuhlaamasta meidän nuorempien ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä käy kateeksi pörssipellejä ja tulevaisuudessa joutuvat vielä heräämään vartin välein tarkistamaan sähkön hinnan 😂
En ymmärrä miksi ivata toisin valinneita, k6n kaikilla kuitenkin sama valinnanvapaus. Se, joka tahtoo hyötyä halvasta pörssistä JA haluaa seurata hintoja, tehköön niin. Joka ei halua, tehköön niin.
Ei pörssiä tarvitse tarkastaa tunnin/15 min välein. Yksi silmäys päivässä riittää, jos ei halua oikein viilata.
Itsellä pörssisähkö, elämme normaalisti. Sen verran katson, etten kalleimpina päivinä laita pyykkirumpaa ja kuukauden ruokien tekoa pakastimeen käyntiin. Tyytyväinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me otettiin eilen 4.2c/kWh ilman kk maksua kun fortumilt
Isoon omakotitaloon??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoon omakotitaloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me otettiin eilen 4.2c/kWh ilman kk maksua kun fortumilt
Jännä kun Fortumin sivulla halvin on 8,29 +/- kulutusvaikutus...
Jotkut pörssisähkön käyttäjät eivät osaa laskea mitä mikin vie sähköä, ja siksi heidän pihistely menee ihan naurettavuuksiin.
Lisäksi vielä se että väittelevät sähkön hinnasta ja sopimusten kannattavuukisista kiihtyneinä, vaikka energiankulutuksensa on kunnon pierun tasolla:)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pörssisähkön käyttäjät eivät osaa laskea mitä mikin vie sähköä, ja siksi heidän pihistely menee ihan naurettavuuksiin.
Lisäksi vielä se että väittelevät sähkön hinnasta ja sopimusten kannattavuukisista kiihtyneinä, vaikka energiankulutuksensa on kunnon pierun tasolla:)
Sinähän voit laittaa tähän jotain listaa, mistä sinun mielestäsi on järkevä säästää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole omakotitaloihin saanut tuolla hinnalla kiinteää vuosiin! En tiedä mistä muka noita revitte
9-11cnt ei todellakaan kannata
Kerrostaloasuntoihin saa hyvin halpoja sopimuksia. Ikään kuin niillä kahdella kilowatilla olisi edes mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu taas näyttää sen, miksi koulussa pitäisi matematikan opetusken määrä moninkertaistaa ja opetuksen perillemeno varmistaa tyhmimpien yksilöiden kohdalla pesäpallomailalla. Käytän pörssisähköä ja elän normaalisti. Tasoittuu ajan mittaan.
Pörssisähkö kalleinta silloin kun kulutus korkeinta, eli talvikuukausina
Ettekä millään tajua että VUODEN keskinta on silti halvempi kuin kiinteillä sopimuksilla koska tilanne tasoittuu ja kääntyy lämpimämpinä kuukausina.
Mutku, eihän mikään muu kuin vesipannujen lämmitys talvisin kuluta paljoa sähköä?
Mutku, eihän kesän halpoina kuukausina lämmitetä vesivaraajia?
Mutku eihän kukaan käy suihkussa kesällä. Mutku mutku
Hassua että sitä pörssisöhkön hintaa kyttää eniten henkilö jolla ei ole pörssihähköä
Keitän tänään ja huomenna 3000kg perunoita kun sikahalpaa sähköä.
Riittää loppuvuodeksi.
Ei taida olla 10 vuottakaan kun päättäjät ja kaikki lupasivat ja vannoivat jokaisen pyhän isän nimeen, että tällaista tilannetta ei ihmisille / suomalaisille tule ikinä.
Ja tätä samaa valhettaa huudellaan veteen liittyen!
Että odottakaapa vain, kun alatte katsota kalenterista ja kellosta milloin voitte ottaa juomavettä tai käydä suihkussa jne...
T on se ihanaa kun suomeakin viedään tähän suuntaan ja vihreän siirtymän nimissä, uskomatonta kusetusta
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla 10 vuottakaan kun päättäjät ja kaikki lupasivat ja vannoivat jokaisen pyhän isän nimeen, että tällaista tilannetta ei ihmisille / suomalaisille tule ikinä.
Ja tätä samaa valhettaa huudellaan veteen liittyen!
Että odottakaapa vain, kun alatte katsota kalenterista ja kellosta milloin voitte ottaa juomavettä tai käydä suihkussa jne...
T on se ihanaa kun suomeakin viedään tähän suuntaan ja vihreän siirtymän nimissä, uskomatonta kusetusta
Häh!? Meillä ainakin vesi tulee omasta porakaivosta.
Huh, nyt on 7000kg perunoita keitetty, luulis riittävän. huomenna keitän vielä 1000kg porsasta.
Kesällä työporukan äänekkäin mies vaihtoi sähkösopimuksen kiinteäksi vuoden sopimukseksi ja jauhoi tästä viisaasta ennakoinnistaan pari kuukautta. Nyt loppuvuonna on ollut hiljaa tästä aiheesta. Pitääkin kysäistä huomenna miten meni omasta mielestään.
Pistää kyllä hymyilyttään näin pörssissä olevaa.
😀