Missä iässä teidän kuukatiskierto on alkanut muuttumaan?
Itse olen 42v ja nyt oon huomannut, että pari kiertoa on ollu nyt lyhyempi kuin aikaisemmin.
Normaalisti täsmällisesti 4vkon välein alkanut vuoto. Nyt pari kiertoa ollut viikon lyhyempi, eli 3vko väliä.
Alkaako olemaan esivaihdevuosioireita? 🤔
Kommentit (9)
Olen 45v, ja nyt tänä vuonna kierto on ollut lyhyempi ja vuoto vähäisempää. Kierto on aina ennen ollut pitkä eli n kuusi viikkoa. Nyt on kahdesti ollut neljä viikkoa ja selvästi vähäisempi vuoto.
Mulla kierto 3 vk ja kestää viikon ja todella runsas vuoto. Lisäksi tullut lisää kipuja mm. migreeni ja selkäsärky mahan lisäksi. Kyllä tämä heikentää jo elämänlaatua! Olen 46
37-vuotiaana jo, ja samalla alkoi muitakin esivaihdevuosioireiluja.
42 ensimmäisen kerran. Nyt olen 10 v vanhempi, enkä enää jaksaisi näitä väheneviä, epäsäännöllisiä vuotoja.
Olin 45-46 kun alkoi muutokset, nyt 55 ja vapaus vihdoinkin koittanut.
35 v huomasi että tarkka kierto lyheni muutamalla päivällä. Nyt 7 v myöhemmin liuta muitakin vaihdevuosioireita.
Voihan ne menkat muuttua ihan milloin vain, hetkellisesti tai pysyvämminkin ja ihan suuntaan tai toiseen. Kehon asiat vaikuttavat myös kuukautisiin.
Mä olen myös 42v ja menkat tulleet viimeisen vuoden viiden-kuuden viikon välein. Sitä ennen saattoi suunnilleen kellosta katsoa, että jaaha, tasan neljä viikkoa mennyt. Ei haittaa yhtään, mukavampi vain kun on harvemmin.