Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää 15vuotiaalle pojalle parempia kavereita?

Vierailija
30.11.2024 |

Hän on jo nyt joutunut pari kertaa ongelmiin kavereiden takia, mutta hän ei usko minua, että kaverit ovat hänelle huonoa seuraa. Ilmeisesti hän on valmis pilaamaan elämänsä, mutta äitinä en voi antaa sen tapahtua. Hän on lopettanut harrastuksensa ja ei suostu aloittamaan mitään uutta. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokkalainen? Ei kai hän ole joutumassa amikseen?

Vierailija
2/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan, mutta et sä paljoa voi, jos hän ei itse halua ulos tuosta porukasta. Uudesta harrastuksesta olisi varmasti apua, mutta jos lasta ei ne kiinnosta, niin vaihtoehdot on vähissä. Muutto toiselle paikkakunnalle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. No kumpa edes pääsisi amikseen. Mulle ei ole väliä, mikä mun lapsesta tulee isona, kunhan hän opiskelee ja menee töihin. 

Ap

Vierailija
4/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä pojan isä on ? Isä-poika reissuun keskustelemaan asiasta ?

Vierailija
5/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitan, mutta et sä paljoa voi, jos hän ei itse halua ulos tuosta porukasta. Uudesta harrastuksesta olisi varmasti apua, mutta jos lasta ei ne kiinnosta, niin vaihtoehdot on vähissä. Muutto toiselle paikkakunnalle? 

Joo. Muuttoa itsekin olen miettinyt, mutta se tuntuu toisen lapsen ja lasten isän puolesta epäreilulta. Lisäksi mun työpaikka on täällä enkä uskalla muuttaa, jos minulla ei ole siellä työtä, jota tehdä. 

Ap

Vierailija
6/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä pojan isä on ? Isä-poika reissuun keskustelemaan asiasta ?

Samaa mieltä mun kanssa. Eipä tuo poika kuuntele isäänsäkään. 

Ap

Vierailija
7/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. No kumpa edes pääsisi amikseen. Mulle ei ole väliä, mikä mun lapsesta tulee isona, kunhan hän opiskelee ja menee töihin. 

Ap

Amikseen joutuminen on se vihoviimeinen juttu. Siellä tutustuu ihan pohjimmaiseen porukkaan. Yritä kaikkesi, että lapsi pääsisi lukioon. 

Vierailija
8/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on se oma juttu. Sieltä löytyy ne saman henkiset. Esim. taiteilijat viihtyy omissa porukoissa, mopo pojat on automekaanikko porukkaa jne. Muusikoilla on omat piirit, metsästäjillä ja kamppailulaji harrastajilla omat.

Mikä on sun poikasi juttu?

Vierailija
9/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin nuo kaverit ovat huonoa seuraa? Ovatko huonoja koulussa, käyttävätkö päihteitä, ovatko väkivaltaisia vai mitä? 

Ysiluokkalainen on 2-3 vuoden päästä aikuinen syntymäajasta riippuen. Ei ole paljoa tehtävissä. 

Vierailija
10/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se johonkin erämökkiin pariksi viikoksi selviytymään ilman sähköä ja lämmintä vettä. Niin me laitettiin lapsemme kuriin.

Vierailija
11/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, muistuta että käyttää järkeään eikä mene kaikkiin kohelluksiin mukaan. Poika alkaa olla siinä iässä että osaa jo itse ajatella asioita. 

Vierailija
12/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lapsen kavereita valita. Mikä on huonoa seuraa? Rikollisia ja päihteiden käyttäjiä? Mitä jos sun poika vaan on itse sitä samaa porukkaa, joten voitko oikeasti väittää, että tapahtuneet asiat on vain muiden lasten vika. Onko sun lapsi varmasti itse sitä hyvää seuraa? 

Vierailija
13/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös asuinalueen vaihto auttaa. Jos on pidempi matka, ei jaksa lähteä.

Lasu? Jos lapsi siis jo "rötöstellyt", tapaaminen koulukuraattorin kanssa. Tiukempi kuri? ( kännykkä pois, viikkorahojen rajoitus, kavereita saa nähdä vain teillä). Jos ei muu auta, niin lapsi sijoitukseen vähäksi aikaa? Tai uhkailu sillä.

Vierailija
14/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä löytää jokin uusi harrastus tai palata vanhaan. Jotain mielekästä tekemistä muuta kuin hengata väärässä porukassa. 

Löytyisikö hänelle jotain töitä, tai vaihtoehtoisesti vaikka vanhasta seurasta vapaaehtoishommia, jos oli urheiluun liittyvää? Vapaaehtoisista on yleensä aina pulaa. 

Vierailija
15/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla. Ainoa konsti.

Vierailija
16/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsi sellaiset jolla oikeistolaiset vanhemmat

Vierailija
17/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa.

Vierailija
18/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä lyödä pöytään niitä elämän realiteetteja eli mitä eri valinnoista seuraa. Kysy myös missä poika näkee itsensä vuoden, kahden ja viiden vuoden päästä. Miten aikoo päästä tavoitteesiinsa vai onko niitä?

Vierailija
19/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie se johonkin erämökkiin pariksi viikoksi selviytymään ilman sähköä ja lämmintä vettä. Niin me laitettiin lapsemme kuriin.

Hullu

Vierailija
20/23 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset ovat todella tärkeitä. Jos ei harrasta etuuksia pois, ei viikkorahaa tai puhelinta, koska lapsen pitää suorittaa velvollisuuksia jotta niitä voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi