Joulupöytään kaalia?missä muodossa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punakaaliraastetta tai coleslawia. Miksei joku uunissa kypsennetty kaalinlohkokin. Tai kaalikääryleet.
Harva jaksaa samoja jouluruokia koko joulunpyhät syödä.
Eikö tavallinen kaalisalaatti tai kaali-majoneesisalaatti kelpaa? Meinaatko, että se salaatti muuttuu astetta fiinimmäksi jenkkinimellä?
Coleslaw ei ole sama kuin kaaliraaste :D lähelle, mutta se ei ole sama.
Kaalisalaatti, ei -raaste, sinä luettua ymmärtämätön pölkkypää.
Lämmin pekoni-punakaalihöystö. Ohje HK:n sivustolla. Olen joskus tehnyt tuollaista uunissa hauduttamalla. Aivan tajuttoman hyvää!
Taidanpa tehdä tänä jouluna pienen annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ihmeessä haluat kaalia ruuaksi?
Miksi lanttua? Porkkanaa? Punajuurta?
Jouluruuat ovat kyllä sellaista pskaa, että niitä ei sikakaan kiljumatta syö.
Oon eri, mutta mä ainakin rakastan kaikkia juureksia ja kaalia. Siksi haluan syödä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin pekoni-punakaalihöystö. Ohje HK:n sivustolla. Olen joskus tehnyt tuollaista uunissa hauduttamalla. Aivan tajuttoman hyvää!
Taidanpa tehdä tänä jouluna pienen annoksen.
Haudutettu punakaali on jouluinen ruoka. Siinä on jouluisia mausteita. Itse tykkään lorauttaa joukkoon vähän balsamicoa.
Meillä on kaalikeittoa, kaalipataa, kaalilaatikkoa, kaalikääryleitä ja sen lisäksi lanttulaatikkoa ja hernekeittoa joulupöydässä. Kyllä siinä sitten peräpäät paukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tekee aivan mahtavan makuista hapankaalia (valkokaalista). Olen hänen lisäkseen ainoa, joka sitä syö, joten saan sitä joulupöytään laatikoiden sijaan. Mikäs sen parempaa kinkun kylkeen.
Meillä myös. En edelleenkään ymmärrä, miten anoppi saa siitä niin hyvän makuista. Ja sitä kun hiukan lämmittää ja laittaa ruisleivän päälle, nam.
Naisten pitäisi enemmän pyytää reseptejä anopeiltaan niin oppisivat itsekkin valmistamaan ruokia
Samoin voisivat pyytää siivousvinkkejä niin olisi viihtyisämpää syödä niitä jouluruokia kerrankin puhtaassa siistissä ympäristössä ihan kotonakin.
Miehet voisivat kysyä enemmän äidiltään vinkkejä, että osaavat valmistaa joulupöytään hyvät ruoat. Samoin siivoamisen ja kodin hygienian suhteen. Esimerkiksi aloittaa sillä, että miten ne omat paskarannut saa pöntöstä pois.
Ja ei, en todellakaan asu tai muuta miehen kanssa samaan asintoon enää ikinä. Menen tänä vuonna mieheni luo jouluna valmiiseen pöytään ja hänen siivoamaan asuntoon. Saa nähdä viihdynkö edes ruokaan asti. Tosin hänen vanhempansa tulevat myös niin ehkä anoppi on siivonnut ja tehnyt ruoat.
Meinaatko sinä, että joulupöytään pitäisi latoa jotain tofua, Härkistä tai Nyhtistä?
🤣
Onko pizzeriasalaatti liian arkinen joulupöytään lisukkeeksi? Se ainakin raikastaisi ja toisi kivaa etikkaista pistoa makupalettiin ja keventäisi ruokailua. Aineksetkaan eivät ole mitään liian eksoottisia.
Vierailija kirjoitti:
Punakaaliraastetta tai coleslawia. Miksei joku uunissa kypsennetty kaalinlohkokin. Tai kaalikääryleet.
Harva jaksaa samoja jouluruokia koko joulunpyhät syödä.
Joulun pyhiä on kaksi, joulupäivä ja Tapaninpäivä. Etköhän sinäkin jaksa kahtena päivänä syödä samaa tai osittain samaa ruokaa.
Ettäpä ihan perinteinen coleslaw. Pitäisiköhän sinun muuttaa Jenkkeihin, kun oikea perinteinen kaalisalaatti ei kelpaa.