Miksi miehet eivät käytä käsilaukkua?
Siis pientä laukkua, mihin sopii puhelin, lompakko, nenäliinoja, avaimet jne.
Kommentit (17)
Käsilaukku on laukku vaaksanmittaisilla kantokahvoilla, eikö se olisi liian naisellinen.
Koska pullottavat taskut ja ryppyinen muovikassi eväslaatikolle ovat vähemmän h*momaista.
Kyllä käyttävät. Itsellä pieni olkalaukku ja vaimolla samanlainen. Kiva olla samiksii 🤗
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukku on laukku vaaksanmittaisilla kantokahvoilla, eikö se olisi liian naisellinen.
Vähän kuin työkalupakki, ainut ero on materiaali.
Venäjällä käyttävät. Huvittavia käsilaukkumiehiä.
Mun mies alkoi kantaa matkoilla omaa käsilaukkua kun sanoin, etten halua olla hänen muulinsa. Sitä ennen hän tunki tavaransa aina minun käsilaukkuuni.
Koska heidän ei tarvitse, tavarat mahtuu taskuihin. Ostin vähän aikaa sitten Carlingsista miesten housut ja hämmästyin siitä, että kuinka tilavat taskut niissä on. Naisten vaatteissa taskut tuntuvat olevan pelkkä koriste-elementti.
Vierailija kirjoitti:
Mukana on puhelin vasemmassa etutaskussa, avaimet oikeassa etutaskussa ja lompakko povitaskussa. Ei niille käsilaukkua tai jotain hinttipussia tarvi.
Miksi työkaluille pitää olla sellainen hinttaloota?
Kiltin kanssa käytettävä sporran ajaa saman asian.
Epäkäytännöllistä kannella jotain laukkua kun kaikki menee taskussa
Itse suhtaudun niin, että haluan lompsani, avaimeni, puhelimeni ynnä muut pienesineet olevan kokoajan mukana tuolla ulkona. Häiritsee, jos ne ovat erillisessä laukussa ja lasken sen johonkin, hetkeksikään. En välitä pullottavista housuntaskuista, tai riippuvista takintaskuista.
Nykyään naisetkaan eivät käytä käsilaukkua. Enemmänkin reppua tai isompaa olkalaukkua/läppärilaukkua. Hienompaan juhlaan ehkä sitten ns. iltalaukku.
Ulkovaatteissa on myös paljon taskuja, jopa kännykälle erillinen lokero.
Miesten takeissa on tosin povitasku, mutta naisten jakuissa ei sellaista taida useimmiten olla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisetkaan eivät käytä käsilaukkua. Enemmänkin reppua tai isompaa olkalaukkua/läppärilaukkua. Hienompaan juhlaan ehkä sitten ns. iltalaukku.
Ulkovaatteissa on myös paljon taskuja, jopa kännykälle erillinen lokero.
Miesten takeissa on tosin povitasku, mutta naisten jakuissa ei sellaista taida useimmiten olla.
Jotkut naiset pitävät puhelinta rintsikoissa.
Mun kollega (mies) käyttää
Heti oli hukannut sen työmatkallaan :D
Paha paikka jos mies käsilaukkunsa hukkaa :D :D
Koska vaatesuunnittelijat eivät vihaa heitä, vaan tekevät heidän vaatteisiinsa käyttökelpoisia taskuja.