Myyrmäki on kamala paikka
Kävin siellä pari viikkoa sitten ja kiinnitin huomiota kuinka kaikki siellä oli sotkuista ja rumaa, levotonta. Nyt Ylekin uutisoi aiheesta. Surullisessa tilassa tuo paikka. Sääliksi käy heitä joilla ei ole sieltä varaa muuttaa pois...
https://yle.fi/a/74-20123372?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Siitä ollaan oltu niin ylpeitä, ettei Suomessa ole slummeja. Tässä nähdään koko ajan hyvää esimerkkiä siitä, miten jostakin alueesta vähitellen tulee slummi. Ei mitään kaupunginosaa sellaiseksi rakenneta.
Muuten samaa mieltä, mutta tuntuu, että osa uusista asuinalueista, jonne rakennetaan tiiviisti vain vuokra-asuntoja (esim Espoon Finnoo) rakennetaan kyllä tietoisesti suoraan slummiksi.
Hyi mikä paikka! onneksi asun maaseudulla, lähinnä naapuri 5 km.päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinhän se on..joku aika sitten täällä oli ketju missä joku kehui mieluummin asuvansa Myyrmäessä kuin Lauttasaaressa eli preferenssinsä itse kullakin :D. Työn puolesta on pitänyt muutaman kerran päiväsaikaan käydä myrtsissä, on silloinkin jotenkin hämärä mesta, muusta ajasta puhumattakaan.
Miksi kukaan jossain Lauttasaaressa haluais asua? Todellakin mieluummin Myyrmäki ku joku nirppanokkien alue...
totta, kyllähän rumat graffitit ja kaduilla lojuvat ruiskut voittaa aina merinäköalan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ollaan oltu niin ylpeitä, ettei Suomessa ole slummeja. Tässä nähdään koko ajan hyvää esimerkkiä siitä, miten jostakin alueesta vähitellen tulee slummi. Ei mitään kaupunginosaa sellaiseksi rakenneta.
Muuten samaa mieltä, mutta tuntuu, että osa uusista asuinalueista, jonne rakennetaan tiiviisti vain vuokra-asuntoja (esim Espoon Finnoo) rakennetaan kyllä tietoisesti suoraan slummiksi.
jep, siellä tulee olemaan reilu enemmistö vuokrakämppiä ja koko ajan rakennetaan lisää. Nytkin vuokraovessa yli 300 vuokrakämppää saatavilla ko. alueella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, juoppoja ja muita täynnä... Veljeni asuu siellä ja säästää että voisi muuttaa pois Helsingin puolelle...
Riittävän tukevasti vain, eli ei sinne missä on juna-asemia. Asemat tekevät ongelmat, myös Helsingissä.
Korso on ihan rauhallinen paikka kun tää on täällä korvessa. Pubikin läksi just kesällä pois, enää taitaa olla vain kolme kuppilaa. Nekin vakio asiakkaat on omissa porukoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinhän se on..joku aika sitten täällä oli ketju missä joku kehui mieluummin asuvansa Myyrmäessä kuin Lauttasaaressa eli preferenssinsä itse kullakin :D. Työn puolesta on pitänyt muutaman kerran päiväsaikaan käydä myrtsissä, on silloinkin jotenkin hämärä mesta, muusta ajasta puhumattakaan.
En jaksa uskoa että kukaan asuisi Myyrmäessä jos on muita vaihtoehtoja... Ihan karmea mesta!
Minä asun. En toki aseman tai Myyrmannin liepeillä, mutta Myyrmäen postinumeroalueella. Uusi, siisti kerrostalo. Pururata ja metsä vieressä. Olen samaa mieltä siitä, että aseman seutu on päästetty hirveään jamaan. Siellä suunnalla en asuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietyt ihmiset tekee slummin.
Höpö höpö. Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja asun vieläkin. Ei tämä ole sen kummallisempi paikka kuin mikään muukaan. Olen viihtynyt täällä niin hyvin, että seuraavaksi muutan Honkanummelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, juoppoja ja muita täynnä... Veljeni asuu siellä ja säästää että voisi muuttaa pois Helsingin puolelle...
Riittävän tukevasti vain, eli ei sinne missä on juna-asemia. Asemat tekevät ongelmat, myös Helsingissä.
No ei se ihan nuinkaan mene, junan ja metron varsilla on myös ihan mukavia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kalliille paikoille, kuten Jätkäsaareen ja Kalasatamaan rakennetaan aivan liian tiivistä. Kalasatama erityisesti ihmetyttää, parvekkeilta näkyy vain naapuritalon seinää. Verrattuna johonkin mainittuun Lauttasaareen tai Munkkiniemeen ero on hurja. Näillä vanhrmmilla alueilla on tilaa, avaruutta, vihreyttä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan jossain Lauttasaaressa haluais asua? Todellakin mieluummin Myyrmäki ku joku nirppanokkien alue...
totta, kyllähän rumat graffitit ja kaduilla lojuvat ruiskut voittaa aina merinäköalan :D
Taitaa tuo aiempi kirjoittaja olla itsekin joku pultsari joka sopii Myyrmäkeen paremmin. Ei hänenlaisia fiksujen ihmisten alueille kaivatakaan, parempi kun pysyy siellä Topparin pihalla röökaamassa.
Mitä te siellä myyränmäessä teette, etsitte päästäisiä. ?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Olen asunut myyrmässä 30 vuotta ja asun vieläkin. Ei tämä ole sen kummallisempi paikka kuin mikään muukaan. Olen viihtynyt täällä niin hyvin, että seuraavaksi muutan Honkanummelle.
Olet vain turtunut tilanteeseen. Minä muutin joku aika pois eräältä toiselta huonommalta alueelta kivemmalle, ja kulttuurishokki oli aika suuri. Olin vain ollut kuin sammakko kuumuvassa vedessä enkä tajunnut kuinka alue oli mennyt hitaasti alamäkeen. Nyt olen todella tyytyväinen kun pääsin sieltä pois, elämänlaatu nousi kohisten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäessä on paremmat palvelut ja paremmat yhteydet, ja luonto lähellä. Ja halvemmat kämpät. Valinta on helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa että kukaan asuisi Myyrmäessä jos on muita vaihtoehtoja... Ihan karmea mesta!
Minä asun. En toki aseman tai Myyrmannin liepeillä, mutta Myyrmäen postinumeroalueella. Uusi, siisti kerrostalo. Pururata ja metsä vieressä. Olen samaa mieltä siitä, että aseman seutu on päästetty hirveään jamaan. Siellä suunnalla en asuisi.
Aseman ja Myyrmannin välillä pyörii juoppoja. Loput 95% on ihan mukavaa ja tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäessä on paremmat palvelut ja paremmat yhteydet, ja luonto lähellä. Ja halvemmat kämpät. Valinta on helppo.
Kyllä minä palveluiden perässä menisin ennemmin Lauttasaareen, keskustan ravintolat ja menot ovat todella lähellä. Lisäksi luonto ja maisemat ovat tuhat kertaa paremmat kuin Myyrmäessä.
Ainoa syy valita Myyrmäki tai mikään muukaan spugela ennen Lauttasaarta on se, että rahan puolesta ei ole vaihtoehtoja.
Itse asuisin mieluiten Töölössä, Sibeliuksenpuiston kupeessa, mutta koska siellä asuminen on kallista olen joutunut tyytymään Hetttoniemenrantaan.
Myyrmäkeen en muuttaisi, mieluummin asuisin ahtaasti pienessä luukussa kivalla, turvallisella ja kauniilla paikalla kuin muuttaisin Myyrmäkeen.
Lauttasaaressa soitetaan hätäkeskukseen jos joku liikkuu kadulla rastat päässä.
80-luvun loppupuolella siellä oli hyvin rauhallista, muutama venepakolaisperhe joista yhdet pitivät ravintolaa,Somaleita 0% ihmisistä,ai että ne oli hyviä aikoja,M56.
Olohuoneen ikkunassa vilahti polkupyörä, kun se pudotettiin ylimmästä kerroksesta. Tein kepposen, vein sen hissillä takaisin. Laitoin oven eteen niin, että on vaikeuksia saada ovi avattua rappuun. Näin Laajavuorenkujalla.
Tämä. Aivan erilainen kuin n. 20 vuotta sitten. Koskee suurinta osaa myös Helsinkiä ja Espoossakin mm. Leppävaaran aluetta.