Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokapäiväinen suklaanhimo

Vierailija
27.11.2024 |

Toistuu lähestulkoon joka ikinen päivä, ainakin ihan liian usein. Viimeistään illalla ihan pakottava suklaantarve iskee, eikä lähde millään konstilla pois vaan kestää kauankin aikaa, jos ei ota suklaata. Ei ole kyse siitä, ettenkö söisi tarpeeksi monipuolista ja suht terveellistä ruokaa. Se himo on jotain niin valtavaa. Onko muilla samaa? Mistä voisi johtua? Muuta makeaa en himoitse niinkään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo yksipuolisesta ruokavaliosta, kuten sekasyöjilä usein on

Vierailija
2/5 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparin himo on mittaamattoman suuri.

- M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa sitä suklaata sitten. Eihän se pakko ole levyllistä syödä, tai jos on  niin sitten alkaa olla ongelma.

Vierailija
4/5 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko se kroppa sitä suklaata vaatii? meinaa jos on muuten ruokavalio kuosissa niin ei se pari palaa-max rivi suklaata nyt mikään rikos ole. Mieluiten vielä tummaa suklaata, sehän on terveellistäkin :) Sitten jos on tarve vetäistä puoli levyllistä tai kokonainen illassa, on jokin pielessä.

Vierailija
5/5 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen sama, mutta helpottui myöhemmin. Syynä oli kaamosväsymys ja kirkasvalohoito auttoi aika paljonkin. Kannattaa myös huolehtia, että oikeasti nukkuu riittävästi, sen 7 tuntia yössä ainakin ja mieluummin illasta kuin aamusta.

Myös pms-aikaan on aina ollut ihan järkyttävä suklaanhimo, sen perusteella voi laskea, milloin menkat alkavat.

Tietysti kannattaa syödä terveellisesti, mutta ei se välttämättä siitä riipu. Itsekin olen aina syönyt esimerkillisesti, eivätkä juuri muut epäterveelliset "herkut", suolaiset tai makeat niin maistukaan, mutta se suklaa. Muuten menee maltillisesti, mutta ennen se oli ainakin puoli levyä iltaan, juuri tähän pimeimpään aikaan vuodesta, kesällä ei ongelmaa ollut. Ihmettelen, etten lihonut silloin, mutta olin toki nuorempi. Nykyäänkin rakastan suklaata, mutta tulen kylläiseksi siitä paljon vähemmästä.

Tarkista myös kilpirauhasarvot ja siihen liittyvät oireet. Voit myös suunnitella ruokailun niin, että syöt päivälliseksi jotakin maittavaa ja niin tukevaa, että on iltaan asti kylläinen olo. Suklaata voi myös syödä pari palaa joka aterian jälkiruoaksi, jos on itsekuria sellaiseen (minulla ei todellakaan ollut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä