Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö työmatkoista?

Vierailija
27.11.2024 |

Minä vihaan vuodesta toiseen yhä enemmän. Olen kotonaviihtyvä luonne. Kotona on vaimo ja kaikki, mitä tarvitsen. Vaikka minulla on pakkauslista, unohdan aina kotiin jotain. Kännykän piuhan, tietokoneen laturin tai vaikka kameran johdon. Tai sitten unohdan ne hotellihuoneen pistorasiaan ja uudet ovat kalliita.

Vaikka sängyt ovat hyviä, samaa ei voi sanoa liian kuumista peitoista ja pehmeistä tyynyistä. Kesällä ilmastointi ylensä toimii hyvin, mutta talvella, niin kuin nyt, huoneessa on kylmä tehdä töitä energiansäästövimmassa. Eikä ergonomiakaan ole kummoinen kotitoimistoon verrattuna.

Päivärahalla ei pitkälle pötki, jos aikoo lämmintä ruokaa syödä. Ravintolat ovat kallita, eikä tässäkään kolmen tähden ketjuhotollissa ei ole mikroa huoneessa. 

Lisäksi päivittäin aikaa menee tuntikausia autossa istuen, mikä on pois jostain muusta. Kilometrikorvaus ei ole kummoinen, puhumattakaan, että istuu työkaverin kyydissä. Vaikka siinä voisikin vähän läppäriä naputella.

Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samoilla linjoilla, aika monta tuhatta kilsaa on ympäri maata suhattu ja S-hotellit tulleet tutuiksi. Max kaksi yötä kerrallaan jaksaa, uni ei samaa kuin omassa sängyssä. Pahimman munauksen tein Oulussa, oltiin paikallisen kolleegoiden kanssa illallisella ja parilla....seuraavana päivänä elämäni pisimmät 600km takas stadiin.

Vierailija
2/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin vihaan, mutta joskus on kivojakin matkoja. Yritän matkustaa niin vähän kuin voin, mutta valitettavasti välillä on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihania työmatkoja. Liittyivät matkailuun joten pääsin ympäri maailmaa hienoihin paikkoihin.

Asiakkaita oli laidasta laitaan, monta hilpeää (ja tuskallista) hetkeä vietetty heitä paimentaen. Enimmillään 12 työmatkaa vuodessa. Nyt matkustan n 5kk vuodesta tai oikeastaan asun osittain jo ulkomailla.

Vierailija
4/6 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkan ohjelmasta, mutta yleensä en. Tyypillisesti työmatkat ovat vähintään 12-tuntisia päiviä vierasta kieltä puhuen, niin on kyllä aika rankkaa.

Vierailija
5/6 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa ihan mukavaa vaihtelua, yhtään useammin ei.

Reissaaminen on työlästä ja rankkaa ihan sellaisenaan ja valmistelut vielä päälle. Yleensä mennään kokoustamaan tai esittelemään jotain ja ne on valmisteltava huolella. Tietenkin matkan käytännön järjestelyt, varaukset, mahdolliset tuliaiset ym vielä lisäksi. Lisäksi jää muut työt tekemättä siltä aikaa, joten tarkoittaa matkaa ennen ja jälkeen aina lisätöitä. 

Vierailija
6/6 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuullostaa hienoilta, mutta eivät todellakaan ole. Kun matkapäiviä on riittävästi, lentomatkat pitkiä ja paikanpäällä odottaa pitkät työpäivät, niin siinä se hienous ropisee. Voit sanoa käyneesi vaikka missä, mutta mitään et ole nähnyt. Hotellit ja neukkarin ja ehkä yhtenä päivänä hirveällä kiireellä jotain näät ja hankit tuliaisia jos on edes siihen aikaa. Mulla työmatkat olleet ulkomaille ja onneksi nykyduunissa ovat todella harvassa.