Mikä on tämän todennäköisyys? Sama viestin tarkastusnumero kaksi kertaa peräkkäin!
Tänään tuli viestiä täällä lähettäessä tarkistusnumero 989, ja seuraavassa viestissä(eri ketju) sama 989. Mikä on todennäköisyys tuolle? En osaa laskea todennäköisyyksiä ollenkaan
Kommentit (12)
Onko täällä nollalla alkavat mukana? Yksi tuhannesta silloin.
Sehän olisi tuo 1/1M, jos tapahtumat olisivat riippumattomia. Itseni on vaikea uskoa riippumattomiin tapahtumiin, joten sanoisin että todennäköisyys on jossain 1 ja 1/1000000 välissä. Karkea arvio. (1 tarkoittaa että tapahtuu aina, 1/1000000 tarkoittaa että tapahtuu keskimäärin miljoonan yrityksen jälkeen, voi käydä nopeammin tai ehkä ei milloinkaan.)
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi tuo 1/1M, jos tapahtumat olisivat riippumattomia. Itseni on vaikea uskoa riippumattomiin tapahtumiin, joten sanoisin että todennäköisyys on jossain 1 ja 1/1000000 välissä. Karkea arvio. (1 tarkoittaa että tapahtuu aina, 1/1000000 tarkoittaa että tapahtuu keskimäärin miljoonan yrityksen jälkeen, voi käydä nopeammin tai ehkä ei milloinkaan.)
Nämä numerot eivät ole satunnaisia 666 ollu mulla monta kertaa
On joskus käynyt noin, todennäköisyyttä en osaa arvoida (sain yo:ssa Tnt:stä alimman hyvksytyn arvosanan :) )
Mutta, palstan koodari käyttänyt varmaan pelkkää random()-kutsua, jolloin sitä samaa (muka-) satunnaislukua voi tulla peräkkäin. Kutsun pitäisi olla vähintäin random(random()), jolloin tuon randomin siemenluku arvotaan aina uudestaan.
Näin veikkaisin (joskus opiskeluaikoina tuli tuotakin tutkittua ....).
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee aina 666. Kuuntelen heviä.
Mulle toi tulee aika usein noiden hihhhuleiden ketjuissa :o
Jos ensimmäinen numero on kiinnitetty, eikä numeroista välitetä, se todennäköisyys on vain 1/1000, eikä kovinkaan kummoista lottovoittoihin nähden.
Se on jotain ulkoista vaikuttamista tai se matrixjuttu. Ei normaalia ainakaan.
Saat eka kerralla jonkun luvun. Seuraava luku on joku väliltä 100 - 999. Eli todennäköisyys sille, että se on sama kuin 1. luku on noin 1/900. Käytännössä vielä suurempi, kun nollaa ei käytetä. Jotain noin 1/800. Eli aika suuri jos kirjoittaa tänne paljon.
Mulle tulee aina 666. Kuuntelen heviä.