Sertralin lääkettä syövät. Uskallatteko juoda normaalisti kännit jos mieli tekee?
Minä olen syönyt lääkettä 2 vuotta ja ollut lähes raitis. Jotenkin mieli kapinoi vastaan. Joskus tekisi mieli kännätä, mutta ajatus lääkkeen syömisestä ja juomisesta samaan aikaan tuntuu jotenkin pelottavalta. Yhden tai kahden drinkin olen ottanut silloin tällöin.
Kommentit (10)
Alkoholilla ei ole mitään vaikutusta SSRI-lääkkeiden toimintaan. Sitä ei suositella, koska alkoholi voi pahentaa mielenterveyden häiriöitä ihan ilman lääkitystäkin.
No juo jos tekee mieli. Mikä siinä pelottaa? Ei masennuslääkkeet mitään kolmiolääkkeitä ole. Kyllä niiden kanssa voi juoda. Lääkkeen teho vain heikkenee jos juo usein. Ei muuta.
Normaalisti kännit? Ei kyllä ole normaalia, mutta sinähän oletkin lääkityksellä. Joten ryyppää vaan, tuskin se tilannettasi pahentaa 😂
Pipipää haluaa saada viinalla päänsä vielä enemmän sekaisin.
Viinahan tunnetusti auttaa masennukseen ja muihin mt-häiriöihin. Joten ei muuta kuin Alkoon apteekin sijaan.
SNRI-lääkkeistä ja alkoholista voi mennä tosi sekaisin jos vetää siis kännit, SSRI-lääkkeillä ei niinkään. Mutta kyllä sulla on varmaan ihan reipas riski alkoholisoitua jos alat kroonisiin ahdistuksiisi juomaan, eipä voi siis suositella.
Tehohan siitä Sertralinista on lähtenyt jo muutenkin kuten noista lääkkeistä aina lähtee viimeistään parissa vuodessa. Jos nyt mitään apua alunperinkään edes sait.
Kyllä. Lääkärin mukaan ok, kunhan ei jatkuvasti. Lääke ei toimi jos juo usein.