Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotias tyttö ei usko mitään

Vierailija
24.11.2024 |

Millaisia muiden 9-vuotiaat tytöt on? Oma tyttö on todella energinen, extrovertti, monessa asiassa taitava. Mutta kotona todella hankala, meillä on koko ajan sukset ristissä. Vänkää vastaan, jättää omat hommat hoitamatta (läksyt, siivous, hampaiden pesu) ihan järjestelmällisesti vaikka saa seuraamuksia siitä. Koko ajan on kinuamassa jotain. Minä olen koko ajan tyhmä ja maailman huonoin äiti. Ihan mitä tahansa sanon, niin tytön on asetuttava poikkiteloin.

Olen yrittänyt myös ottaa mahdollisimman neutraalin asenteen; sanon vain asioista jotka on välttämättömiä, yritän hillitä itseni jatkuvissa ristiriitatilanteissa ja pysyä tyynenä, yritän olla välittämättä asioita, joilla ei ole niin suurta väliä (kuten se että neidin huone näyttää jatkuvasti siltä kuin kolmannen maailmansodan pommit olisi räjähdelleet siellä). 

Lapsen isän kanssa ollaan erottu. Kun lapset on täällä, arjet olen yksin ja päivät tämän lapsen kanssa on pitkiä. Vääntö alkaa usein jo klo. 7 aamulla ja jatkuu sinne ilta ysiin kunnes menee nukkumaan, yleensä ne illan pari viimeistä tuntia on pahimmat kun tyttö on selvästi aivan väsynyt ja väännetään kotiintulosta, iltatoimista jne. 

Olen pohtinut perheneuvolaan soittoa, mutta mahtaako sieltäkään mitään apua saada.. koulussa tytöllä kuitenkin menee hyvin, paitsi kavereiden kanssa tulee usein kinaa. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi