Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöopisto ja ultra

21.02.2007 |

Meillä odotellaan nyt toista lasta ja viikon päästä olen menossa np-ultraan kätilöopistolle. Mua hirveesti kiinnostais saada tietää kumpi on tulossa ja ajattelin et uskaltaako sitten toisella kerralla kun menen rakenneultraan niin kysellä sukupuolta kun siinä lapussa mikä tuli kotiin niin luki että emme selvitä sukupuolta. Mutta jos vauva sen sattuis näyttämään niin kertoisko ne sen?

T.Silja rv 12+6

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vasta loppupuolella ja sillä tavalla udellen, että näkyykö jalkoväliin tms. Ystäväni oli kysynyt ilmeisesti liian suoraan joltain ultraajalta ja oli saanut kylmän kyydin.

Ensimmäisellä kerralla näytti jalkojen väliin ja sanoi, että kyllä täällä jotain näyttää olevan napanuoran lisäksi ja vihjaili muutenkin poikaan päin. Poika tuli.

Tällä kerralla huokasin ultraajalle ihastuksissani, että onkos tuo pippeli ja hän nyökkäsi. Loppuun sanoi, vielä, että saattaahan tässä vaiheessa olla häpyhuuletkin vielä turvonneet, mutta kysy synnytystapaarviossa loppuraskaudessa (mulle tehdään siellä ultra, kun esikko sektioitiin) sukupuolta, silloin on jo selvää oliko turvotusta vai ei. Eli suora vihje siihen, että pojan olettaa olevan mahassa :) Niin ja sanoi, että tohtorit saavat kertoa sukupuolen heillä.

Vierailija
2/4 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan paljon siitä kuka sattuu tekemään uä-tutkimuksen. Parille kaverilleni on vastattu tyyliin " tässä kiinnitetään huomiota vain sikiön terveydellisiin seikkoihin eikä sukupuoli ole sellainen asia" eikä kerrottu mitään, mutta yhdelle taas kerrottiin kumpi on tulossa, kun hän oli kysynyt suoraan (ja se tieto piti paikkansa). Itse en kyllä viime vuonna uskaltanut kysyä, kun olin kuullut em. kavereitteni kokemuksista, vaikka olisi kiinnostanut tietää. En kyllä ymmärrä keneltä se on pois, jos vauvan sukupuoli näkyy tutkimuksessa ja miksi sitä ei voi kertoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vauvan kanssa olen kätiöopistolla käynyt ultrassa ja kummallakin kerralla minulle on kerrottu, että kättäri on tehnyt periaatepäätöksen ettei sukupuolta kerrota. Johtuu kuulemma jostain tapauksesta jossa vanhemmat olivat ottaneet 100 % varmuudella sukupuolen ultran perusteella ja järkänneet kaikki tätä silmällä pitäen ja sitten tulikin ihan muuta mitä odotettiin ja sairaala vedettiin vastuuseen (joo älytöntä). Taitava kätilö kyllä näkee sukupuolen. Ensimmäisen lapsen kanssa emme saaneet mitään vihjeitä eikä kätilö osoittanut näkevänsä ja sanoimme että odotetaan. Toisella kerralla paikalla oli kätilön lisäksi harjoittelija joka ei selkeäsi nähnyt mitään mutta varsinainen kätilö näki kyllä ja kun mieheni muka oli näkevinään jotakin ja hihkaisi hei poika niin kätilö otti kuvan vauvan haarojen välistä ja me olemme varmoja että poika tulee niin nätit pienet pyörylät on pyramidin muodossa mutta mene ja tiedä. Kätilö sanoi vain päättäkää itse kuvan perusteella ja sittenhän sen näkee.

Mutta jos haluat tietää ja saada varmaa vihjettä niin sillee hienovaraisesti voi vihjata mutta tehdä selväksi että ei sillä nyt niin väliä. Ai niin tuli mieleeni ekan vauvan kanssa ultrassa mieheni tokaisi tyytyväisenä voi jee poika tosi mahtava johon kätilö niin yleensä en kommentoi mutta nyt on pakko sanoa että toi on napanuora. No joo mutta poika sieltä tuli kumminkin.

Sitten vaan silmät tarkkana;)

Vierailija
4/4 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kerrottu kysymyksistä huolimatta kummassakaan ultrassa aj kummallakin kerralla oli eri ultraajat,mut sitten kun kävin jouluna Kättärillä päivystyksessä muista syistä niin lääkäri ultrasi kaiken varalta masun tilanteen ja suostui sitten joululahjaksi kertomaan hataran arvion sukupuolesta...Ihan täysin siihen en ole uskalatanut luottaa.

:) Masu-mamma 36+6