Siis mitä ketkua #&&@% 🌪💣 Pyjamat maksaa jo jotain 50-80 €!!!
Ei missään laatukaupassa vaan jotain Lindexiä, Cubus ym.
Milloin näistä näin kalliita on tullut? 😬
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun ihmisille on täytynyt palkankorotuksetkin maksaa.
Ei mulle ole mitään tullut 😕
Niinpä, samaa mietin. Sähkö kallistui niin huomattiin hyvä markkinarako ja alettiin ahneiksi.
Nuku alasti niinkuin normaalit aikuiset. Säästyy rahat.
No jos mietit mitä maksaa niiden materiaalien tuotanto pellosta kankaaksi ja sitten ompelijan koulutus ja työ, kuljetus jne niin ihan käypä hinta on. Hyväkin että hinnat nousee, niin loppuu se ylikuluttaminen. Kuinka usein pyjama pitää edes aikuisen vaihtaa? Kotonahan sitä lähinnä pidetään, niin voi olla reikiäkin tai tahroja ilman että tarvitsee heti uutta ostaa.
Pitäkööt tunkkinsa. Mä haen kangasta ja ompelen ite.
Vierailija kirjoitti:
Nuku alasti niinkuin normaalit aikuiset. Säästyy rahat.
Ei voi. Kuumat aallot. Menee sänky vesisängyksi.
Vierailija kirjoitti:
No jos mietit mitä maksaa niiden materiaalien tuotanto pellosta kankaaksi ja sitten ompelijan koulutus ja työ, kuljetus jne niin ihan käypä hinta on. Hyväkin että hinnat nousee, niin loppuu se ylikuluttaminen. Kuinka usein pyjama pitää edes aikuisen vaihtaa? Kotonahan sitä lähinnä pidetään, niin voi olla reikiäkin tai tahroja ilman että tarvitsee heti uutta ostaa.
Joo joo, kiinalaistehtaan ompelija saa varmaan 20 snt per pyjama.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Amazonista tai Temusta
Tilaa nyt edes joltain eurooppalaiselta mieluummin. Esim. Bonprix on ihan edullinen.
Puuvillan hinta vain nousee siksi, että se on vesisyöppö kasvi ja maapallolla tuotetaan 10 miljardia vaatekappaletta vuodessa. Suurin osa kierrätyskelpoisesta tekstiilijätteestä jää kierrättämättä. Kierrätettyä puuvillaa on vaikea löytää ja toiseksi se on myös hintavaa.
Vaikka pyjaman tekisi polyesterista, tulee sille hintaa ainakin tehtaan osalta yhtä paljon saumojen ompelun, tukikankaiden ja erityisommelelementtien vuoksi. Sen lisäksi kuminauha ja vyötärönauha. Viimeistely, pakkaus ja lajitelmien pakkaus.
Itse nukun ohuissa collareissa, jotka ostin kirpparilta1 eurolla ja 5 euron t-paidassa. Kotivaatteet on muutenkin aina vähän nuhjuisempia, niissä uskaltaa kokata eikä haittaa vaikka menisi rikki, kun en vielä toistaiseksi missään kartanossa elele palvelijoiden kanssa. Ja vaikka eläisin kartanossa mulla olisi varmaan sielläkin collarit, koska mulla on aina kylmä.
Silkkipyjamat löytyy myös, mutta kun asutaan täällä kylmässä Suomessa en tarkene niissä hillua.
Nuo on vielä edullisia. Tervetuloa herkkäihoisen maailmaan jossa mm. vaatteen materiaalilla on todellakin väliä. Nimimerkillä pelkät olo/yöhousut (chambres) 125€ 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa nyt edes joltain eurooppalaiselta mieluummin. Esim. Bonprix on ihan edullinen.
Ei niitä Euroopassa tehdä.
Nukuin vuosia nukkantuneissa teepaidoissa. Sitten tapasin avopuolisoni ja lopetin niiden käyttämisen. Ostan Tokmannilta ja se kestää Pari v.
Ne vanhat teepaidat, ompelin niistä alushousuja. Löysin kirppikseltä sopivaa kuminauhaa ja hain muutaman teepaidan kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta. Luottokaava käytösså, kuminauhapaketista tuli n 20 kpl. Olen jo leikannut seuraavan satsin valmiiksi, kuminauhaa vain odotan.
Ei noin paljon maksanut, löysin Tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta laatu on edelleenkin sitä samaa kuin siinä parinkympin vaatteessa. Reiät ilmaantuu alta aikayksikön ja kyllä ne tahrat pestään, ei sen takia vaihdeta.
Esim miesten pyjaman housuista saisi halvempia, jos niistä jätetettäisi taskut pois. En ymmärrä, miksi muutamassa vuodessa tämä ilmiö on yleistynyt. Mikä tarkoitus taskuilla on? Pesun jälkeen kuivuminenkin kestää paljon kauemmin, kun ne paksut taskut ovat kauan märkinä.
Ompelen itsekin ja olen pyjamiakin ommellut ja kyllä se taskujen tekeminen lisää työvaiheita aika paljon.🙄
Tokmanni, Ellos, Citymarket, Prisma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä Euroopassa tehdä.
Mun paita oli ommeltu Portugalissa.
Mut joo, vaikka ois Kiinasta niin eurooppalainen firma on vastuussa myrkyttömuudestä jne. eli siten turvallisempi kuin Temu.
Siinä vaiheessa, kun ihmisille on täytynyt palkankorotuksetkin maksaa.