Meni tänään kauppaan 130 euroa
Ihan perus kotiruokaa ostin. Ei alkoholia eikä tupakkaa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ostoksesi kestävät? Minä ostan usein tuommoisella summalla, ja pakastan osan. Syön siitä kuukauden, hedelmiä ja vihanneksia ostan täydennykseksi tarpeen mukaan.
Muutaman päivän. Kolmihenkinen perhe joista yksi keliaakikko.
Jaa.
Hmm...Erittäin mielenkiintoista...
Yliu 200 erkkiä meni tänään kevyesti ruokiin ja pariin vaatekappaleeseen kaupassa. Hinnat ovat Suomessa kohdillaan.
Mulla meni sama summa. Tuotteita oli kaksi isoa s-ryhmän kestokassillista ja lisäksi yksi muovikassillinen. Riittää moneksi päiväksi, lähes viikoksi. 2 aikuista, 2 teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ostoksesi kestävät? Minä ostan usein tuommoisella summalla, ja pakastan osan. Syön siitä kuukauden, hedelmiä ja vihanneksia ostan täydennykseksi tarpeen mukaan.
Erikoisruokavalio tulee hintavaksi, mutta siinä ei voi pihistellä. Minä olen onneksi perusterve, ja pidän ruoanlaitosta. Kauppalaskut ovat maltillisia.
Tuntuiko tuo summa sinusta itsestäsi paljolta?
Tilasin just netistä kolmella sadalla ruokaa, perustarvikkeita, jotka säilyy + joulusuklaat. Niillä tarkoitus pötkiä loppuvuoden + sitten tuoreita vihanneksia täydennykseen ja lihaa/proteiinia tarjouksista, esim. alepasta ysin jälkeen -60%. Tuosta tuli suoraan bonusta sen verran, mitä kuljetus maksoi ja omaa aikaa meni 20 min.
Jos on varoissaan, ap:n mainitsema summa on peanutsia. Köyhällä tuo tuntuisi jo kipeästi lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisruokavalio tulee hintavaksi, mutta siinä ei voi pihistellä. Minä olen onneksi perusterve, ja pidän ruoanlaitosta. Kauppalaskut ovat maltillisia.
Tuntuiko tuo summa sinusta itsestäsi paljolta?
Tuo erikoisruokavalio ei maksa yhtään sen enempää jos syö normaalia ruokaa sen sijaan että mussuttaa väkisin viljan korvikkeita, joita ei tarvitse yhtään mihinkään
Aivan normaalit ostokset nuo. Minulla on netissä tilaus odottamassa jonka arvo on hieman vajaa 200€. Kahdelle hengelle viikoksi, plus jotain pidempään säilyvää ja tiskitabletteja. Enimmäkseen kuitenkin ruokaa.
Halvemmallakin toki voi elää mutta itse tykkään panostaa hyvään ruokaan.
Mulla on nyt Cittaritilauksen summa 210 €, eikä sisällä mitään erikoista tai herkkuja. Vessa- ja talouspaperit jo maksaa nykyään vähintään pari kymppiä. Kivennäisvedet saman verran. Meillä hanavesi on pahaa. Yhden hengen talous, perustarvikkeita. Valmisruokia en osta.
Verkkokaupan toimitus on loistava palvelu meille joilla ei ole autoa. Sitten salaattivihanneksia, hedelmiä, lihaa/kalaa ja tuoretta leipää pitää tietysti vielä hakea kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varoissaan, ap:n mainitsema summa on peanutsia. Köyhällä tuo tuntuisi jo kipeästi lompakossa.
Siinähän se. Suuri osa kansasta on köyhiä, vaikka täällä tietenkin esitetään oikein varoissaan olevaa.
Siinä oli kotivaraksi 30 purkkia hernekeittoa ja useampi paketti näkkileipää.
Minäkin kävin, meni 11,30€. Sillä pärjään kolme päivää hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Yliu 200 erkkiä meni tänään kevyesti ruokiin ja pariin vaatekappaleeseen kaupassa. Hinnat ovat Suomessa kohdillaan.
Minunkin pitäisi vaatekappale käydä kun paloi haalariin iso reikä, saa sillä paikattua. Ennen niitä kyllä sanottiin kankaan palaksi.
Jag köpte en ynka plastkasse med mat från en K-affär i somras. Det blev 120 €. Hemma får man en flerdubbel mängd för den pengen. Där behöver man inte heller gå till Alko efter matinköpen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se. Suuri osa kansasta on köyhiä, vaikka täällä tietenkin esitetään oikein varoissaan olevaa.
Ei ole. Suomalainen keskituloinen tulee ihan hyvin toimeen. (nettoa jää noin 2500€/kk jos palkka on suomalaisen mediaanin paikkeilla)