Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä on HÄKÄVAROITIN? Onko turha ostos?

Vierailija
21.02.2007 |

Äskettäin omakotitaloon muuttaneena mietitty, että ostettaisi häkävaroitin. Kokemuksia siitä ja laitetaanko se kattoon palovaroittimen tapaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoon kiinnitetään palovaroittimen tapaan. Minusta häkävaroitin pitäisi olla kaikissa asunnoissa missä on tulenpolttomahdollisuus.

Vierailija
2/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla on myös häkä-palovaroitinyhdistelmiä, joissa molemmat. Hälyttää jo pienestä häkämäärästä. Meillä on sellainen ja toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä lämmitetään melkeinpä pelkillä puilla.

Vierailija
4/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äskettäin omakotitaloon muuttaneena mietitty, että ostettaisi häkävaroitin. Kokemuksia siitä ja laitetaanko se kattoon palovaroittimen tapaan?

Meidän kokemus:

Me miehen kanssa asuttiin vanhassa okt:ssa ja lämmitettiin leivinuunia. Laitettiin liian aikasten pellit kiinni ja eiköhän saatu häkää elimistöömme. Heräsin yöllä vessaan (olin ihan alussa raskaana) ja mua huimas koko ajan ja vessareissun jälkeen pyörryinkin. Mieskin pyörtyi sen jälkeen kun itse olin " herännyt" . Arvasin heti, että häkää on talossa ja paljon! Tuuletettiin talo ja soitettiin ambulanssi hakeen meidät sairaalaan. Happea sitten hengitettiin koko matka sairaalaan ja siellä jatkettiin myös. Mulla oli vähemmän häkää elimistössä kuin miehellä..Hänellä oli hilkkua vaille häkämyrkytys!!

Sen jälkeen ostettiin varoitin ja ei kyllä kaduta!!

Asutaan nyt uudessa okt:ssa ja häkävaroitin on myös käytössä. Näissä nykyajan takoissa ja leivinuuneissa on häkäpellit valmiiksi, sitä ei ollut tuossa vanhassa talossa.

Häkävaroitinta ei suositella kattoon laitettavaksi vaan esim. seinälle sellaiseen korkeuteen, ettei muksut pääse käsiksi. Häkähän ei " leiju" katossa asti, eikä sitä myöskään haista tai näe.

En kyllä uskalla olla enää koskaan ilman sitä!

Vierailija
5/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palo- ja häkävaroittimet, sammutuspeite ja jauhesammutin. Ne kun olisi jokaisella, niin palokuolemat varmaan puolittuisivat!

Vierailija
6/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni ja suojelus teillä mukana.

Kyllä häkävaroitin saisi olla pakollinen ostos niissä asunnoissa, joissa puulämmitys.

Vierailija
7/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että semmoinen on omassa uunissa?

Vierailija
8/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ymmärtänyt oikein?

Vierailija
9/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuostakaan takkatulen loimusta muuten uskaltaisi nauttia.

Vierailija
10/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun se on tarpeen, onkin tosi kyseessä.

Vierailija
11/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä on ohjeet mukana, ainakin tämä meidän yksilö piti sijoittaa seinälle, ei kattoon. Mutta malleja on erilaisia joten yksiselitteistä yleisohjetta ei ole.

Vierailija
12/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan miljoonakaupungissa se varoitin tuli vuoden alusta pakolliseksi joka huusholliin.

Vierailija
13/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeessa sanottiin että kiinnitys seinään noin 150cm korkeuteen, niitä on myös sellaisia jotka tulee lähelle lattiaa.

Vierailija
14/14 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen käsittänyt, että noissa nykyajan pelleissä on jonkinmoiset reiät/raot ettei mene kokonaan kiinni, niinkuin nro 15 sanoi.

Olihan meillä siinä vanhassa okt:ssakin pellit, muttei mitään ns. häkäreikää. Rakennettu joskus 20-luvulla..

Oli kyllä onni ja suojelus mukana, että heräsin sinä yönä!