Uskoni yliluonnolliseen on kadonnut Venlafaxin-lääkityksen myötä
Outo sivuvaikutus havaittu. Aiemmin uskoin aaveisiin ja sensellaiseen hömpötykseen, mutta enää ei kiinnosta vähääkään. Aiemmin pelottelin itseäni katsomalla youtubesta "kummitusvideoita", nyt ne lähinnä naurattaa. Voiko tehdä sen johtopäätöksen, että on hulluutta uskoa yliluonnolliseen? Venlafaxin määrättiin minulle vaikean masennuksen ja ahdisutksen vuoksi.
Kommentit (32)
Mitä?? Se ei ole uskon asia. Meidän ympärillämme on 95 % asioita, joita emme havaitse.
Mulle tulee yliluonnollisuuden kokemuksia yksinäisyydestä. Tarvitsen jatkuvaa vierihoitoa, että pysyn tolpillani.
Söin nuorempana tuota lääkettä vähän aikaa, kunnes minulle tuli outoja ajatuksia hypätä sillalta jokeen. Lopetin lääkkeen. Minusta nuo lääkkeet on vaarallisia.
Onko jumalapiste tuttu?
Aivoja tietyltä alueelta sähköisesti stimuloimalla saadaan kohdehenkilössä aikaan jumaluuden kokemus.
Ei ole kaukaa haettua, että neuroleptit vaikuttaa ns. yliluonnollisen kokemiseen.
Ehkä lääkitys vain turruttaa sinut. Eihän siitä voi päätellä onio yliluonnollista vai ei.
Joo sama kokemus lääkkeet vie jotain, rukoilin Jumalaa ja aloin saada uskoani takaisin.
Syönyt venlaa nyt pian 20 vuotta, usko tallella.
Uskon kohde kannattaa olla Jeesus, ei ympäripyöreästi vaan "yliluonnollinen"
Onneksi en tarvitse lääkkeitä enkä uskoja uskoakseni siihen mikä on normaalia ja luonnollista. Missä vaiheessa kasvoitte normaalista kieroon? On teillä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä?? Se ei ole uskon asia. Meidän ympärillämme on 95 % asioita, joita emme havaitse.
Eikä ole. Tuo on mielen psykoottista toimintaa.
Meediot ennustajat yms. ovat positiivista joukkohysteriaa luovia mt-tapauksia jotka kertoilevat karismasttisesti toisille traumatisoituneelle kummallisuuksia ja rahastavat niitä jotka kuuluisivat hoidon piiriin ja nimen omaan lääkityksellä. Hoidetaanhan syöpää ja diabetestäkin.
Entinen hörhö
Vierailija kirjoitti:
Onko jumalapiste tuttu?
Aivoja tietyltä alueelta sähköisesti stimuloimalla saadaan kohdehenkilössä aikaan jumaluuden kokemus.
Ei ole kaukaa haettua, että neuroleptit vaikuttaa ns. yliluonnollisen kokemiseen.
Venlafaxin ei ole neurolepti. Neuroleptit taas enemmänkin poistavat harhoja.
Kutsun tota myrkkyä Venla f u c k s in niksi. Pistää pään aivan sekaisin ja näkemään pikku-ukkoja. Tiedän ainakin 3 ihmistä jotka ovat seonneet siitä lopullisesti. Toinen paha on ketipinor. Olisin hyvin varuillani kyseisen mömmön kanssa.
Ps. En ole lääkäri vain kaameita kokenut potilas.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, emmehän havaitse vaikka infrapunasäteilyä. Se ei silti tee siitä yliluonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Kutsun tota myrkkyä Venla f u c k s in niksi. Pistää pään aivan sekaisin ja näkemään pikku-ukkoja. Tiedän ainakin 3 ihmistä jotka ovat seonneet siitä lopullisesti. Toinen paha on ketipinor. Olisin hyvin varuillani kyseisen mömmön kanssa.
Ps. En ole lääkäri vain kaameita kokenut potilas.
Sairaudettomuuden tunne ja harhat lisääntyy??? Skitso tulilla?
Minä saan siitä päänsärkyä. Olen syönyt puolitoista kuukautta ja päänsärky vain pahenee.
Olen alkanut lopettaa sen. Ota sisältä yhden rakennusinsinööri viikossa pois.
On hulluutta. Liittyy juurikin vaikeaan masennukseen ja otsalohkon toiminnan häiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on, emmehän havaitse vaikka infrapunasäteilyä. Se ei silti tee siitä yliluonnollista.
Emmekä magneettiaistia, joka on linnuilla ja monella muulla elimellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jumalapiste tuttu?
Totta, mutta tämä ei tarkoita välttämättä, ettei niitä kohteita ole olemassa. Ihan kaikki mitä me koemme, näkyy aivoissa ja näitä kokemuksia voidaan saada aikaan stimuloimalla sopivia aivoalueita. Mutta emme me siitäkään, että aivoissa näkyy tietyllä alueella toimintaa, kun katsomme vaikka kuvaa kissasta, totea että kissat on siis pelkkää aivokemian tuotosta, ei ulkomaailmassa olevia objekteja. Emmekä sittenkään, jos aivostimulaatiolla saataisiin kissa-aistimus toistettua.
Eli vaihtoehtoinen selitys ap:n esittämälle voi olla, että lääke sammuttaa niitä aivoalueita, jotka liittyvät tällaisten yliluonnollisten kokemiseen. Siis vaikka niitä olisi olemassa. Tai jos jumalausko menee, niin hiljentää sitä osaa aivoista, joka on yhteydessä jumaluuteen tai aistii pyhyyttä joka on totta. En siis itse edes ole uskovainen, mutta minusta silti on hyvä pitää kaikki filosofisessa mielessä mahdolliset vaihtoehdot avoimina, eikä liian nopeasti päätyä johtopäätöksiin.
Näinhän se on, yliluonnolliseen uskominen on todella usein psykoottista oireilua.
Eräs tuttuni uskoi 90-luvulta asti ufoihin ja kirjoitti niistä jonkin verran kirjallisuuttakin. Muutama vuosi sitten aloitti neuroleptit, ja huomasi, ettei uskokaan.