Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin osallistua työpaikan pikkujouluihin, mutta se lapsellinen alkoholilla lutraaminen käy hermoille ja jätän väliin

Vierailija
21.11.2024 |

Heti alkuun minun on sanottava että lutrasin aikanaan alkoholilla itsekin paljon, mutta joskus 35-vuotiaana se alkoi jäädä ja nyt 48-vuotiaana en sitä juurikaan harrasta. Baarit on tullut koluttua, kännit ja krapulat koettua ja kaikki siltä väliltä. Mutta aikaansa kutakin, en enää ole kiinnostunut sellaisesta.

Mutta työpaikallani on eri meininki. Siellä on samanikäisiä ja hieman vanhempiakin kuin minä, mutta heille se alkoholilla lutraaminen tuntuu olevan pääasia. Pikkujouluista ei muuten puhutakaan kuin miten "ostetaan sitten juomia". En ole mitenkään tosikko tai muuta, mutta tuntuu todella, todella lapselliselta. Että ihan oikeasti, miten ne jaksaa tuota. Jos olisivat alle 30 vuotiaita, niin sitten ymmärtäisin, mutta en kyllä enää noin vanhojen kohdalla.

Nyt sitten ajattelin jättää pikkujoulut väliin. En jaksa katsella ja varsinkaan kuunnella kännisten rajattomia juttuja. Ei kiinnosta yhtään. Onko muilla samoja tuntemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisesi on sitä ikäluokkaa, että he eivät osaa tehdä mitään ilman viinaa. Kaikki ei kehity, osa on jäänyt sinne 90-luvun alkuun.

Vierailija
2/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te oikein olette töissä?

Ei oman työpaikkani pikkujouluissa ole tuollaista ongelmaa, joskus joku on saattanut ottaa vähän liikaa mutta yleensä tälläinen tapaus huomaa itsekin tilanteensa ja livahtaa vaivihkaa taksiin.

Eihän kukaan aikuinen enää nykyään lutraa viinalla pikkujouluissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä te oikein olette töissä?

Ei oman työpaikkani pikkujouluissa ole tuollaista ongelmaa, joskus joku on saattanut ottaa vähän liikaa mutta yleensä tälläinen tapaus huomaa itsekin tilanteensa ja livahtaa vaivihkaa taksiin.

Eihän kukaan aikuinen enää nykyään lutraa viinalla pikkujouluissa? 

No en sano työpaikkaani tunnistusvaaran takia, mutta todellakin lutraavat viinalla ja tirisevät asiasta innoissaan kuin pikkulapset. Ja se juominen on sitten sellaista että perseet olalle.

ap

Vierailija
4/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan innostunut viinoista, hetkeäkään en vihdy porukassa joka läträä viinan tai kaljan kanssa.

Vierailija
5/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa meillä ainakin juo sopivasti eli pari ruoan kanssa ja pari myöhemmin. Hauskaa on. Baarijatkoilla voi joku olla huonommassakin kunnossa, mutta se seurusteluosuus on mukava. Itse en edes lähde nyt baariin, vaan puolelta öin kotio. 

Vierailija
6/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap miellyttävä nainen, niin voin lähteä kanssasi pikkujoulu-iltaa viettämään. Mulla ei ole pikkujouluja tiedossa enkä siis käytä alkoholia. Ikäisesi mies.

Vierailija
7/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suostuisi menemään pikkujouluihin muuta kuin kunnon tuiskeessa. Ja koska ei huvita olla kunnon tuiskeessa, jätän väliin.

Vierailija
8/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän työpaikalla kukaan ole ikinä ns perseet. Korkeintaan pienessä nousussa ja aikamoni tulee nykyään joka tapauksessa autolla koska takseja on vaikea saada eikä känni ole muutenkaan mikään tavoite vaan se että on hauskaa ja rentoa.

Mutta varmasti tässä on toimiala- ja firmakohtaisia eroja. 

Vierailija
9/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v nainen ja en juo muuten pisaraakaan alkoholia vaan vietän kaiken aikani perheen parissa, mutta pikkujouluissa myönnän että oikein odotan baareilua ja sitä että päästään juomaan. Nuorempana olin kovakin bilettämään ja meillä pikkujoulut ovat kyllä hyvin kosteat, koska suurin osa meillä ajattelee näin kun minä, ap:n kaltaiset jättävät kemut vaan väliin.

Mutta me myös huolehdimme, että alkuillasta on muuta ohjelmaa,  syömistä ja sen jälkeen yhteistä tekemistä. Ja vasta sitten alkavat ne ryyppyjuhlat ja tässä ollaan otettu huomioon ne, jotka eivät ryyppäämisestä välitä. Mutta eivät ne tosin tule edes alkuillasta paikalle.

Mutta eivät kaikki pikkujouluissa ryyppäävät ole mitään alkoholisteja.

Vierailija
10/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ap miellyttävä nainen, niin voin lähteä kanssasi pikkujoulu-iltaa viettämään. Mulla ei ole pikkujouluja tiedossa enkä siis käytä alkoholia. Ikäisesi mies.

Kiitos kauniista tarjouksesta, mutta olen naimisissa, joten toivotan onnea jatkoon.

ap

Vierailija
11/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä meidän työpaikalla kukaan ole ikinä ns perseet. Korkeintaan pienessä nousussa ja aikamoni tulee nykyään joka tapauksessa autolla koska takseja on vaikea saada eikä känni ole muutenkaan mikään tavoite vaan se että on hauskaa ja rentoa.

Hauskaa ja rentoa - duunikavereiden kanssa?

Vierailija
12/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Jotkut ihmiset ei muutu iän mukana, minä olen muuttunut enkä todellakaan jaksa mitään eläimellistä juomista. En halua. Joten juokoot keskenään.

Vierailija
13/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opiskeluaikana 1990 luvulla baaritöitä, ja silloin katselin ihan tarpeeksi keski-ikäisiä kerran vuodessa ns bilettäviä perheenäitejä ja -isiä konttamassa oksennukset kengillään, että vannoin etten itse ikinä ryhdy samanlaiseksi. 

Onneksi meininki on muuttunut, ja ainakin oman alani pikkujoulut (It ala) ovat yleensä tässä mielessä ihan järkeviä. Toki suurin osa ottaa pari lasia viiniä ja muutaman drinksun, mutta en muista vuosiin nähneeni oman firman porukoissa kuin yhden selvästi humalaisen.  Mutta se kyseinen tyyppi kyllä saattoi olla humalassa ihan tavallisena tiistainakin ja ei kovin pitkään firmassa pysynytkään. 

Vierailija
14/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla Ap menee vielä ihan mukavasti firman pikkujoulujen suhteen. Meillä tähän lisätään aina - siis ihan aina - myös sekasauna. Siellä sitten vilahtelee norsun kärsää jos toistakin ja näitä känniääliöjuttuja ja perinteisiä pikkujoulupettämisiä tietysti lisäksi.

Olisi ihan kiva istua iltaa yhdessä, mutta tähän ei kyllä taivu. Pakko lähteä virallisen osuuden jälkeen aina kotiin päin.

Vierailija
15/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juo niin ei saa pimppiä pikkujouluissa. Ei kukaan selvinpäin halua panna.

Vierailija
16/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen ja paneminen on pikkujouluissa parasta.

Vierailija
17/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa ja rentoa - duunikavereiden kanssa?

Ainakin meillä töissä on hyvä porukka. 

Vierailija
18/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää minäkään känniörveltävistä työkavereista, joten jätän väliin. 7.  vuosi talossa ja kaksi kertaa olen erehtynyt pikkujouluihin. 

Tykkäisin, jos syötäisiin hyvin ja otettaisiin yhdet ja se siitä illasta.

Vierailija
19/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nouse enää päähän niin ei kiinnosta. Ennen tuli lutrattua ja paneskeltua. Ja juu, työkaverit ei kiinnosta niin paljon ihmisinä, että saisin niistä mitåän kepeää ja kohottavaa tunnelmaa. 

Vierailija
20/20 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein opiskeluaikana 1990 luvulla baaritöitä, ja silloin katselin ihan tarpeeksi keski-ikäisiä kerran vuodessa ns bilettäviä perheenäitejä ja -isiä konttamassa oksennukset kengillään, että vannoin etten itse ikinä ryhdy samanlaiseksi. 

Onneksi meininki on muuttunut, ja ainakin oman alani pikkujoulut (It ala) ovat yleensä tässä mielessä ihan järkeviä. Toki suurin osa ottaa pari lasia viiniä ja muutaman drinksun, mutta en muista vuosiin nähneeni oman firman porukoissa kuin yhden selvästi humalaisen.  Mutta se kyseinen tyyppi kyllä saattoi olla humalassa ihan tavallisena tiistainakin ja ei kovin pitkään firmassa pysynytkään. 

Jos mä otan pari lasia viinia ja vielä muutaman drinksun, niin kyllä olen näkyvässä ja kovassa humalassa. Teillä siis ryyppää kaikki aika paljon. Siksi tämä tarina kuulosti oudolta.