Apotti/maisa: Mitä helv
Siellä on "hoitotiimi" ja "omakontakti". Kuitenkaan ne eivät ole "juuri nyt" käytettävissä. Käytännössä eivät ollenkaan. Ymmärrän ettei ehdi vastaamaan heti, mutta ettei edes voi jättää viestiä ko henkilöille.
Apottiin on mennyt jo lähes miljardi, eikä edes toimi. Isosta summasta on voitu varmasti vetää välistä monta miljoonaa.
Miljardi on siis tuhat miljoonaa. Tuolla summalla olisi saatu vanhustenhoitajia, opettajia ym niitä joita tarvitaan. Tyhjänpantti hallintopuolen kuulakärkikynännapsuttelijoiden kampaviinerikokoustelijoiden sijaan. Kaikkien aikojen kusetus.
Kommentit (8)
Olen vahvasti sitä mieltä, että Suomi pärjäisi hyvin ilman ensimmäistäkään tietojärjestelmähanketta.
Hallintopuolella on liikaa kerroksia. Joka kerta kun avaa maisan tai kantan, siellä on joku pieni "uudistus" meneillään. Nörtit nauravat matkalla pankkiin kun saa taas korjata itsetekemänsä virheen.
Tulee mieleen koira josta on harjattu niin paljon karvoja, että karvoista saisi uuden koiran. Ei vain ole mitenkään toimintakykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vahvasti sitä mieltä, että Suomi pärjäisi hyvin ilman ensimmäistäkään tietojärjestelmähanketta.
Ainakaan itselaadittua. Virosta, joka on tietotekniikassa Suomea edellä, olisi saatu selkeä järjestelmä edullisesti. Mutta millä hallintopuolen tyhjänpantit sitten olisi päteneet. Koko sotesössintä on ollut monelle aikakauden poliitikolle vahva identiteetin pönkittäjä. Ollaan muka tehty jotain, muttei sitten kuitenkaan. Oma perse lähinnä jokaisella.
Minä en voi koskaan milloinkaan jättää mihinkään noihin viestiä kun minulla ei ole lääkäriä mutta en saa lääkäriin yhteyttä että saisin sellaisen
Vierailija kirjoitti:
Jep. Setämiehiä on kusetettu. Aika nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja kokeilla jotain uutta.
Meillä on sorruttu uskomaan siihen vanhaan NOkian maineeseen, kun Suomi oli rikas ja kuuluisa koko maailmassa puhelimien ja pelien kehittäjänä.
Nyt ei paljon enää osaamista löydy ainakaan isojen järjestelmien asentamiseen ja ylläpitoon.
Aivan käsittämätöntä kakkaa, että ihmiset eivät saa palkkaansa puoleen vuoteen, tai lääkärin aikaa menee aamulla parin potilaan verran viritellessä tietsikkaansa käyntiin.
Soten ongelma on se, että tietokoneukot jokaisen ongelman paikkasivst jollain pienellä paikallisella paikalla, että se yleensä lähti käyntiin ja nyt kun pitäisi suurempia kokonaisuuksia hallita, niin töttöröö..
Miettikääpä, jos tuo raha olisi käytetty lääkäreihin ja hoitajiin? Julkinen sektori ei ole liian suuri eivätkä (rikkaiden) verot liian pieniä, tällainen perseily on vaan saatava loppumaan kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla ja rahat on käytettävä siihen tarkoitukseen, johon ne on kerätty.