Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä joululaatikoista on suosikkisi? Mulla oli lapsena aina lanttulaatikko, nyt aikuisena imelletty perunalaatikko.

Vierailija
21.11.2024 |

Saa kertoa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko 🥳

Vierailija
2/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoinen lanttulaatikko joka on tälle tulevalle joululle jo tehty samoin kuin muutkin laatikot ja leivonnaisetkin pipareita lukuun ottamatta. Ehkä torttuja vielä teen lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkalaatikko.

Vierailija
4/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suuri laatikoiden ystävä, oikeastaan kaikki paitsi lanttulaatikko menevät. Ehdoton suosikkini on maksalaatikko, se perinteinen, itse tehty, rusinoiden kera. Ai että. Harmi että monesta koulupöydästä maksalaatikko on kadonnut. Se kuuluu kuitenkin ehdottomasti jouluun, possun teurastamisesta otetaan lihan lisäksi yleensä talteen pää, sydän ja maksa.

Päästä tehdään sylttyä, sydän pakastetaan ja vuollaan käristyksenomaiseksi, mutta laitetaan tarjolle keittona, mutta vasta sydäntalvella. Maksa jauhetaan ja siitä tehdään maksalaatikkoa. Maksalaatikko ja syltty ovat ehdottomasti jouluruokia, sanokoot nirppanokat ihan mitä tahansa.

Vierailija
5/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, emme harrasta joulua.

Vierailija
6/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideri laatikko.

Vierailija
7/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko! Yritin tehdä imellettyä perunalaatikko viime vuonna mutta epäonnistuin. Jotenkin alkoi käydä, paha maku.

Vierailija
8/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikoista ainoa mitä meillä syödään on chili-bataattilaatikko. Meillä ei muutenkaan kukaan tykkää joulusapuskoista ollenkaan.

Vierailija
9/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana ehdottomasti tai sitten juureslaatikko, missä on porkkanaa, perunaa ja lanttua kaikkia samassa suhteessa.

Vierailija
10/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko ehdoton ykkönen.

Kakkosena imelletty perunalaatikko itse tehtynä. Yön yli imellettynä tietysti.

Muista joululaatikoista en välitä.

Vierailija
11/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bataattilaatikko. Myös porkkanalaatikko tuoreella inkiväärillä on hyvää

Vierailija
12/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pataattilaatikko on ihan ykkönen. Sitten tulee porkkana, imelletty ja lanttulaatikot.

Äsken vedin just ropposellisen pataattilaatikkoa.

Vierailija
13/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko. Tykkään muistakin juureslaatikoista, mutta porkkanalaatikko on ehdoton lempiruoka jouluna. Teen kyllä ympäri vuoden tuota itse. 

Vierailija
14/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanttulaatikko! Yritin tehdä imellettyä perunalaatikko viime vuonna mutta epäonnistuin. Jotenkin alkoi käydä, paha maku.

Imelletty perunalaatikko ei ole helppo tehdä. Vaikeus tulee paljolti siitä kun ohjeita on niin moneen lähtöön. Siirappiahan ei saisi käyttää.

Kokeilusi luultavasti hapantui. Se ei ole imellytyksen päämäärä.

Vierailija
15/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten porkkanalaatikko

Vierailija
16/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko. Edelleenkin. Lapsena ja nuorena jo söin jouluisin vain lanttulaatikkoa ja äidin/mummun säilömiä mauste-etikka-kurkkuja. Kinkusta en välittänyt enkä vieläkään välitä. Saaristolaisleipää ja silliä sensijaan sekä graavilohta myös. Oli myös suutarinlohta, sitäkin söin mielelläni. Useita laatikoita oli lapsuuskodissa jouluna, nykyään itse teen vain lanttulaatikoita pari. 

Vierailija
17/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeltämätön perunalaatikko.

Vierailija
18/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelletty perunalaatikko, nammm.. muut ei nappaa

Vierailija
19/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana lanttu- ja porkkanalaatikkoa meillä vain oli. Nykyään ostan perunalaatikoita joulun tienoolla, se on suosikkini.

Vierailija
20/40 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta joulupöytääni kuuluu janssoninkiusaus. Sitä ja porkkanalaatikkoa.