Väitän että optimistin ei ole kohdanneet vastoinkäymisiä
Optimistin yleensä kertovat olevansa hyvällä elämänasenteella, mutta totta kai ovat jos eivät ole kohdanneet vastoinkäymisiä.
Kommentit (22)
Olen toistaiseksi edelleen optimisti ja kiitollinen kaikesta hyvästä mitä minulla on. Sanon toistaiseksi, koska joku kateellinen vanhempi nainen kerran ennusti, että kyllä tuollakin hymy vielä hyytyy
Minulla on ollut vakava aivokasvain. Minut on sanottu irti työstäni hankalassa iässä, oli iso järkytys aikanaan. Myöhemmin sain kyllä uuden ja paremman työn. Kotiini on murtauduttu.
Veljeni kuoli syöpään nuorena ja toisella läheiselläni on vaikea skitsofrenia, on myös loukkaantunut vaikeasti aiheutettuaan itselleen vakavan onnettomuuden. Sukulaiseni kieroili minulle kuuluvan perinnön itselleen väärennetyllä testamentilla, en lähtenyt riitelemään muutamasta kymppitonnista, mielenrauha on tärkeämpi.
Joten en nyt sanoisi, ettei mitään vastoinkäymisiä olisi ollut. Toivottavasti optimismini ja positiivinen elämänasenne jatkossakin kantavat.
Pessimisti on oma raskas itsensä kun astuu hevosen paskaan. Optimisti samassa tilanteessa ilahtuu, että täällä lähellä täytyy jossain olla kiva poni!